PC met mogelijkheden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

J.O.L.

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2004
Beste forumleden,

Zouden jullie commentaar en opbouwende kritiek willen geven ten aanzien van de volgende pc-configuratie. De pc moet de 'zwaardere spellen' kunnen draaien en enkele jaren vooruit kunnen. Daarnaast is het belangrijk dat de pc niet teveel herrie maakt (lees: stil is). Maximale budget is 1450,-.

Zit er dus genoeg geheugen in? Is de grafische kaart goed? Kan de voeding het aan? Etc...

Roept u maar!

1203946195-140.jpg

Alvast bedankt!

die harde schijf van jou. is 7200 RPM alleen als je windows en alles wat er omheen hangt snel wilt laten draaien zo ik een maxtor speed raptor nemen die zijn 10000RPM aleen heel wat duurder.

Ik heb diezelfde soort van Geil. Ik zou kiezen voor 4 gb als ik jou was. Zo goedkoop is ddr2 nog nooit geweest :thumb:

Waarom niet meteen 4GB geheugen.

Weet niet of de genoemde monitor 2ms response heeft anders zou ik toch voor de 226 gaan.

De monitor heeft 5 ms. Kan iemand een linkje plaatsen van het aanbevolen geheugen?

4gb intern geheugen nemen maar meer ook niet, Vista ondersteunt dat niet.

Ik zou wel kiezen voor een andere processor en dan een uit de nieuwste Intel Core 2 Duo E8xxx serie. Goedkoper en sneller dan de E6xxx serie en met 6mb L2 cache ipv 4mb!

Laatst bewerkt door een moderator:
die harde schijf van jou. is 7200 RPM alleen als je windows en alles wat er omheen hangt snel wilt laten draaien zo ik een maxtor speed raptor nemen die zijn 10000RPM aleen heel wat duurder.

Maxtor bestaat allang niet meer. De raptors zijn bovendien altijd van Western Digital geweest. Extra nadelen van de raptors: Geringe opslagcapaciteit (36, 72 of 150 GB) en een bovengemiddelde geluidsproductie.
Voordelen: Voor schijfintensieve taken scheelt het een stukje. Ik zag laatst een heel interessant artikel over de snelheid van schijven en de voordelen daarvan. Voor de gewone huis tuin en keukengebruiker scheelt het niet superveel. Doe je b.v. videobewerking en shizzle, dan kun je er wel voordeel uithalen. Maar verwacht geen 10 seconden snellere opstarttijd van xp of spellen. Ik heb zelf ook 2 raptors in stripe, maar ik haal ze niet weer. Misschien beter om naar een snelle SSD schijf te kijken? Ook prijzig maar geen geluid, minder slijtage en vaak een stuk sneller.

Laatst bewerkt:
Daar valt wel wat op te verzinnen dan.

Voor het geheugen, welke van de 2?

Mag ik je crucial geheugen aanraden. Die maken gebruik van micron chips, die algemeen bekend staan om hun goede kwaliteit. De prijs is nagenoeg gelijk aan overige modules en ze zijn goed te overclocken..

Na wat opmerkingen hier en daar, ziet de configuratie er zoals onderstaand uit. De PCBuilder van Alternate geeft de volgende conflicten aan:

- Geheugen• Wanneer u meer dan 2 GB RAM in uw configuratie wilt opnemen dient u een 64-bits besturingssysteem uit te kiezen. Alleen op deze manier kan de volledige omvang van het werkgeheugen worden gebruikt.
- Grafische kaart (PCIe) - Voeding• De stroomsterkte van de voeding op de voor de grafische kaart gebruikte 12 Volt lijn is niet toereikend voor de gekozen grafische kaart. Kiest u alstublieft een andere voeding of andere grafische kaart.

Kan iemand dit toelichten en zonodig tips geven voor verbeteringen? Ziet iemand mogelijkheden om de prijs wat naar beneden te krijgen? Is nu 1522,- maar heb m graag zo'n 100,- lager. Ik weet het, een van de opties is de processor op een goedkopere manier. Maar andere bespaartips zijn ook welkom. Als de pc maar niet te veel slechter wordt qua prestaties.

1204205353-190.jpg

Alvast bedankt allemaal!

32 en 64 bits

32 bits windows ondersteund tot 3,3 GB 64 bits windows tot heeeel veel meer.
Alleen kun je onder 64 bits windows alleen gecertificeerde drivers installeren. Dat kan nogal voor onverwachte problemen zorgen indien de drivers niet gecertificeerd zijn..

grafische kaart
Ten eerste: waarom een 8800 GT in een Crossfire bordje? Deze kaarten maken gebruik van een speciale aansluiting op de voeding om zo voldoende stroom te leveren. Mocht je pci express 2 hebben, dan kun je deze kabel volgens mij weglaten aangezien PCI express 2 meer voltage levert.

goedkoper maken systeem[/B

Koop een goedkoper toetsenbordje, die zijn er al voor een paar euro's. Dat scheelt 70 euro. Verder neem je maar 2 gb geheugen want je wilt geen 64 bits OS. Dat scheelt ook de helft en tadaa! 100 € goedkoper.

Wat is het voordeel van Vista 64MB t.o.v. 32MB? Raden jullie dat aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan