PC niet meer aan na verwijderen stof

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ko S
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ko S

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2007
Help mij!

Ik besloot eens wat stof te verwijderen uit de pc, maar nu start ie ineens helemaal niet meer op. Ik heb verder niks veranderd/losgemaakt of wat dan ook. Gewoon een beetje om alles heen gewerkt. Ook ga ik niet uit van een elektrostatische ontlading, ik ben erg voorzichtig geweest. Het enige wat ik kan bedenken is dat er door het kantelen een draadje los is geraakt.

Als ik op de powerknop druk, gaan de blauwe leds aan de voorkant niet branden. Ook begint geen enkele ventilator te draaien. Daarnaast hoor ik geen enkel geluid. Het groene ledje op het moederbord brandt vreemd genoeg wel, dus er loopt wel gewoon een stroom.

Waar zou het aan kunnen liggen? Wat zal ik als eerste controleren?

Druk eens alle kabeltjes die er in de PC te zien zijn goed aan en ook de kabels aan de buitenkant, m.n. de stroomkabel en controleer ook of de aan/uit-schakelaar achter op de PC wel aan staat.

Het groene ledje brandt wel. De schakelaar staat dus goed en de stroomkabel zit er goed in. Ik wil best aan de binnenkant nog eens alles aan gaan drukken, maar ik betwijfel eerlijk gezegd of dat zin heeft. Dat heb ik namelijk al geprobeerd.

Ook de stroomaansluitingen op het moederbord aangedrukt? Ik bedoel niet alleen de grote connectoren, maar m.n. de gekleurde draadjes naar het frontpanel. Daar zit namelijk ook de startknop van de PC op aangesloten.

Aan de kant van het moederbord wel. Aan de kant van de power switch zelf kan ik er eerlijk gezegd niet goed bij, omdat er twee HDD's in de weg zitten.

fans draaien zkr ook niet?

druk nog even alle kabels op het moederbord aan

Nope. Dat zei ik in m'n eerste post overigens ook al.

Goedemiddag,

Misschien is er wat mis met de aansluiting van de aan/uit schakelaar zit deze nog op het bord aangesloten en zitten de draadjes nog op de aan/uit schakelaar zelf?
Je zou ook gewoon even contact tussen de twee pennetjes op het moederbord zelf contact kunnen maken met een schroevendraaiertje .

Gebeurt HELEMAAL niks als je op de powerbutton druk? ook geen HDD lichtje ofzo?

@ lord4163 dit schrijft hij in zijn eerste bericht: Als ik op de powerknop druk, gaan de blauwe leds aan de voorkant niet branden. Ook begint geen enkele ventilator dan zal de hd ook niet gaan draaien neem ik zo aan

Laatst bewerkt:
Als ik op de aan/uit schakelaar op de casing druk, gebeurt er echt helemaal niks. Nergens.

@ Modag: Ik begrijp je niet helemaal. Hier is de situatie zoals ik 'm zie:
Het is een ATX moederbord van Asus. Rechtsonderin zitten pinnen voor RESET, PWR_SW, PLED, etc. Op PWR_SW zitten een blauw en een wit draadje. Ik ben er vrijwel zeker van dat deze goed op het moederbord zijn aangesloten. Deze draadjes gaan om m'n HDD's heen naar de voorkant van de behuizing, waar ze op de schakelaar aangesloten zouden moeten zitten. Ik kan hier echter niet bij, zonder een heleboel los te moeten gaan schroeven. Het enige wat ik nog kan bedenken is dat er hier iets mis is.

Als ik zelf contact maak tussen die twee pinnetjes, zou de pc aan moeten gaan toch? Ik ga het nu proberen.

(Overigens ben ik geen elektrotechnisch wonder, en ook geen hardware expert. Bij voorkeur rommel ik dus zo min mogelijk, daar kan alleen maar meer bij fout gaan. :P)

Hoi,
Klopt zoals je het schrijft, gewoon heel even contact tussen de twee pennetjes en dan zou al genoeg moeten wezen

Als de draadjes op het moederbord goed vast zitten lijkt het mij dat het van de andere kant komt, dus uit het front.

Hoi,

Maar omdat zeker te weten is dit even de snelste manier om te controleren anders moet hij eerst zijn hele voorkant eraf halen en dat is bij de meeste kasten niet zo fijn werkje.

Hoi,

Maar omdat zeker te weten is dit even de snelste manier om te controleren anders moet hij eerst zijn hele voorkant eraf halen en dat is bij de meeste kasten niet zo fijn werkje.

En hoe controleer je dat?:p

Ok, met een schroevendraaier contact maken werkte ook niet. Blijkbaar zit ik dus in totaal de verkeerde richting te zoeken en ligt het niet aan de power switch. Enig ander idee nog..?

Kijk eens op de achter kant van je pc doos of daar de steker wel goed erin gestoken zit en kijk eens of er misschien niet nog een aan/uit knop schakelaartje toevallig op uit is gedrukt met terug plaatsen pc??

eventueel met reset drukken een reactie?

Laatst bewerkt:
Bedankt dat je probeert te helpen, maar dat heb ik allemaal al lang gecheckt. Die stekker en de schakelaar aan de achterkant moeten wel goed zitten, er loopt namelijk gewoon stroom. Moederbord ineens dood gegaan? Of kan ik nog meer dingen checken?

Nogmaals alles loshalen wat je de eerste keer hebt losgehaald, dan weer een voor een alles weer in elkaar steken. Misschien dat er een stekertje toch niet op de juiste plek zit wat je nu niet ziet en door opnieuw alles te doen zeker weet dat je dan echt alles op zijn plek steekt, sluit je daarmee aansluit problemen met de stekers uit.

Het hele punt is, ik heb helemaal niks losgehaald.

Zou het dan toch ESD zijn? :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan