PC maakt veel lawaai sinds nieuwe HDD

Status
Niet open voor verdere reacties.

joter

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2004
hallo
sinds ik een nieuwe harde schijf in mijn pc heb, maakt hij veel lawaai.. een constant soort hard zoemend geluid.. pc zit nu wel erg vol, misschien dat het daar aan ligt? toen ik de hdd er nog niet in had, maakte hij niet zo veel lawaai.. ook produceert de pc nu veel meer warmte..
wat kan ik hieraan doen?

leegmaken

ik heb 2 virtuele schijven in mijn laptop als er 1 bijna vol is op 0.5GB na geeft de alerter constant de melding dat de harde schijf te oververhit is leegmaken dus

Voor dat de schijf of pc te warm word zou ik een extra casefan in je pc doen.

ik heb 2 virtuele schijven in mijn laptop als er 1 bijna vol is op 0.5GB na geeft de alerter constant de melding dat de harde schijf te oververhit is leegmaken dus

ik heb 3 echte schijven.. maar daar moet het dus niet aan liggen.. want ten eerste heb ik er amper wat op staan.. zo'n 100 gb van de 500.. en ten tweede moet je die harde schijven vol kunnen gooien..

ik vraag me dus af waarom komt er zoveel lawaai.. en is daar iets aan te doen?
die extra casefan zou kunnen idd..

sorry

ja ik had de pc zit erg vol iets anders opgevat.
maar dan is het wel logisch ja als er minder ruimte is moet er sneller gezogen worden en dat brengt meer lawaai, of zie ik het verkeerd. dus die extra fan is handig ja

nee.. dat denk ik ook idd.. maar kan ik nog iets aan het lawaai doen?

Soms kan je hebben dat je kast begint mee te trillen als er een nieuwe harde schijf is ingevezen. Je moet eens je hand tegen de zijkant leggen en kijken of die nog altijd zoveel zoemt.

ja klopt, de kast begint idd mee te trillen

Welja daar ligt dus je probleem.
Eens de schroeven terug losmaken en aandraaien. Anders kan je ook van die kunststoffen rondeeltjes (geen metaal natuurlijk) ertussen steken.

Simpel op te lossen dus

ik heb de harde schijf verplaatst.. er komt nu iets meer lucht bij.. de pc is iig veel stiller geworden :thumb:

alleen de temperatuur weet ik nog niet.. ik krijg deze resultaten met speedfan:

HD0: 43C
HD1: 48C
HD2: 48C

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan