pc naar game pc maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

clublights

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2009
Berichten
22
Heey,
Ik wil mijn pc graag geschikt maken voor nieuwe games (zoals fifa 09, empire total war e.d.) Maar ik weet niet echt wat er nou in moet.
Info over mijn pc: (nee hij is niet de nieuwste meer:p)

processor: MSI P4M900M2
Videokaart: VIA Chrome 9 HC IPG

P.S. geef liever niet ver boven de 280 uit, want een vriend van mij heeft mij verteld dat het gewoon kan voor 250.
 
Welke processor zit er nu in je systeem?
Hoe heet de computer : welk merk en type?
Weet je wat voor voeding er in de pc zit?

Dit zijn de systeemeisen voor ETW:
Besturingssysteem: Windows XP (SP2), Windows Vista
2,4 GHz Single Core Intel-, of gelijkwaardige AMD-processor
1 GB RAM intern geheugen (XP), 2GB (Vista)
256 MB Direct X 9.0c-compatible videokaart (shader 2.0 of hoger)
Direct X 9.0c-compatible geluidskaart
15 GB harde schijfruimte

Heey,
Ik wil mijn pc graag geschikt maken voor nieuwe games (zoals fifa 09, empire total war e.d.) Maar ik weet niet echt wat er nou in moet.
Info over mijn pc: (nee hij is niet de nieuwste meer:p)

processor: MSI P4M900M2
Videokaart: VIA Chrome 9 HC IPG

P.S. geef liever niet ver boven de 280 uit, want een vriend van mij heeft mij verteld dat het gewoon kan voor 250.

Dit plankje zit erin (denk ik). Heeft dus wel wat potentie.

Processornaam en type, voedingmerk+wattage en geheugenhoeveelheid zullen doorslaggevend zijn voor het advies denk ik.

Vooruitlopend op je antwoorden hierbij alvast een voorbeeldje
Met dit processortje en deze videokaart, ben jij voorlopig weer even het 'heertje'. Daarbij ga ik er wél vanuit dat de hoeveelheid geheugen in je systeem al toereikend is, anders wordt het een tientje of twee duurder. (Als je ook geheugenuitbreiding nodig hebt) Je hebt echter niet je huidige processor vermeld, wellicht is deze al toereikend.

Maaaar: je kan niet zomaar een andere processor en zware videokaart op je voeding aansluiten. Die voeding zal ook toereikend moeten zijn voor je upgrade!!!
 
Laatst bewerkt:
even een klein vraagje, waarom raad je een gtx260 aan, ik dacht dat een 4870 1GB sneller is?? (weet ik niet zeker hoor)
 
als ik die benches bekijk kan ik inderdaad niet echt een winnaar aanwijzen, dus wat pasja zegt over de CPU en grafische kaart upgrade lijkt me inderdaad wel hoed, indien je voeding toereikend is tenminste, dus graag even laten weten wat voor voeding je nu hebt (merk+wattage)
 
Laatst bewerkt:
Het was ook zomaar een voorbeeldje voor TS. Ik heb nog niet echt naar prijsvergelijkingen van deze kaarten en andere webwinkels gekeken. Ik wacht nog even op een terugkoppeling van TS v.w.b. zijn hardware. Die AMD kaart (en mogelijk zelfs andere types / geheugenhoeveelheden) is ook een prima kaart waarmee zijn systeem een gigantische boost krijgt.
 
binnen 8 minuten de 1e reactie en dan is de TS alweer verdwenen.. Zo jammer vind ik dat altijd.

Dus: (om pasja's bericht iets te verkorten)
* Processornaam en type
* voedingmerk+wattage en hoeveel op de +12V-lijn(en)
* geheugenhoeveelheid

zullen doorslaggevend zijn voor het advies.
 
Dus: (om pasja's bericht iets te verkorten)
* Processornaam en type
* voedingmerk+wattage en hoeveel op de +12V-lijn(en)
* geheugenhoeveelheid

*processor naam: P4M890/900M2 geen idee wat het type is:(
*350W voedingmerk geen idee +12v lijnen ook niet.. (weet niet al te veel van computers af zoals je ziet... Uitleg??)
*intern geheugen: 48gb extern geheugen 480gb geheugen vol: 68gb
 
Ik merk dat je er weinig van weet :)

Ik heb ff geen tijd om het uit te leggen. Dat wordt vanavond, of een ander moet je eerder kunnen helpen...
 
*processor naam: P4M890/900M2 geen idee wat het type is:(
*350W voedingmerk geen idee +12v lijnen ook niet.. (weet niet al te veel van computers af zoals je ziet... Uitleg??)
*intern geheugen: 48gb extern geheugen 480gb geheugen vol: 68gb

anders gebruik je even pc wizzard om te kijken welke hardware er in je pc zit, dat is een duidelijk programma en daarmee moet je het kunnen vinden.

om te kijken wat voor merk voeding je hebt zul je de pc even moeten openschroeven en lezen wat er op de stikker op de zijkant van de voeding staat
 
heb even gekeken met pc wizzard:

Moederbord : Micro-Star MS-7255 V2.0
Chipset : VIA P4M900
Processor : Intel Core 2 Duo E6300 @ 1866 MHz
Fysiek Geheugen : 512 MB (1 x 512 DDR2-SDRAM )
Videokaart : VIA Chrome9 HC IGP
Harde Schijf : ST3250820AS (250 GB)
DVD-Rom Station : ATAPI DVD A DH20A1P
DVD-Rom Station : ON2135O TXE755W SCSI CdRom Device
Monitor Type : AL1716 - 17 inches
Netwerkkaart : VT82C570 MV IDE Controller VT6102 Rhine II Fast Ethernet Adapter
Netwerkkaart : Atheros Communications Inc AR5005G 802.11abg Wireless NIC
Besturingssysteem : Microsoft Windows XP Home Editie 5.01.2600 Service Pack 3
DirectX : Versie 9.0c (oktober 2008)

Misschien kan je hier wat mee?
 
Dan heb je naast de processor (het voorbeeldje dat ik plaatste) niet alleen een videokaart (wederom het voorbeeldje) maar óók nieuw geheugen nodig 2x2 giga én een nieuwe voeding, althans ik ga er zonder meer vanuit dat je huidige voeding het nieuwe spul niet gaat trekken. Tel er dus naast de prijs die ik in het voorbeeldje noemde, +/- €100 euro extra voor uit voor de voeding en extra geheugen.

ps. Hoe komt het dat je toentertijd zo weinig geheugen en slechts een onboard videochip hebt gekozen?
 
Laatst bewerkt:
Dan wordt het me denk ik iets te duur. Ik wacht wel tot ik ga studeren met een wat betere laptop of iets te kopen.
 
Oh, er zijn best wel mogelijkheden om rond dat bedrag uit te komen, alleen wordt het dan allemaal even iets trager en of dát is wat je zoekt?
 
Het kan best voor 250 euro.

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...t[63197]=1&product[100663]=1&product[97828]=1

Alternatief is dit geheugen:
http://www.azerty.nl/8-744-51948/ocz-gold-gamer-extreme-xtc-dua.html

Je hebt in XP wel iets aan meer dan 2 GB, maar meer dan 3 GB is zinloos zolang je XP blijft gebruiken. Begrijp goed dat als je voor 2x1 GB gaat, dat je dan als je wel naar 4 GB wilt gaan weer nieuw geheugen moet kopen.

Hetzelfde geldt voor de voeding. Dit is een simpele voeding, zeker geschikt voor dit systeem en de gekozen videokaart. Maar wil je ooit een nieuwe computer kopen, met zwaardere onderdelen, dan zal deze voeding snel te krap worden.
Zwaardere voedingen zijn snel 20 euro duurder.
 
Er ontbreekt een kleingeitje aan de spullen............ de nieuwe processor. Met zijn huidige processor zit íe vér onder de minimale eisen van het door hem begeerde spel. Tel de voeding en het geheugen dat je plaatste bij elkaar op en je komt bij die +/- €100,-- overschrijding van het budget van TS (zoals ik om 15.15 uur schreef)
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat empire total war wel lukt met een 1.8ghz core 2 duo, mijn broertje heeft hem een tijdje gedraait met een pentium 4 van 2ghz. (ik zeg niet dat het erg snel ging, maar het werkte)
en aangezien empire total war meerdere cores ondersteund zal het wel lukken om het te draaien

dus als ik TS was zou ik eerst kopen wat er hier al is aangeraden, en dan verder sparen voor een nieuwe proc, in de tussentijd kan hij zijn huidige proc nog wel wat overclocken
\
 
Laatst bewerkt:
Uiteraard is het aan jou om te beslissen. Als je besluit om niet van processor te gaan wisselen dan ben je nu klaar en kun je binnen je budget aan de slag. Aan de andere kant is het zo dat wanneer jij nu bereid bent om € 250,- uit te geven alleen maar om dat ene spel te kunnen spelen, ik de kans groot acht dat er (bij wijze van spreken) over een paar maanden of zo een game op de markt komt die jouw processor dan sowieso niet trekt en welk spel je dán weer heel erg graag wilt hebben. Dan kun je alsnog de portemonnee trekken. Voordeel is wel dat je nu alvast kunt gaan sparen en toch die ene game van nu kunt spelen.
Veel sterkte met je beslissing.
 
Laatst bewerkt:
Er ontbreekt een kleingeitje aan de spullen............ de nieuwe processor. Met zijn huidige processor zit íe vér onder de minimale eisen van het door hem begeerde spel.
Ehhh pasja.... Ik heb je toch wel hoog zitten :shocked: maar je behoort toch wel te weten dat een simpele core-processor wel sneller is dan een pentium 4 2,4 ghz?
En de E6300 is nog niet eens zo simpel!
De processor kan het spel fluitend aan. Zeker met zo'n videokaart.
:thumb:
 
Ik moet constateren dat ik (wellicht omdat het topic van gisteren is en ik vanaf moment 0 uitgegaan ben van een dual core) helemaal het woord single in de systeemvereisten gemist / vergeten was. Klopt.
Ál mijn replys in dit topic zijn gebaseerd op het feit dat ik uitging van een dual core in de systeemeisen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan