Pc (muis? loopt steeds vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

itsme

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2001
Berichten
199
sorry Ik weet niet of dit al gevraagd is, maar heb al meerdere keren geprobeerd te zoeken maar dan loopt mijn muis weer vast, en kan ik de pc weer opnieuw opstarten..
Ik heb een vervelend probleem. draai xp een illegale.

Krijg nu iedere keer 2 logvermeldingen.

Eerst eventsystem categorie 50 gebeurtenis 4609
Hresult 800743C voor regel 44 en dan in d ergens

gelijk daarna ook een volume shadow copy service fout

Ik heb al gezocht en wat ik lees is dat het met een beveilingingslek te maken heeft en ik een cd xp nodig heb om het te maken. Nu komt het probleem.

Ik bezit die zelf niet, mijn vader heeft ene legale die kan ik ook niet gebruiken.

http://support.microsoft.com/?kbid=823980

Ik moet zeggen dat er zoveel tekst staat dat ik tussen de bomen het bos niet meer vind.
heb wel het pakket gedownload voor xp.
Wat is dit nu toch precies/ heb ik iemand op mijn pc, of iets hacker?

het probleem is een buffer overloop in Rpc

en wat nu te doen?

Ik heb helaas geen geld om een legale cd te gaan kopen en mijn dochter heeft de pc nodig voor school. zucht

sorry voor de typfouten ben al lang blij als ik het kan plaatsen. bedankt marlene
 
Krijg je ook berichten als dit in beeld?

msg.jpg


Dat is namelijk een symptoom van de rpc buffer overflow.

Als je een illegale versie draait van XP en je kan deze niet updaten, kan je jezelf zo niet beschermen tegen lekken die uitgebuit worden door wormen en hackers. Ik raad je aan dan tenminste een goede virusscanner te installeren en ook een firewall (zoals zonealarm http://www.zonelabs.com ) als je pc direct aan het net hangt.
 
je kan heb wel updaten hoor maar dan moet je wel,
de patch apart downloaden dus niet via windows update.

greets
 
O ik ben zo blij dat er gereageerd is.
Vanochtend de pc aangezet, iedere keer weer deed de muis het niet.

Maar het gekke, de toetsen nog wel.
Het is dat ik die 2 log foutmeldingen kreeg anders had ik al lang een nieuwe muis gekocht.

Ik gebruik nu even een andere muis, omdat de eerste het dus niet deed, en deze doet het meestal even en dan gaat opeens alles flitsen, alles opent zich vanzelf enzo.


Nee ik heb dat bericht die foutmelding niet gehad nteusink.
Ik herken het wel, heb dit vroeger wel eens gehad.

Ook heb ik een anti virus scanner altijd er op, update die elke dag, Nav 2002.
volgens mij zijn mijn problemen begonnen toen ik van de free zone alarm firewall, waar ik altijd veel plezier van had, een upgrade heb gedaan naar pro.

Ik kreeg toen ook foutmeldingen. kan eens zien of ik die nog kan vinden.


Zou er dan toch iets anders aan de hand kunnen zijn?


als ik in mijn logs kijk had ik vanaf januari iedere keer aplication errors.
vastgelopen toepassing iexplore. vastgelopen flash.ocx
en daarna kreeg ik foutmeldingen waardoor ik de firewall er uiteindelijk maar afgehaald heb.
true vector engine

Daarna zie ik kreeg ik ook regelmatig een waarschuwing in mijn logs.
Mijn dochter heeft haar eigen gedeelte op de pc, eigen identiteit.
windows heeft het register van gebruiker... opgeslagen hoewel een toepassing of service tijdens de afmelding van het register gebruikmaakte.
het geheugen voor het reigsiter is niet volledig beschikbaar het register van het register word uit het geheugen verwijderd wanneer het niet langer in gebruik is.

Ook regelmatig een vastloper met de melding foutbucket 31339101

Ik weet niet of deze informatie jullie helpt met bepalen wat het probleem zou kunnen zijn.
Ik heb trouwens kabel

virtuosa. wat moet ik precies downloaden dan?

alvast bedankt voor jullie mee denken.

:thumb:
Marlene
 
stop de service

Geen oplossing, maar wel misschien de mogelijkheid om vastlopers te ontwijken zodat je normaal je muis kunt besturen.
RPC = Remote Procedure Call en is een service die je kunt vinden in configscherm->systeembeheer.
Stop de service en je kunt even vooruit.

Ik heb dit ook eens bij een klant gehad. Een virus was toch de boosdoener. Maak eens een volledige scan.
Ben benieuwd wat de oplossing is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan