PC naar Stereo connectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrick_9312

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2005
Hey,

als het goed is is het mogelijk om je PC te verbinden d.m.v.. een bepaalde kabel met je stereoinstallatie.

Nou had ik een vraag, wat moet er dan op je Stereo voor gaatjes, functies zitten?? Want ik heb wel gelezen over Aux, En dat je rood en wit stekkertje er vaak in moet doen in je stereo, Hoewel ik GEEN Aux optie op mijn radio maar wel een rode en witte gaatje achter in me stereo alleen daar staat MD (Video), Die optie zit wel op radio, kan ik ook mijn PC aansluiten met zon Jack plug als ik het aansluit op de MD aansluiting???

Ik heb Sony CMT - GP7 stereoset trouwens als dit van belang is.

Bedankt ! :thumb:

Jah zoiets kabeltje had ik over gelezen, maar ik moest alleen weten of het ook mogelijk was de MD (Video) ingang te gebruiken.

Bedankt :thumb:

Mischien ook nog links naar een goede werkende kabel die ik nodig heb die iets langer is? 3-5 meter ofzo??

Deze is er alleen in 1.5 meter versie.

Thnx

Hoi,

Volgens mij onderaan in de link staan er ook van 5 en 10 meter.

En ik denk dat ze ook wel verkocht worden bij bcc en meer van dat soort winkels

Modag

Aha , bedankt, Draadloos dus beter, wel ffies duurder maar dat is het het wel waard?

Even rondkyken naar wat draadloze verbindingen dan. alleen moet er met draadloze verbinding ook een speciale functie op me stereo zitten die de signalen opvangt en verbind of zit er aan dat kastj weer een draad die ik in stereo moet doen??? want ik heb m al redelijk lang dus het moet dan wel werken. (Sony cmt -gp7)
sorry ben hier niet zo in thuis ;)

Je kunt het eerst met een kabel proberen.... Is het geluid "bromvrij" , dan is dat mooi meegenomen....

Die setjes komen meestal compleet met aansluitsnoertjes... zoniet dan heb je 1 kabeltje nodig met aan één kant een 3,5mm stereojack male [om in het gat van de geluidskaart in de PC te steken] en aan de andere kant twee male tulpstekkers, voor het zendkastje..... en een kabeltje met aan beide zijden [2] male tulppluggen voor aansluiting van het ontvangkastje op het stereoset.

Het werkt meestal goed en storingvrij... ten zij je een magnetron aanzet... die zit ook op 2,4 GHz en dan lijkt het even of er een crossbrommer door je kamer scheurt....

Aha, maar als ik t goed wil doen, neem k gelyk zon draadloze , anders heb ik wel brom en ben k nog meer kwijt :P.. Hoe zit het met de reactie tijd tussen die verzendinge? dus als ik een liedje start op de pc en voordat ie word afgespeeld op me boxen?

Reactietijd: dat ga jij niet merken... [milliseconden].

Ok cool:D Ga ik eens op zoek naar nog wat van die ontvangertjes, waar moet ik op zoeken? Gewoon op PC to stereo senders ofzo?

Ik wil die marmitek PC to TV sender gaan kopen. Alleen het is dus zo dat ik m wel kan aansluiten op me PC?? Want er staat: ''Uw PC moet voorzien zijn van een RCA TV-out uitgang''

Maar later op de pagina: ''Als uw geluidskaart geen RCA connectoren heeft, maar een 3,5 mm jackplug, dan zet u de meegeleverde jackplug naar RCA adapter er tussen'' (Bron: http://www.vego.nl/marmitek_multimedia/marmitek_pc_to_tv_sender/marmitek_pc_to_tv_sender.htm)

Dat moet ik dus gebruiken en inpluggen op waar nu mijn (groene) stekkertje van me PC boxen in zitten??

En dan van de 3 connectoren (Wit, Rood,Geel) Sluit ik die witte en rode aan op me hifi stereo set bij MD??

Thanks nogmaals:thumb:

Laatst bewerkt:
"RCA connector" is een heel sjiek woord voor "tulpplug"......

Met het bijgeleverde verloopstekkertje kun je hem aansluiten op je PC...

Jawel, alleen rood en wit gebruiken.... [geel is voor het geval je een videokaart hebt in je PC met een video uitgang, dan kun je ook de filmpjes die op de PC staan afspelen op je TV]

Laatst bewerkt:
ah :) .. Oke,:) Ga ik deze proberen. 35 euro, goed te doen en hopen dat alles piekfijn gaat werken!

Succes :thumb:
Laat nog eens weten of het allemaal goed gelukt is... [of als er problemen zijn.......]

Tsjonge, ze maken geen haast bij quickspot... Ik hep m 15 juni al besteld, waren er nog stuk of 4 op voorraad. Dus ik dacht komt wel over 2-7 dagen zoals daar staat .. maar nee hoor krijg ik weer mailtje dat het niet op voorraad is en vooraad -4 stond.. En dat het Donderdag (Deze) weer door Marmitek werd geleverd... en dan zouden ze het verwerken... het schiet dus niet op... Ik hoop dat het vandaag binnekomt en ik het eindelijk eens krijg.... dan zal ik laten weten of het lukt.

Snelheid moet je niet bij Quickspot zijn dus..:mad:

Aah Na 2 weken wachten krijg ik het bericht dat het niet meer kan worden geleverd en ze geld teruggeven of ik iets in de plaats kan doen, lekker 2 weken op niks zitten wachten. ach ja, nieuwe poging dan maar

Kunnen jullie mij nog een tip geven?? Van zo'n zelfde soort apparaat (draadloos want dat was beter).. Ook rond de 35 euro weer.

Bedankt guys!:thumb:

Jeetje... toevallig.... Ik liep vandaag door de Aldi en zag er nog een paar in de "rommelbak" [resten van eerdere acties] liggen... en dacht toen aan jou....

Marmitek is wel de "betere"... Ik heb hier nog zo'n setje van Trust liggen, maar dat is echt "gammel" ... heeft zelfs moeite met een houten deur....

Haha, Waar je herrineringen wel niet tevoorschijn komen.

Marmitek betere? Ok. Ik krijg geld teruggestort (Zeggen ze) van Quickspot, dus ik zal wel even kijken of Ik m op een andere site een beetje goedkoop kan vinden. Of heb je nog andere suggesties?. Beter dan trust in ieder geval haha :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan