Pc niet meer op te starten ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Ik kan plots mijn pc niet meer opstarten.
Wanneer hij start krijg ik een zwart scherm en verder gebeurt er niets.

Nu heb ik toevallig gisteren een backup gemaakt met norton.
Nu wil ik mijn norton herstel progamma opstarten vanuit cd-rom station maar zelfs dat doet hij ook niet.

Heb dan ook nog wondershare live boot geprobeerd maar die geeft ook een zwart scherm zowel van af de cd-rom als van de harde schijf starten.

Wat kan ik nog proberen ??

U zou eens kunnen kijken of de PC met een boot-cd wil starten.
Dat kan met de Windows installatie CD of met de Hirens Boot CD die u kunt downloaden van hier: http://www.hirensbootcd.org/download/ onderin de web pagina staat de download link.

Kan je nog in je BIOS komen? Zo ja: wordt de harde schijf daarin herkend?

Mischien is uw videokaart gestopt?

Nee, want ik krijg nog wel de schermen "windows is loading files" maar daarna wordt het beeld zwart.
Heb vroeger nog hersteld met norton, hoe kan het dat norton niet meer opstart ?

Hoe kan ik makkelijkst de schijf formateren eventueel ?

Ok, er is dus duidelijk wat mis met de Windows installatie. Heb je de opstartvolgorde in de BIOS goed staan zodat je van de CD/DVD als eerste opstart?

Als je dan wel kan opstarten vanaf de CD/DVD kan je voor 2 dingen kiezen: je backup terugzetten of windows repareren met de windows cd/dvd.

Bios staat goed maar wanneer ik dan windows opstart vanaf de cd en ik wil herstellen krijg ik de melding dat hij geen schijven vindt.

moet je niet dan een driver mee inladen voordat deze gezien worden?

EDIT: ziet norton je schijven wel?

moet je niet dan een driver mee inladen voordat deze gezien worden?
EDIT: ziet norton je schijven wel?
Begrijp er niets meer van.
Ik druk op f6 om de driver mee te laden en toch vindt hij de schijf niet.
Setup kan geen harde schijf stations vinden.
Norton start zelfs niet op vanaf de nood cd. Krijg telkens een donker scherm te zien.

Gebruik je RAID, IDE of AHCI modus voor je harde schijven?

Als je RAID gebruikt zal je zeker met windows xp bijna altijd de juiste drivers moeten inladen. Deze zal je moeten aanbieden via floppy of usb ;)

Als ik nu norton kon starten en dan mijn image van gisteren terug zetten.
Wat is de makkelijkste manier om een format te doen, dan kan ik op de lege partitie mijn image terug zetten ?
Of anders de raid driver even downloaden maar wat moet ik dan juist zoeken ?

Als ik jou was zou ik nog niet formateren, dat zou ik alleen doen als je op kan starten vanaf de norton cd ;) Als je een poosje wacht, gebeurd er dan ook niet iets na het zwarte scherm?

Kan jij me misschien helpen aan die driver die ik dan via een diskette kan inladen ?
Na 5 minuten krijg ik nu het scherm van liveboot te zien.

Driver kan je vinden op de website van de fabrikant, vaak onder een kopje ondersteuning/support en dan zoeken op je moederbord.

Weet je zeker dat je in RAID modus draait? Want dat is niet vrij standaard eigenlijk (of heb je dit zelf gisteren veranderd en heb je sindsdien problemen?). Kijk eens wat je BIOS zegt.

Hoe kan ik dat in de BIOS zien ?
Het enige dat ik gisteren fout heb kunnen doen, was dat na de backup windows de externe harde schijf niet kon verwijderen en ik deze er dan zo heb uitgetrokken.

Liveboot 2012 is bijna opgestart en misschien kan ik van daaruit windows recovery starten.
Ik heb net mbr recovery gestart in liveboot maar daar wordt geen harde schijf gevonden.

Laatst bewerkt:
ben je gisteren in de BIOS geweest en heb je wat veranderd? Weet je wat RAID inhoudt?

ben je gisteren in de BIOS geweest en heb je wat veranderd? Weet je wat RAID inhoudt?

Ben niet in de bios geweest nee.
Ik draai zeker niet in raid modus.(wordt alles over twee schijven verdeeld)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan