PC naar TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jensvde

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2010
Hallo iedereen,

Binnen enkele dagen ga ik met vrienden voor de kerstmarkt kalenders maken op de pc. Nu iedereen heeft een laptop, en we hebben een tv waar je een pc kan aanhangen. Bestaat er nu software dat ik op mijn desktop kan zetten die aan de tv hangt, en dan met de drie laptops beeld daarop weergeven. Zeg maar persoon A is bezig over zijn ontwerp, projecteert hij het beeld. Dan komt persoon B aan het woord en kan hij schakelen dat het beeld van zijn laptop op de tv word geprojecteerd. Om het allemaal wat netjes te houden en niet steeds VGA kabels te liggen switchen dacht ik dus aan een soort software waarmee de desktop pc een soort server wordt waar je je beeldscherm kan op weergeven. We werken allemaal met Windows XP Professional SP3.

Bestaat zoiets?

Alvast bedankt!

Jens

je hebt remote destop oplossingen. puur voor stilstaande beelden zou je ook een mediaserver kunnen draaien. Er is dus wel wat mogelijk

Ik dacht ook al aan remote desktop, zoals teamviewer, maar het zou niet al te veel geheugen mogen op 'eten'. Ik heb op alle laptops slechts 512mb ram. Wat programma raad je aan?

Remote desktop vraagt alleen vermogen op de server eigenlijk. Dus de meeste programma's zullen voldoen. VNC had vroeger de laagste resources, maar is ook niet de handigste tool zonder ervaring. Misschien dat er iemand is die specifiek kennis van resource gebruik heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan