PC na 2 seconden weer uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvham

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2003
Het volgende:

mijn pc gaat na 2 seconden weer uit. Allereerst wil ik zeggen dat mijn cooler draait. Ook ben ik er achter gekomen dat ik een 2x agp kaart op een slot van minimaal 4x agp had zitten. deze kaart heb ik er nu uitgehaald. Ik zet nu de pc aan zonder videokaart wat normaal gesproken een 1x lang en 2x korte toon als foutmelding zou moeten geven maar dat gebeurd niet.

Nee er gebeurd echt niets. Wel hoor je een wat raar geluid in de pc. Een paar zachte tikken. CPU heb ik ook al vervangen maar verhelpt het probleem niet.

Wat er stuk is weet ik niet maar er is iets stuk.

Iemand een oplossing?

Cooler blijft draaien (dit om uit te sluiten dat het de voeding is)?

die laatste snap ik niet.

dus betekent dit dat de voeding dus niet het probleem geval is.

zou ik ook eventueel een pci videokaart erin kunnen stoppen?

Geplaatst door dvham

ja je kan er zo een pci videokaart in stoppen.

Geplaatst door dvham

Ik bedoelde dat ja. Want als het de voeding is, zal je fan waarschijnlijk ook niet meer draaien (ondankt het verschil aan verbruik).

Wat is het merk en type moederbord? Post hier even aub

succes

het is een Gigabyte 7VAX met
AMD Athlon 1800 XP
256 Mb DDR Ram
HDD 40 Gb maxtor

en had een GEforce 2 mx440 2x agp maar was dus niet de goede want moet min 4x zjin

Kijk nog eens goed naar die videokaart, de agp 2x/4x maakt niet uit maar kan niet goed bepalen welke videokaart je hebt. ik wil ergens naartoe maar moet heel precies weten welke videokaart je hebt

thx

een agp 2x kaart heeft een ander (ik weet zo niet of het hoger of lager is) voltage nodig dan een 4x kaart. Kan het zijn dat daardoor je moederobrd beschadigd is??

Ik zat in dezelfde richting te denken maar een GF 2 is zowieso 4x dus vandaar dat ik heel precies die videokaart wil weten, er zijn een paar kaarten die je wel in een 1,5 volt agp slot kan stoppen maar eigenlijk 3.3 volt zijn.

geforce 2 mx400 met een conexant chipset volgens mij
en er staat ook overal op de kaart V-DATA

en nog wat hij is van nvidia en volgens mij is dat inderdaad een 4x agp kaart en hij heeft 64 Mb plus integrated RamDac

Haal alles van je systeem af behalve videokaart, processor met koeler, 1 strip geheugen moederbord en voeding, dan zou hij toch iets moeten doen

nee hoor

nog steeds hetzelfde. pc gaat aan cooler draait en dan gaat hij weer uit

Breng dat ding maar terug naar de leverancier dit wordt niks er is iets defect vermoed ik, kan voeding zijn kan moederbord zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan