PC naar TV via HDMI maar geen Geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niema94

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2008
Hallo,

Ik heb al een tijdje mijn pc via een hdmi kabel aangesloten op de tv en maak er zo nu en dan gebruik van. Alles werkte goed totdat er gister opeens geen geluid meer kwam via de tv maar alleen via de pc (normaal gesproken zet ik de boxen van me Pc uit en maak alleen gebruik van het geluid van m'n tv). Nu is dit natuurlijk niet zo'n groot probleem maar ik zou wel graag gewoon geluid van me tv hebben in plaats van de boxen die in de andere kant van de woonkamer staan. Ik heb een beetje rond gekeken bij de geluidsinstellingen maar ik kwam er maar niet uit.

Het gaat trouwens om een desktop van Acer Emachines met alles standaard behalve de videokaart. En een 42 inch LCD TV van LG, maar volgens mij zijn deze gegevens niet echt van belang bij het oplossen van dit probleem.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt ;)

Niema94

Bedankt voor de snelle reactie.

Waar kun je dat nachecken?

Laatst bewerkt door een moderator:
Windows 7: rechtermuisknop op het luidspreker icoontje rechtsonderin het scherm --> afspeelapparaten
Aldaar de output van je videokaart gebruiken (AMD/Nvidia/Intel)

Er staat hdmi 0 en 1 en bij beide staat niet aangesloten, het enige wat ik kan doen is ze als standaard apparaat gebruiken maar dan heb ik volgens mij geen geluid meer via de boxen

klopt, dan wordt het geluid over de tv afgespeeld, precies zoals jij wilde.

Ja maar eerst had ik dus geluid via de boxen en via de tv en hoefde ik dus niet elke keer de instellingen te veranderen om geluid via het juiste apparaat te hebben.

Ik verander namelijk mijn hoofdbeeldscherm via: Rechtermuisknop op bureaublad > Scherm Resolutie > Meerdere schermen > Bureaublad alleen weergeven op 1/2 (TV/PC scherm)

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan