pc niet meer op te starten na schone installatie XP

Status
Niet open voor verdere reacties.
"....systeemherstel. U drukt gewoon op????. Er verschijnt dan eerst een scherm "Windows XP Licensing Agr..."

wat hoort daar te staan? is nou nt waar het om gaat... Ik neem aan op Enter. Maar blijven dan zijn gegevens bewaard? Er staat nl een bewaarmap met alle emails en documenten op het bureaublad..

gewoon f8 indrukken
Op passen dat je wel gaat repareren en niet installeren want dan ben je alles kwijt, dan is het helaas pindakaas:confused:

Druk op 'Enter' voor het installeren van Windows-XP
Druk op 'R' om de installatie van Windows-XP te repareren
Druk op 'F3' om af te breken.

Welke hier?

Wanneer u hier zou kiezen voor de 'R', dan komt u terecht in de zgn. 'Recovery Console', daar heeft alleen een gevorderde gebruiker iets aan. Men moet dan nl. de bruikbare commando's kennen die ingetypt kunnen worden (bv. 'fixboot' om de bootsector te repareren); het is dus géén automatisch systeemherstel. U drukt gewoon op . Er verschijnt dan eerst een scherm "Windows XP Licensing Agreement" dat u door een druk op 'F8' kunt passeren, waarna u een overzicht krijgt van uw partities. Controleer of uw huidige installatie van XP in het vak is geselecteerd. Zo niet selecteer die partitie waarop XP staat, welke u wilt laten repareren en druk op de 'R'-toets. Werkt dat niet dan 'Enter'. Let erop dat u XP in dezelfde map laat installeren als voorheen het geval was.

DUS OP DE R TOETS DRUKKEN ZODAT JE IN DE REC. CONSOLE KOMT EN DAN DE TE REPAREREN PARTITIE DIT IS VAAK 1 DUS 1 IN TOETSEN NA HET ADMINPASSWORD HEB JE DEZE NIET DAN GEWOON ENTER

Daarna even chkdsk /r in toetsen deze even uitlaten draaien en kijken of er wat gerep. is daarna opnieuw opstarten

"Zo niet selecteer die partitie waarop XP staat, welke u wilt laten repareren en druk op de 'R'-toets. Werkt dat niet dan 'Enter'. Let erop dat u XP in dezelfde map laat installeren als voorheen het geval was."

nergens die R te zien...

die mogelijkheid is er niet:
enter = installeren
d= part verw
F3 = afsluiten

doe ik enter
dan keuze
c= doorgaan install op deze part
esc = andere part selecteren

Je bent al te ver je had geen enter in moeten drukken maar R.
Dus afsluiten met F3 en opnieuw opstarten en het hele verhaal even opnieuw.

OK, ik zie nu wat er mis is gegaan. Dus R, en dan verder. (die R was weggevallen in dat document en ik begreep eruit dat ik juist daar niet voor die R moest kiezen omdat ik dan allerlei "moeilijke" commando's in zou moeten typen.)

Op welk moment moet ik dan die chkdsk /r intoetsen?

Ben je in de recovry console
dan krijg de windows partitie die je wilt repareren dit is meestal 1 dus tik je 1 in
Dan kan er gevraagd worden naar een admin password hier doe je gewoon enter
Hierna kun je het commando chkdsk /r intoetsen

OK, duidelijk. En wat gebeurt er dan verder en moet ik dan nog meer invoeren?

Ik vraag je dit even "vooruit" want ik moet nu stoppen en ga maandagavond verder. Maar ik weet niks van DOS-commando's...
Dus alle aanwijzingen zijn bruikbaar!!

(Edit: ik begrijp dat je offline benmt, maar misschien zou je nog eens kunnen kijken hier, voor het gevalk ik er nog niet uit kom.. Alvast heel erg bedankt voor je geduldige hulp!!)

Laatst bewerkt:
Als je hebt aangegeven welke Windows installatie je wilt repareren ( Wich Windows Installation wold you like to log on to ) dit is dus 1: c:\windowsxp of winnt hier bij toets je 1 in, daarna word er gevraagd type the administrator password dan doe je gewoon enter als je nooit geen password hebt ingevoerd.
en daarna moet je het commando chkdsk /r intoetsen en even wachten tot chkdsk klaar is en fouten gevonden heeft.

werd een dag later...

Heb dat chkdsk /r gedaan. Duurde even, gaf melding dat er fouten waren gevonden.
Start dan de pc op, krijg de melding dat ik moet kiezen uit
veilige modus (3 varianten)
laatst bekende configuratie
normaal opsterten.

Welke ik ook kies, zodra ik er een bevestig met de Enter- toets slaat de pc volledig vast.

Wat nu te doen???

windows opnieuw installeren dat is er nu te doen:(

Geen backups dan is het helaas pindakaas

oeps,
wil ik wel doen, maar...

Ik had er net een volledig schone installatie op gezet, de backupbestanden teruggezet in map op bureaublad. Alles werkte goed. Paar keer opgestart en AL AVG, Hitmanpro, enz geinstalleerd. Allemaal zonder problemen.
Randapparatuur aangesloten, bij herkennen en installeren van Lexmark printer sloeg ie dus op tilt.

Vreemd, want eerder stond deze printer gewoon aangesloten, onder XP, geinstalleerd vanaf zelfde CD-tje en gaf nooit problemen.

Kan nu wel weer een schone installatie doen, maar hoe voorkom ik dan dat hetzelfde gebeurt????

Ja die had ik inmiddels al beide gedownload. Alleen staan er twee.
Wat is het verschil, weet jij dat?

Deze moet je hebben die andere is ook voor win2000 en meerdere talen.

CJXP35LU.EXE Versie V1.0.6.8

Custom Driver for Microsoft Windows XP Bestandsinformatie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan