Pc met vista via netwerk naar Pc met xp?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mustang9

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2006
Ik heb een pc met Vista en een mc met XP, toen op de ene pc ook nog xp zat werkten ze prima samen, ze zitten met een routertje aan elkaar verbonden, maar nu moet ik een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om in de map van de andere pc te kijken?
Ik heb nooit een naam en wachtwoord ergens voor opgegeven.

Ik heb via google gevonden dat de gebruikersnaam gewoon de naam van de betreffende pc moet zijn, maar wat is dan het wachtwoord, niets invullen werkt niet....:shocked:

je kan op de vista machine de wachtwoord kontrolle uitzetten, werkt het net weer als XP.
Kies configuratie scherm => netwerk ,hier kan je de instellingen veranderen

Daar was ik al naar opzoek geweest, maar kon/kan het nergens vinden!

Configuratiescherm ==> netwerk en internet ===> netwerkcentrum

Hier kan je de boel instellen.

succes

Hoi !

Mag geen enkel probleem opleveren, zo'n netwerk draait hier als een zonnetje !

Zie de laatste post van @phoogie.

Greetz,

Harry.

Daarmee ben ik helaas nog niet geholpen, ik weet waar ik het netwerkcentrum kan vinden, maar waar die instelling van het wachtwoord? Het draait ook perfect, bv in een game kan ik gewoon met die andere pc spelen, maar om in elkaars mappen te kijken moet ik inloggen.

Ik heb het voor elkaar gekregen dat ik met de vista pc in een gedeelde map van de XP pc kan kijken, nu nog van Xp naar Vista!
Ik heb een nieuwe gebruikers account in vista gemaakt met een opgegeven wachtwoord, en dat vervolgens op de xp pc ingevoerd om in de map op de vista pc te kijken, maar dat werkt helaas niet, ook niet als ik van die account beheerder maak.

Snappen jullie het nog?

Laatst bewerkt:
Ik heb het voor elkaar!!! In jou link staat dat als je een particulier en niet openbaar netwerk selecteerd, gewoon wachtwoord aan en uit kan zetten!
Top man bedankt!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan