Hey
de pc van me nichtje is kapot en heeft behoorlijk vreemde sympthonen, althans ik heb nog nooit een pc zich zo zien gedragen.
Eerste symptonen
Eerst had de pc Windows xp Prof met wat simpele programmas en antivirus software van Antivir.
De eerste symptomen waren dat de pc zomaar opnieuw opstartte op totaal onregelmatige momenten, eerst kon ik nog 10 minuten in windows rondkijken
Daarna bleef de pc herstarten tussen 1 minuut in windows en meteen zodra je bij het login scherm van windows komt.
Dit heb ik allemaal geprobeerd
Hierna heb ik een nieuwe SATA harde schijf gekocht (de oude was toch al klein)
En de officiële Windows XP Home erop geinstalleerd, de installatie verliep vlekkeloos zonder rare reboots.
Tweede symptonen
Maar het probleem kwam terug in ergere mate
Eerst kwam ik nog in windows en deed hij het nog voor ong. een uur, ik dacht dat het was opgelost en bracht de pc terug naar me nichtje. Daar bleef hij aan voor ong 10-15min. tot ineens het herstarten weer begon.
Laatste symptoon dat niet meer is veranderd
Nu ik de pc mee naar huis heb genomen blijft hij hangen tussen het bios splashscherm en voor het loadscherm van Win XP. Net zoals het was na de 3de herstart.
LET WEL het scherm blijft aan en het ledje brandt groen.
Dit heb ik nu geprobeerd
Videokaart eruit gehaald
Stekkertjes allemaal gecontroleerd
Geheugen vervangen
Moederbord batterijtje vervangen
Andere stroomkabel voor voeding geprobeerd
Niks hielp, het enige dat ik nog kan bedenken is misschien de voeding of het moederbord.
Maar deze zijn moeilijk te controleren.
Alle tips en adviezen zijn welkom!
de pc van me nichtje is kapot en heeft behoorlijk vreemde sympthonen, althans ik heb nog nooit een pc zich zo zien gedragen.
Eerste symptonen
Eerst had de pc Windows xp Prof met wat simpele programmas en antivirus software van Antivir.
De eerste symptomen waren dat de pc zomaar opnieuw opstartte op totaal onregelmatige momenten, eerst kon ik nog 10 minuten in windows rondkijken
Daarna bleef de pc herstarten tussen 1 minuut in windows en meteen zodra je bij het login scherm van windows komt.
Dit heb ik allemaal geprobeerd
- Virussoftware eraf gehaald
- CHKDSK /r uitgevoerd
- Videokaart eruit gehaald
- Cdrom/floppy losgemaakt
Hierna heb ik een nieuwe SATA harde schijf gekocht (de oude was toch al klein)
En de officiële Windows XP Home erop geinstalleerd, de installatie verliep vlekkeloos zonder rare reboots.
Tweede symptonen
Maar het probleem kwam terug in ergere mate
Eerst kwam ik nog in windows en deed hij het nog voor ong. een uur, ik dacht dat het was opgelost en bracht de pc terug naar me nichtje. Daar bleef hij aan voor ong 10-15min. tot ineens het herstarten weer begon.
- Na de eerste herstart kwam ik weer in windows en hield hij het ongeveer 2-3 minuten uit.
- Na de 2de herstart hield hij het vol tot het Windows loadscreen
- En na de 3de herstart stopte hij al meteen voordat het windows load verscheen, alleen deze keer bleef hij zo staan en herstartte niet meer.
Laatste symptoon dat niet meer is veranderd
Nu ik de pc mee naar huis heb genomen blijft hij hangen tussen het bios splashscherm en voor het loadscherm van Win XP. Net zoals het was na de 3de herstart.
LET WEL het scherm blijft aan en het ledje brandt groen.
Dit heb ik nu geprobeerd
Videokaart eruit gehaald
Stekkertjes allemaal gecontroleerd
Geheugen vervangen
Moederbord batterijtje vervangen
Andere stroomkabel voor voeding geprobeerd
Niks hielp, het enige dat ik nog kan bedenken is misschien de voeding of het moederbord.
Maar deze zijn moeilijk te controleren.
Alle tips en adviezen zijn welkom!