PC niet meer aan na verwijderen stof

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ko S
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,

@lord4163 zoals gemeld even contact met het schroevendraaiertje, maar zie dat het niet de juiste weg is.
Het zou kunnen esd zijn maar denk dat er per ongeluk toch ergens iets essentieels is los gestoten.
Wat ik zou doen maar ik weet niet of dit tot de mogelijkheid bestaat ik zou een foto maken hoe alles zit en ik zou overnieuw alles aansluiten soms werpt dat een heel anderr licht op de zaak. maar dan goed bekijken en/of noteren waar alles zit

Stinkt naar de misdaad,
Heb je wel spanning op het stopcontact??

oke gelezen groene led brand, bedankt modag

Laatst bewerkt:
@ denk het wel want dit schreef hij eerder Het groene ledje brandt wel.

Hoe heb je je pc schoongemaakt, mbv blaas lucht (busje/compressor) of met stofzuiger.
Stofzuiger kan zeker voor statische elektriciteit veroorzaken op je mobo als je de zuigmond met mobo raakt

LoL @lord heb geteld is maar 3x LoL

Laatst bewerkt:
Stofzuiger (ik weet het, niet zo heel slim), maar ik heb het moederbord niet aangeraakt met de zuigmond. Althans, ik heb m'n uiterste best daartoe gedaan. Ik heb alleen de behuizing zelf aangeraakt voor zover ik weet.

Hoi,

Zou mijn laatste optie eens proberen je weet nooit soms zijn het vreemde dingen die pc's

Ik moet zeggen dat ik daar een beetje huiverig voor ben. Ik heb eigenlijk nog nooit iets losgeschroefd gehad of überhaupt veel gedaan binnenin m'n pc. Ik ben bang dat ik dan meer beschadig dan ik (misschien) al gedaan heb.

echt alle stekers nalopen ook achter de hdd en hopen dat je wat vindt wat niet hoort,
Wat je kan doen is de reepjes geheugen eruithalen ook de spanningssteker 220Vac losmaken, deze weer erin steken en dan aanzetten proberen of de pc pieptonen maakt.
Je kan ook eens proberen om het mobo batterij eruit te halen en deze na 30 seconden er weer insteken, ook hierbij de 220Vac steker losnemen alvorens deze handeling te doen.
Als het allemaal niets doet vrees ik toch voor een overleden mobo tijdens cleanen.
Misschien dat anderen nog suggesties hebben

Hallo

Persoonlijk reinig ik een p.c. altijd d.m.v. luchtdruk en niet d.m.v. stofzuiger.

De meeste stofzuigers zijn immers niet geaard , maar dubbel geisoleerd waardoor er hoge spanningen kunnnen worden opgewekt (esd problemen)

Je dient ook altijd de ventilatoren mechanisch te blokkeren , om ongewenst hoog oplopen v/h toerental van deze te voorkomen. (schade ventilatoren of motherboard)

Wat ik zou doen :

In dit geval zou ik bij de basis beginnen , en eens kijken of de voeding zelf nog volledig in orde is .

Uiteraard de voeding loskoppelen v/d p.c. (demonteren uit de syteemkast = niet nodig)

Je kunt de voeding los testen als je de (PS_ON)(16) verbind met (COM)(17) d.m.v. een draadje.

Soms is het ook nodig om (pwr_ok) met (com) te verbinden , maar is meestal niet nodig .

Hier is de pinout van een atx voedingsconnector terug te vinden :

http://www.smpspowersupply.com/connectors-pinouts.html

Uiteraard , indien je het niet vertrouwd , of indien het bovenstaande voor u chinees is , niet zelf aan beginnen , maar laten uitvoeren door iemand met de nodige ervaring.

Peter

P.s. :

Een a.t.x. voeding bestaat immers uit 2 voedingen : een vermogengedeelte , en een stuk die altijd spanning afgeeft (wake- up , etc...) , waar het ledje op het motherboard is aangesloten.

Laatst bewerkt:
Ok het lag (gelukkig) toch aan de voeding. Die is vervangen en de pc werkt weer als vanouds. Bedankt allen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan