Pc niet snel meer, raar probleem,anders dan anders

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartjeLgames

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2009
Berichten
39
hoi, ik heb sinds 1 week ontzettende hekel aan mijn pc.
als ik met flight simulator 3.5 uur aan het vliegen ben, en ik wil gaan landen: loopt alles vast.
als ik midden in een gevecht zit: loopt alles vast.

en zo nog verder.

sinds 1 week is de pc in zijn geheel veeel slomer geworden.
dan bedoel ik : internet opstarten, spellen spelen, video's kijken ...

de pc is 2.5 jaar oud, en hier is wat info:

besturingssysteem: Windows XP Professional Service Pack 3
Videokaart: NVIDIA GEForce 7300 GT
geluidskaart: Realtek High Difinition Audio.
Geheugen: 2x 1024 mb (2047 mb dus)
processor: Intel Core CPU 2.40 GHz
moederbord: Hewlett Packard 068h

dit is zo'n beetje mijn pc.
ik vind het heel raar dat ie ineens zo hard achteruit gaat, binnen een week.
zou het aan veroudering liggen en moet ik dus nieuwe onderdelen kopen ?

ik denk niet dat dit een onnodige vraag is, want er is volgens mij niemand op dit forum die precies hetzelfde heeft, zo ja: heb ik het neit gevonden.

ik hoop dat iemand mij kan helpen, want eht is heel erg stress-vol als je spellen steeds vastlopen, en internet lang moet laden.


Bedankt, roetjes Bart :rolleyes:
 
Hoi,

Al op virussen en trojans gescant en misschien dat ccleaner ook wel wat voor je kan betekenen.

modag
 
grappig dat je dat vraagt, gisteren had ik er nog een virus op, verwijderd, en daarna nog een andere virusscanner erbij gezet, en nu is ie aan het scannen, zijn dagelijkse scan, en niks gevonden...

dus dat is eht niet, misschien is het wel een gevolg, maar dat zou neit kloppen, want het begon allemaal 1.5 week geleden ...



maar toch bedankt ;)

oh, p.s: nog bedankt voor je snelle reactie !
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

En Ccleaner al geprobeerd ruimt het register voor je op fijn programma.

Modag
 
wat is eht register?

sorry, hoor xD maar is dat de geschiedenis van je pc ofzo ?
en ik heb een foutje gemaakt, ik heb omdat Avast Antivirus Verlopen is, en dus verwijdert is, een andere virusscanner erop gezet. dus er staat er maar 1 op.
en ik denk niet dat het een virus, trojan horse, of zo'n ding is.
misschien helpt het met schijf defragmenteren \?

bedanlt
 
whoa !

haha, okee, dat zal ik doen, maar zal ik ze dan eenmalig gebruiken, en dan weer verwijderen, of kan ik ze er gewoon op laten staan ?
 
Wat jij wilt, het zijn scanners die je handmatig aanzet en voornamelijk voor spyware en mallware. Ze storen dus niet met je virusscanner. Ccleaner is weer een totaal ander programma met een boel functies die de pc zelf ook heeft en extra's in 1 programma.
 
dan laat ik ze er gewoon op staan, want je kan maar nooit voorzichtig genoeg zijn xD

(heb ik na dat virus wel gemerkt)

maar als ik gescand heb, zal ik wel even zeggen of hij wat gevonden heeft, en of het verschil heeft gemaakt.

groetjes
 
ik heb nu AVG laten scannen, en vond een stuk of 4 tracking cookies, en 4 trojan horses !!!

computer is nu qua verwerking van programma's een stuk sneller, nadat ik ze in quarantaine heb geplaatst.
maar het is en blijft een feit dat de grafische kaart gewoon slecht is en sommige spellen niet meer goed lopen (en dan bedoel ik GTA IV en heeel soms FlightSimulator)

maar de pc is er in ieder geval op vooruit gegaan ;)

nog bedankt
 
Heb wel heel goed in de gaten dat GTA 4 voor jou PC heel moeilijk te trekken is ten eerste heb je nog een Pentium 4 (dat is een verouderd model). Ten tweede een 7300 is ook niet echt nieuw meer te noemen. Aangezien de requirements van Gta 4 minimaal:
Processor: Intel Core Duo E4300
Grake: Nvidia GeForce 7900 256 MB
Geheugen: 1536
Dus in feite zit alleen jou geheugen snor, de rest van je systeem is gewoon verouderd en zal GTA 4 nooit draaien.

Gr Donk4y
 
ja, dat klopt, maar ik ben al evreden als flight simulator goed draait.
heb nu inmiddels deze 2 Virusscanners:

AVG Antivirus& AntiVir

doen het perfect, mocht ik nog ast hebben, download ik nog een andere erbij, en dan ga ik degene gebruiken die in dit forum werden genoemd, en over een jaar of 1,2 dan zal ik eens kijken voor nieuwe onderdelen, want dan is de pc 3,4 jaar oud.

Bedankt, ik hoop dat ik nu geen last mer heb van extreem langzame spellen, of Spyware ofzo

bedankt
 
Nu nogmaals de vraag of je de scanners die ik aanraad gedraait hebt.. En de uitslag daar van. Virus en mallware zijn twee apparte verschijnselen.

Verder is het absoluut niet slim om 2 virusscanners te hebben. Dat kan juist averechts werken. Houdt het bij alleen AVG!
 
nee, ik run AVG en AnitVir, en wat bedoel je met averechts werken?

zien ze dan sneller virussen over het hoofd ?


en als de pc nog zo langzaam blijft, gooi ik AntiVir eraf, en downlaod ik de dingen die op dit forum genoemd werden (zie verleden bericht)
 
Virusscanners gaan elkaar als virus zien. Dan gaan ze "elkaar opruimen". Zal je pc geen goed doen ;)
 
ohh..... dan kijk ik ff welke het beter doet, die hiou ik dan, en dan zet k die dingen van julluie er ook bij
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan