pc niet te verbinden met internet....overige apparaten wel??

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo, ik heb wat foto's gemaakt, is dit voldoende zo? mijn pc draait op windows 7 ultimate 64 bit.
is bij die foto waar staat leverancier dat wat je moet hebben?

B28F963A-461A-44D3-B3EA-451DDB36BB5B_zpsh1uygwmk.jpg

420D9409-133C-4BC9-AE6E-71C9922FC156_zpsmmivmzjw.jpg

DA5526B4-0D7C-4CB3-9B17-BC5BE7BF00CA_zpsdnxytk9y.jpg

Nog een foto van details en harware id, die PCI/VEN is van belang.

Overigens is het een wifi dongle zie ik?
Al in een andere USB poort geprobeerd?

En hoe staan de energiebeheerinstellingen van dat ding? bij de geavanceerde opties en ook de tab energieinstellingen.

Laatst bewerkt:
hallo,

het is een wifi dongle ja, op meerdere poorten geprobeerd, ook op een andere pc om te testen of het niet aan de dongle ligt.

hieronder afbeelding energie beheer
99D8DF05-9FCD-4199-BE7C-F669C71D0C87_zps4xeawzvj.jpg

hieronder nog wat info, is dit goed? ik weet niet precies wat je bedoelt met de VEN?
95AB4D06-C6F0-44D4-8EF2-3529F2CB5481_zps0od0uvse.jpg

23A774ED-BCBB-42B7-A098-27B5F9D3C729_zpsupdob6pc.jpg

het is een wifi dongle ja, op meerdere poorten geprobeerd, ook op een andere pc om te testen of het niet aan de dongle ligt.
Op de andere PC werkt hij wel?

En die PCI/VEn staat bij de eigeschappen en het tabblad details en dan hardware id's.

ja op een andere pc getest en werkt daar op.

en de eigenschappen waarvan? ik kan niks vinden met tablad details en hardware id's....sorry. waar moet ik op klikken om dit te zien?

Als de WiFi adapter wel werkt in combinatie met de router via een andere PC, dan lijkt het op een installatieprobleem bij de huidige. Herinstallatie met de meest recente driver van de chipsetfabrikant kan dan helpen. De VEN en DEV info kunt u vinden door via Apparaatbeheer de Adapter met rechts aan te klikken en Eigenschappen te selecteren. Selecteer via het tabblad Details via de dropdown de optie "Device Id's", als het goed is wordt daar de PCI\VEN & DEV informatie getoond. Mocht het toevallig een Sitecom adapter zijn: op de adapter zelf is dan vaak het model te vinden (bv. WL-344v1002 of WLA-2100v3001). Via http://www.sitecomlearningcentre.com/nl kunt u dan drivers vinden, mocht u de chipset van een Sitecom adapter willen dan kunnen wij die op basis van model en versie wel achterhalen.

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare

Laatst bewerkt:
Lol, tis een Ralink te zien op één van de screenshots, dat is de gebruikt chip maar welke willen we weten.
Moeten alleen googlen of er meer mensen problemen hebben ermee en een eventuele oplossing vinden.
En indien hij in een andere PC wel werkt zijn daar al de juiste drivers geïnstalleerd voor dat ding lijkt mij en die zullen ook wel in deze PC goed werken.

http://www.mediatek.com/en/downloads/

ok, ik heb het gevonden met de pci/ven. foto hieronder.

maar ik ben nog ergens achter gekomen. schijnt dat deze pc voorheen nooit een dongle nodig had. kan het zijn dat er iets uitgeschakeld is ofzo?
is er achter te komen of dat klopt? misschien dat dat iets ermee te maken heeft dat de dongle niet goed werkt ofzo??

1F04A4E1-37EE-4247-9D51-17DE0FE5C6DA_zps2lkudf6m.jpg

Blijf uitkomen op de eerder genoemde Ralink en de driver ervoor staat in de eerder gegeven link, staat er geen merk en type op die dongle?
Niet echt belangrijk maar die info ontbreekt.

Dat moederbord heeft geen wifi onboard, de meeste desktopboards sowieso niet en dan zou er een PCI insteekkaart in moeten zitten, niet te zien bij de netwerkadapters dus lijkt het me sterk dat er eentje inzit.

Overigens staat er geen uitroepteken bij de wifi adapter en zou moeten werken, waarom die geen verbinding maakt.....
Zit dus niet in de hardware, de driver ervoor of in de router maar in windows zelf, kijk eens in de logboeken of er wat over te vinden is.

Geen vraagtekens in Apparaatbeheer betekenen bij mij (voor wifi adapters) niet meteen dat ze het ook goed doen.
Vooral Atheros apparaten hebben baat bij nieuwere drivers.
Verder stelt Ralink/Mediatek zélf drivers beschikbaar die doorgaans (veel) nieuwer zijn dan je bij Microsoft of bij de leveranciers van Ralink-gebaseerde apparaten kunt krijgen.

Dus mijn suggestie zou toch echt zijn om eerst de Ralink drivers te installeren: link, kies de bovenste (= deze), fake een e-mail adres en vul de andere gegevens goed in.
Als je de keuze krijgt tijdens de driver-installatie om de Windows manier (=Zero Configuration) of de Ralink verbindings-utility te gebruiken, kijk eerst of je met Zero Configuration uit komt. Werkt dat niet (goed) dan kun je altijd nog overstappen naar de utility, maar dat vraagt iets meer kennis van zaken om er verbindingen in/mee te maken.

Tijs.

Laatst bewerkt:
yessss het is opgelost!!!

ik heb die drivers gedownload van bovenstaande link, voerde mijn wachtwoord in en hij pakte deze nu gewoon!!
ben blij dat het opgelost is,

mannen, bedankt voor jullie klasse hulp!!!

gr. Michel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan