Pc maakt "tik" geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

terenaam4u

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2006
hoi.

sinds kort maakt mijn pc een raar "tik tik tik" geluid.
ik heb een tijdje geleden win xp opnieuw geinstalleerd,maar
tijdens de installatie is het volgende gebeurd.

op het moment dat ik de pc vanaf de cd-rom start begint die met
de hardwareconfiguratie en kopiëren van bestanden en zo
als dit proces klaar is wordt de computer binnen 24 seconden
opnieuw opgestart om de installatie uit te voeren, maar in plaats daarvan
start hij weer automatich vanaf de cd-rom. Ik moet dus op het moment dat ie opnieuw
opstart, de cd ff eruit halen en na het opstarten weer erin doen, maar op deze manier
gaat de installatie niet goed. En na de installatie, als ik mij wil inloggen, vlak voor dat
ik het inlogscherm krijg om mij w8 woord in te typen,maakt ie een "tik tik tik"geluid
Ik vermoed dat mijn harde schijf gekrasht is, maar het kan ook ergens anders aan liggen.

kan iemand mij misschien uitleggen wat ik kan doen, omdat ik er bijna zelf een headcrash
van krijg.
terenaam:mad:

Laatst bewerkt door een moderator:
Vertel eens iets meer over je pc, systeemspecificaties en wat voor harddisk...

Bij het opnieuw opstarten na installatie is het niet nodig de cd eruit te halen. Als je de cd er gewoon inlaat dat start hij gewoon door naar zijn geinstalleerde windows xp, zolang je maar niet op een toets drukt bij het opstarten.

Als je harde schijf een tikkend geluid maakt is dit niet goed en kan inderdaad wijzen op een slechte harde schijf. Je kan met het programma hdd health de status van je harde schijf controleren. Maar hou er rekening mee dat de harde schijf niet lang meer meegaat.

tikkend geluid .
kan een stervende hdisk zijn .
dus download een tooltje van de hdisk fabrikant .
dat je hdisk na kan kijken op gebreken

Probeer Hdd te formateren en dan opnieuw win op zetten maar dan als hij opnieuw opstart de boot op de hdd veranderen.

pc maakt tikkend geluid

Probeer Hdd te formateren en dan opnieuw win op zetten maar dan als hij opnieuw opstart de boot op de hdd veranderen.

dat heb ik al paar keer gedaan
ik heb de hdd geformatteerd en
win opnieuw erop gezet,maar hij start opnieuw
op,ik heb ook geprobeerd om de boot op de hdd
te veranderen, daarvoor heb ik op DEL toets gedrukt
maar zo kwam ik niet het BIOS binnen, hij begon opnieuw
met het voorbereiden van de installatie.
Ik weet ook niet hoe je de boot moet veranderen om te voorkomen
dat ie opnieuw opstart, graag dit ff uitleggen

pc maakt tikkend geluid

Is t niet een kabeltje die in je fan zit? ff kast openschroeven.. of weet je cker dat dit je hdd is?

ik zal hem vanavond ff opensschroeven om te kijken of
het inderdaad aan een kabeltje ligt dat in de fan zit misschien
ik weet niet zeker of het mijn hdd is

hoi

Is t niet een kabeltje die in je fan zit? ff kast openschroeven.. of weet je cker dat dit je hdd is?

sorry voor late reactie

ik zit nog met me handen op me hoofd
pc opengeschroefd, maar geen kabeltje aangetroffen
dat in de fan vast zit, maar wat ik wel heb gemerkt is
dat als de pc kast open is en ik zet de pc aan, dan
maakt ie geen tikkend geluid, doe ik de kast weer dicht
en start hem op dan maakt ie wel dat geluid. ik heb van alles
geprobeerd, hdd programmatje geinstalleerd, die geeft ook aan dat
de hdd goed functioneert, heb je nog een idee waar het aan ligt ?

Is dat tikkend geluid niet je dvd speler die naar je windows cd zoekt? Het is na opstarten van je pc bij het installeren niet de bedoeling dat je de cd eruit haalt. Misschien heeft hij daarom je installatie van windows niet afgerond.

hoi

Is dat tikkend geluid niet je dvd speler die naar je windows cd zoekt? Het is na opstarten van je pc bij het installeren niet de bedoeling dat je de cd eruit haalt. Misschien heeft hij daarom je installatie van windows niet afgerond.

als het tikkend geluid wel van de dvd speler is, wat kan ik dan het beste doen
om dit op te lossen? de reden dat ik de cd bij het installeren eruit had gehaald
was dat de pc zichzelf automatisch vanacf de cd-rom ging opstarten zonder verder te gaan
met de installatie, de installatie was uiteindelijk toch wel afgerond, maar daarna dat geluid
en hij wil nu ook niet meer op standby, zodra ik op standby klik bereidt ie zich voor om op standby te gaan, maar dan herstart ie weer en krijg ik dan het inlogscherm, en als ik dat scherm krijg kan ik hem ook niet uitschakelen tot dat ik eerst heb ingelogd.
ik hoop dat je mij kan helpen:thumb:

Als je de pc opnieuw had laten opstarten en daarna niet op een toets had gedrukt had de pc automatisch verder gegaan met opstarten. Ik weet alleen niet zeker of hij dan nog bepaalde files van de cd haalt.

Als je de pc opnieuw had laten opstarten en daarna niet op een toets had gedrukt had de pc automatisch verder gegaan met opstarten. Ik weet alleen niet zeker of hij dan nog bepaalde files van de cd haalt.

Precies wat jij zegt heb ik ook gedaan, ik heb pc opnieuw laten
opstarten en dan begint hij met hardwareconfiguratie en het kopieren
van bestanden, daarna krijg je 24 seconden om weer opnieuw op te
starten en door te gaan met de installatie, dan wordt je nogmaals
gevraagd of je vanaf de cd rom wil opstarten, maar dan alleen als je op
een toets drukt. Wat er bij mij gebeurt is dat hij zichzelf vanaf cd rom
opstart zonder dat ik op een toets druk en dan begint die beginproces
weer ( hardwareconfiguratie,bestanden kopieren)heb ook geprobeerd om
bootsequence te veranderen tijdens het opnieuw opstarten,maar is niet gelukt

ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd en dat je mij toch nog kan helpen.:thumb:

Hi
Ik weet niet wat te doen hier ik heb precies hetzelfde de tik hoor je steeds over de speakers zwaaar irritant is het,en het is in IE wanneer je op windows xp bent dan heb je het niet het is net of er iets draaid maar wat ik kan het geluid niet uitleggen maar ik heb het sinds een paar uur ineens nieuwe HD bijna alles in de pc is nieuw.

Je hoort steed klik ,klik ik denk toch aan troep op de pc het is ook alleen als je bv hier typt als je een film kijkt heb je het niet wie kent het verschijnsel ?????
bvb dank .nixs........

Ps nixs gedl waar het ineens door kan komen !!!!!!!!!!!!!!!

Hi
Ik weet niet wat te doen hier ik heb precies hetzelfde de tik hoor je steeds over de speakers zwaaar irritant is het,en het is in IE wanneer je op windows xp bent dan heb je het niet het is net of er iets draaid maar wat ik kan het geluid niet uitleggen maar ik heb het sinds een paar uur ineens nieuwe HD bijna alles in de pc is nieuw.

Je hoort steed klik ,klik ik denk toch aan troep op de pc het is ook alleen als je bv hier typt als je een film kijkt heb je het niet wie kent het verschijnsel ?????
bvb dank .nixs........

Ps nixs gedl waar het ineens door kan komen !!!!!!!!!!!!!!!

dat is helemaal waar, irritant is het wel,maar als je niet weet wat de oorzaak is van
zo'n tikkent geluid, is het nog irritanter, maar goed, ik heb inmiddels een nieuwe
computer gekocht, dus weg met al die ellende.
ik denk dat het toch wel aan de hdd ligt en misschien ook veel troep op de pc.

groetjes
Timur

@packing93:topic stampt uit 2007.Als die tik nu nog niet weg is???

Topic mag dus in ruste blijven en krijgt een
slotje.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan