Pc monitor of Tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

joeppoep12

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2010
Hallo forum leden,

Ik krijg een nieuwe kamer en wil daar een scherm.
Dat scherm wil ik op twee manieren gebruiken:
1. ik wil het aan kunnen sluiten op laptop als tweede scherm.
2. ik wil er een nieuwe xbox slim 4 gb op aansluiten en die ook als dvd speler gebruiken

Wat voor scherm kan ik dan het beste gebruiken? Ik wil geen super klein scherm ik dacht aan zo'n 80 cm diogonaal scherm. Is dan een pc monitor goed zat? kunnen die wat ik er van verwacht? of kan ik toch beter een tv kopen waar ik vervolgens de tv tuner niet van gebruik

Alvast bedankt,
Groeten joep

Mochten er vragen zijn omdat ik het onduidelijk heb uitgelegd, ik leg het graag nog een keer uit

Er is werkelijk geen verschil tussen een TV en een monitor tegenwoordig. In de meeste gevallen zijn monitoren zelfs beter dan TV's. Om de prijs laag te houden worden in de TV's meestal goedkope panelen gebruikt. Voor de 80CM ben je eigenlijk aangewezen op een TV. De grootste standaard monitoren zijn 69cm.

Dankje voor snelle antwoorden,
die 80 cm klopt niet helemaal, ben erg slecht in schatten, wat is een normale maat voor een tv op een kamer?

Oja ik wil er nog iets bij voegen, ik zit er maar maar 2 meter van af maximaal

Geen idee wat mensen normaal vinden :) ik had vroeger een 45 cm kleuren-tv-tje op mijn kamer met drukknoppen om de kanalen te veranderen ;)

Maar als het gorter wordt dan 27" (69 cm) wordt het bijna zeker een tv als je niet te duur uit wil zijn

Haha, ik zie hier op internet een SAMSUNG LE-22C450 met een scherm van 21 inch is ongeveer 54 cm, ik weet niet of ik die link hier mag posten?

natuurlijk mag dat als het je vraag ondersteund ;) Heb zelf een 24" als hoofdscherm en dat is ruim voldoende voor twee meter afstand. Ga anders eens naar een winkel en bekijk welke grootte je fijn vind.

Oh hoezo niet HD ? er staat toch HD Ready ? of zeg ik nou iets stoms:$?
Dankje voor de links, zijn er ook hd tv's/monitors die lager in prijs liggen?

HD ready is een marketing term voor: "het is wel geen HD, maar wij vinden het net zo goed", maar het is GEEN HD, kijk maar naar de vermelde resolutie.

Monitoren van 20" beginnen al bij 90 euro. Televisies vaak pas bij 170, vooral met echte HD

Dankje, waar en waarop zou ik naar een zo goedkoop mogelijk monitor kunnen kijken die dan in ieder geval hdmi kabel aansluiting heeft voor xbox en met goed resolutie?

Ja ik had ook al op tweakers gekeken maar ik haal liever die tv/monitor niet via internet maar waar ik hem eerst kan zien. Een nadeel vind ik hier zitten geen ingebouwde speakers in :(, en over die afmetingen ik denk dat 22 inch op mijn kamer wel groot zat is. die 80 cm waar ik het op het begin over had ik veels te groot.

Dan ga je toch in winkel(s) kijken en welke(of deze) je bevalt haal je via internet.Vind zelf nogal een groot verschil qua prijs(exl verzenden).
Maar waarom kom je met deze als je er toch al een nadeel inziet??:D

Ja daar heb je gelijk in, maar ik zoek dus gewoon eigenlijk die monitor van net zelfde dingen alleen dan met speakers maar das echt moeilijk zoeken

****, de vorige monitor die ik hier poste, is niet te koop in een normale winkel in nederland

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan