pc maken voor oom

Status
Niet open voor verdere reacties.

bierent

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2012
Berichten
377
ik ben gevraagd om te helpen met een pc samen te stellen die kan foto en video bewerken
ik heb al een lijstje gemaakt ik heb geen budget op gekregen ik moest maar laten zien wat ik zou samenstellen en wat het kon.
dit is wat ik heb http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B531108%5D=1&product%5B425856%5D=1&product%5B558962%5D=1&product%5B511705%5D=1&product%5B394013%5D=1&product%5B563039%5D=1&product%5B7517%5D=2&product%5B485532%5D=1&product%5B491250%5D=1

ik weet de voeding niet, de koeling moet er extra fans in, de videokaart weet ik niet en of de processor goed is en het moederbord past bij alles?

berend
 
Ik vind de keuze van bierent beter.
Vooral het moederbord is een betere keuze.
Alleen de WD red is een NAS schijf.
Ik zou hier een andere voor kiezen.
 
1) Er zit 16GB in ipv 8.
2) Moederbord maakt echt bijna niks uit, als je niet gaat overklocken.
3) Er zit een videokaart in die speciaal voor video bewerking e.d. is gemaakt.
4) Er zit een voeding bij, wat wel handig is als je wilt dat je pc werkt. :D
 
Je gebruikt budget werkgeheugen,niet slim als je wilt foto en videobewerken.
Met de helft kun je goed video bewerken.
Het moederbord heeft een B75 chipset niet slim als je wilt video bewerken.
Vooral niet in combinatie met een i7,het is alsof je een V8 motor in een fiatje 500 wilt hangen.
Voor foto en video heb je niet een superdeluxe videokaart nodig.
Een Asus PCI-e GeForce GT640 2GB 2xDVI/HDMI Silent is ruim voldoende kost maar 90 euro en heeft ook een ramdac van 400 Mhz en 2 Gb aan video geheugen
Ja,voeding was hij inderdaad vergeten.
 
Laatst bewerkt:
de chipset maakt geen reed uit het zit zo
B-serie = normaal mobo
h-serie = normaal maar meer features (die hij niet gaat gebruiken)
z-serie = goed overclockbaar met veel overclock features (dit gaat niet samen met een niet overclockbare cpu (geldverspilling))

kortom de b75 is een goede keus voor deze build

over die asus kaart, dat is een game pc kaart en niet bedoeld voor specifiek videobewerken de quadro kaarten zijn hier speciaal voor gemaakt en werken nauwkeuriger dan een normale game kaart

het is geen budget werkgeheugen het draait gewoon op 1600 mhz en is 16 gb corsair is daarnaast ook gewoon een goed merk
als je het hebt over het feit dat er geen koelribben enz. op zitten, dat maakt niet uit dat wordt al vaker genoemd als gewoon marketing zolang je niet overclocked
 
Laatst bewerkt:
qua videokaart is een quadro goed maar die is tog alleen voor egt professioneel is er niet een goedkopere quadro?
en is 16gb geheugen niet veel?
verder denk ik dat er wel wat prestatie mag worden ingeleverd voor stil hoeft niet heel stil maar niet zo,n lawaai.
en de pc is niet voor overclocken.
 
Mijn aangegeven videokaart is passief gekoelt,geen ventilator=stil.
Budget geheugen heeft andere cas/ras timings=langzamer.
Om de dooie dood wel dat een chipset uitmaakt,dit is de snelweg voor alle data stromen.
De videokaart is hier o.a. van afhankelijk.
Dit is een veel gemaakte fout die ik hier zie op helpmij van alle zelfbouwers.

Verder bouw ik al 17 jaar mijn pc's zelf,jij ook???
 
17 jaar geleden was ik nog maar 7 :p

Kind kan de was doen, maken we dan wel heel erg letterlijk. Trouwens 17 jaar geleden hadden we toen geen hardeschrijven, die even groot waren als de hele kast vandaag de dag :)
 
Nee, 17 jaar geleden waren ze even groot als vandaag, 3,5 inch.
Alleen de opslag hoeveelheid is nogal een verschil met vandaag.
 
1- je videokaart heeft wel degelijk een ventilator
2- er is al in eerdere topics genoemd dat die kaart niet beter is dan de quadro 600
3- leuk dat je al 17 jaar pc's bouwt maar blijkbaar heb je geen verstand van chipsets de h77 serie heeft alleen als extra features dat hij geheugen en videokaart kan overclocken en fast storage technology (soort HDD/SSD overclocken) voor de rest zit er geen verschil tussen H77 en B75, en z77 heeft als extra feature bovenop die van h77 dat je de cpu kan overclocken

en ik heb het echt opgezocht :)
 
Laatst bewerkt:
op de site van azerty staat 1x sata 600 - 2x sata 600 - 5x sata 300 http://azerty.nl/0-4924-501012/asrock-b75-pro3-.html
hij heeft trouwens helemaal niet meer dan 1 sata 600 nodig want alleen de ssd komt aan die snelheid, en de hdd haalt net de 120 m/s en ssd's 400 m/s
dus je zult er alleen een voor de ssd nodig hebben
 
Laatst bewerkt:
Ik had het over de chipset niet over jouw moederbord. Op het moederbord van AsRock heeft de fabrikant er een ander chipset bijgezet. Tevens is het altijd handig meerdere sata600 poorten te hebben. Maar dat is mijn mening.

Mvg,
 
dus mijn mobo die in de build zit is gewoon goed dus...
en ik snap wel dat het handig is aangezien je later misschien helemaal gaat overstappen naar ssd's
 
Naar mijn mening is dat AsRock moederbordje prima voor wat hij moet doen.

Mvg,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan