PC na nieuwe installatie XP zeer langzaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deedee26

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2003
Hallo,

Ik heb 2 harde schijfen op mijn computer, die ik allebei heb ingedeeld in allerlei partities. Op mijn 1ste harde schijf heb ik een c: partitie gemaakt van 9 gigabyte en daar heb ik mijn xp geïnstalleerd. De andere partities gebruik ik voor muziek, software enz. Nou heb ik mijn c: schijf opnieuw geïnstalleerd omdat er allerlei rotzooi bij was gekomen en nou is hij weer vrij leeg, van de 9 gigabyte heb ik er nu nog 7 over op mijn partitie. Verder installeer ik geen dingen op mijn c: schijf, ik gebruik hem alleen voor mijn systeem. Nou heb ik dus vorige week op mijn c: schijf opnieuw xp geïnstalleerd, en sindsdien is hij erg langzaam geworden! Opstarten deed hij sowieso niet zo snel, maar nu is het nog erger geworden. Met dingen openen heeft hij de grootste moeite. Ik heb al foto's verwijderd en enkele tv programma's, maar niks helpt. En mijn computer staat echt niet abnormaal vol hoor! Ik heb allerlei tests laten doen, door Norton Antivirus zoals System Performance, hele systeem gescand voor virussen, niks gevonden, ik heb via de systeemwerkset mijn partities al meerdere keren gedefragmenteerd, tijdelijke internetbestanden verwijderd, schijfopruiming, noem het maar op, maar niks helpt! Ik weet nou echt niet meer wat ik moet doen.. Iemand oplossing??

Wanneer het gekomen is gelijk na de installatie van XP, denk ik dat het beter is om gelijk opnieuw te installeren.

Heb je hardware matig iets veranderd?

Heb je met het installeren gekozen voor update, of een gehele nieuwe installatie?

Mvg P

Ik denk niet dat dat de oplossing is, aangezien ik dat al gedaan heb.. Ik had eerst nieuwe installatie gekozen en vervolgens XP Home Edition geïnstalleerd, toen was hij ook zo sloom en heb ik weer nieuwe installatie gedaan, maar toen mijn oude systeem, namelijk XP Professional. Maar ook die is langzaam nu..

Kijk eerst eens wat er allemaal opgestart wordt met b.v. HijackThis, of in Msconfig, diverse anti virus progjes willen ook wel eens de boel sterk vertragen, ik denk aan die rommel van Symantec.

Daarnaast zul je ook alle drivers voor het moederbord, videokaart en ander insteekkaarten moeten kontroleren of het de recentste zijn, m.u.v. die van nVidia chipsets, de nForce drivers, daar zijn de windows drivers beter.

Ook zou je de bios in kunnen duiken of daar alles naar wens staat en een zo optimaal mogelijke configuratie hebt.

En er zijn natuurlijk veel progjes te vinden die je kunnen helpen om de installaie te optimaliseren.

Hier eventueel wat aanwijzingen daarvoor.

En hier een site met allerlei progjes.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan