PC maakt piep geluid en start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

CyrilCobrahm

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2007
Berichten
81
Hey allen,

Weet niet of ik in het goeie topic zit maar kon niet echt wat vinden.

Als ik mijn PC start dan blijft mijn beeld zwart en krijg ik een piep geluid van 3 a 5 seconden dan is het even stil en dan een piepgeluid van 6 a7 seconden weer even stil en dan weer van 3 a 5 sec etc etc.

De pc start totaal niet op geen bootmenu niks

help please???
 
Zijn hoogstwaarschijnlijk BIOS-piepjes.De betekenis ervan vind je of in het moederbordboekje (indien aanwezig) of bij de fabrikant v.h. mobo.Is meestal een hardwarefout,kan vanalles zijn van geheugen tot processor etc.Kijk 's of de geheugenbankjes nog goed vastzitten e.d. anders zoveel mogelijk hardware eruithalen en dan proberen op te starten dan kom je hopelijk de fout tegen.
Succes.
Edit: meest voorkomende Beepcodes van verschillende moederborden.
 
Laatst bewerkt:
okey je zegt zo veel mogelijk hardware er uithalen maar hij start al niet op met alles er in??
 
Als b.v. een geheugenlat stuk is en je haalt die eruit dan is jeprobleem weg,om uit te zoeken welke geheugen lat stuk is haal je er eerst een uit (die het verst v.d. processor verwijderd is) dan start je opnieuw,piept hij nog dan haal je de andere eruit en doe je die ene weer erin (het bankje naast de processeor) dan start je weer op,piept hij dan nog dan kun je ervan uitgaan dat het niet aan het geheugen ligt.Maak je kast eens open en kijk,tijdens het starten of alle fans draaien,vooral die bovenop het koelblok v.d. processor zit.
 
Het lijkt als of de piep uit harde schijf komt
Dat kan soms zo lijken,maar dan krijg je meestal de error "bootdisk failure" o.i.d.
Kijk eens of je in je BIOS kunt komen,meestal F2 blijven trommelen tijdens het opstarten.
 
okey alle geheuge bankje (die plaatjes tussen die witte klemmen) er uit gehad maar bijft piepen
 
normaal als ik de pc aanzet dan is het scherm lampje eerst oranje en dan springt het op groen.
dat doet het nu ook niet blijft oranje
 
Hoe oud is de pc ongeveer? Dit i.v.m. je CMOS-batterij als die leeg is start je pc ook niet meer op.
 
normaal als ik de pc aanzet dan is het scherm lampje eerst oranje en dan springt het op groen.
dat doet het nu ook niet blijft oranje
Kan een kapotte voeding zijn maar ook een kapot moederbord.
Draaien al je fans als je de startknop indrukt?
 
Laatst bewerkt:
Goeie vraag die niet direct simpel te beantwoorden is,voor beide heb je testapparaatuur nodig,of je moet nog ergens een voeding hebben liggen,dan kun je ze verwisselen (+/- 5 min.) op de meeste moederborden zit een lampje dat brandt als de voeding wordt geactiveerd,maar als het moederbord stuk is brandt 't ook niet.Heb je de link eens doorgekeken over de beepcodes die ik in een van m'n posts heb neergezet?
Heb je een videokaart on-board of een insteekkaart?
 
Laatst bewerkt:
met voeding bedoel je de dikke kabel die het stroom de kast van de pc inbrengt
De voeding zit in de pc dat is een kast die de stroom(220V) naar verschillende voltages omzet,nodig voor verschillende soorten hardware.
Lees dit even.
 
Laatst bewerkt:
er staat dar wat over korte en lange piepen maar hoe weet ik of het kort of lang is haha
ff voeding testen
 
heb de voeding getest daar ligt het niet aan.
de videokaart is er 1 die je er in en er uit kan halen
 
heb nu de pc aangezet en nu peipt hij niet maar ook geen beeld :p

ben ook op de chat is miss ff makkelijker praten
 
Laatst bewerkt:
je had het over een lampje ik zie maar 1 lampje dat is aan de buitenkant van de kast aan het kastje waar je voeding wordt omgezet en die brand
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan