PC naar TV

• Onderwerp starter Onderwerp starter drp
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

drp

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2009
Hoi allen,
ik heb zonet m'n PC aangesloten naar de Lcd-tv.
Uitgang PC via een DVI/HDMI Adapter, Tv via HDMI ingang.
Met Catalyst Control Center heb ik het beeld gekloond maar op de TV komt enkel de Windows achtergrond zonder iconen, niet de film die ik op dat moment via Mediaplayer afspeel. (m'n cursor zie ik wel bewegen over het tv scherm)

Tijdens het opstarten van de pc komt de opstartmodus wel op het tv-scherm, vanaf het moment dat de Windows-layout verschijnt krijg ik enkel de achtergrond te zien
Heeft iemand een hint hoe ik dit probleem moet oplossen.

Grtz,
Drp

Laatst bewerkt:
Hoi allen,
ik heb zonet m'n PC aangesloten naar de Lcd-tv.
Uitgang PC via een DVI/HDMI Adapter, Tv via HDMI ingang.
Met Catalyst Control Center heb ik het beeld gekloond maar op de TV komt enkel de Windows achtergrond zonder iconen, niet de film die ik op dat moment via Mediaplayer afspeel. (m'n cursor zie ik wel bewegen over het tv scherm)

Tijdens het opstarten van de pc komt de opstartmodus wel op het tv-scherm, vanaf het moment dat de Windows-layout verschijnt krijg ik enkel de achtergrond te zien
Heeft iemand een hint hoe ik dit probleem moet oplossen.

Grtz,
Drp

Probeer de pc eens in te stellen (beeldscherm) met behulp van het standaard windows progamma. Bureaublad->rechtermuisknop->eigenschappen-> instellingen.
Op je tv uiteraard ook de juiste bron aangeven van ontvangst. Via een of ander setup menu.
Zie handleiding van je tv.
Suc6:)

1. controleer de instellingen van de tv. denk hierbij aan de verschillende modi. (wij hebben hier thuis bijv. 4:3 maar ook 16:9 ) misschien past het er gewoon niet op.

bedoel je trouwens met klonen dat je het dubbel ziet? dus zowel op het computerscherm als op de tv? zie je het op het computerscherm wel goed?

Heb het net nog op 2 manieren geprobeerd, zonder goed resultaat

Stap 1 via Catalyst Control Center

372927594.jpg

372927600.jpg

372927607.jpg

372927613.jpg

372927617.jpg

Stap 2 via Windows Eigenschappen voor Beeldscherm

372927619.jpg

Via beide stappen krijg ik uiteindelijk nog steeds enkel mijn windows bureaublad achtergrond zonder pictogrammen:o

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat dit te maken heeft met het ontbreken van een HDMI uitgang aan de PC, zoals eerder vermeld heb ik hiervoor een DVI-HDMI adapter gebruikt, en ik krijg wel een signaal door...beperkt zich wel tot een windows-achtergrond, maar toch.

hahaha sorry ik snap hem al.
Zoals in je laatste screenshot staat is nummer 1 (het computerscherm) het hoofdscherm.
Je moet je uibreiding naar 2 hoofdmonitor maken. dit doe je door op het vierkantje met de 2 te drukken en dan het desbetreffende vinkje aan te vinken.

je kunt ook programma's als Ultramon gebruiken om een 2e taakbalk te creeren.
reden waarom filmpjes het niet doen: sleep het scherm van bijv je media player eens helemaal naar rechts ;)

hahaha sorry ik snap hem al.
Zoals in je laatste screenshot staat is nummer 1 (het computerscherm) het hoofdscherm.
Je moet je uibreiding naar 2 hoofdmonitor maken. dit doe je door op het vierkantje met de 2 te drukken en dan het desbetreffende vinkje aan te vinken.

je kunt ook programma's als Ultramon gebruiken om een 2e taakbalk te creeren.
reden waarom filmpjes het niet doen: sleep het scherm van bijv je media player eens helemaal naar rechts ;)

Nu werkt het wel, maar het blijft me verbazen waarom m'n iconen niet op het TV scherm verschijnen, desondanks toch al een hele stap verder.

Bedankt voor de info

sleep je iconen eens naar rechts dan, dan komen ze er wel te staan. je tv moet je zien als een soort verlengstuk van je monitor. als ik links een icoon heb staan, komt ie er rechts niet nog eens op

Eindelijk blijkt alles te lukken, ik moet alleen m'n HDMI kabel pas inpluggen op het moment dat ik het TV-toestel als monitor wil gebruiken, niet vooraf.

Alvast bedankt voor de hulp

dit zou niet uit moeten maken, misschien dat als je het vooraf doet, je een paar instellingen handmatig moet wijzigen. bijvoorbeeld het kanaal op de tv zelf wijzigen.

(als ik een dvd in de speler stop terwijl alles al aan staat, gaat hij ook automatisch naar het dvd kanaal, staat nog niks aan dan moet ik het ook handmatig doen geloof ik)

mocht dit niet zo zijn, dan zou je eventueel op je pc moeten kijken en het icoontje aanvinken bij beeldscherminstellingen: het bureaublad naar dit beeldscherm uitbreiden.

gelukkig werkt het in ieder geval :) veel succes en plezier ermee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan