Pc nog voldoende ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Mijn zoon gebruikt hier nog een oude pc om spelletjes op internet(flash) met te spelen.
Nu klaagt hij de laatste tijd vaker en vaker dat de pc blijft hangen.
Ik heb hier vorig jaar nog Windows 7 SP1 opgezet.
Nu was mijn vraag voldoet deze pc nog of kan ik beter voor iets anders uitzien ?
Intel core 2 Duo E6750 @2,66GHz
4 GB RAM
Beeldschermadapter : Intel Q35 Express Chipset

Ik kan via mijn werk volgend systeem aankopen voor €100, is dat een alternatief ?
Desktop Lenovo M58 (A74) Core 2 Duo E8400 @ 3Ghz

Behoudens de videokaart kan die eerste voor oudere games nog prima mee. (en misschien is die grafische chip ook nog wel goed, maar daar heb ik mij niet echt in verdiept)
Die 2e is slechts een fractie sneller, interessant is ook om te weten of en zo ja, welke videokaart erin zit.
Die 2e, is dat deze?
Voor een paar tientjes koop je nog een leuke PCIe x16 videokaart voor deze machine.

Los daarvan : als de pc het voorheen nog goed deed en nu steeds trager wordt, is dat mogelijk nog geen reden om 'm direct te gaan vervangen.
Een keertje goed onderhoud verrichten (softwarematig -> defragmentatie van de Hdd('s), schijfopruiming, met Mbam laten zoeken naar Malware, met de virusscanner laten zoeken naar overige ellende, daarnaast de machine van binnen stofvrij maken, kunnen al 'wonderen' doen laten verrrichten.)

Laatst bewerkt:
Dit tweede is inderdaad die jij daar laat zien.
Probleem met de eerste is dat je daar geen andere videokaart kan insteken. Geen aansluiting of plaats voorzien.
Verder heb ik de pc al nagekeken en wordt deze regelmatig opgekuist en nagekeken met Eset en Malwarebytes.
Vanbinnen is hij ook stofvrij.
Ik heb er trouwens vorig jaar nog een SSD schijf ingestoken, in de pc is ook best nog snel en start snel op alleen voor die spelletjes waarvoor hij eigenlijk gebruikt wordt lukt het niet meer.
SPeedtest haalt hij : download 37 Mbps en upload 5,47 Mbps.
Wat nu ?

Ik kan ook via mijn werk een Laptop Lenovo T420 Core i5-2520M CPU@ 2,5 Ghz kopen voor €125 inc Windows 7 licentie.
320 GB HD
4 GB Ram

Maar dan zit je weer met dat kleine scherm natuurlijk, prestaties zijn wel heel wat beter denk ik.

Laptop schermen hebben idd. zo hun beperkingen. Dan zou ik voor die 2e gaan die je via het werk kunt kopen en een paar tientjes investeren in een videokaart.

Die tweede heeft hetzelfde probleem als de eerste betreft videokaart. Is ook geen aansluiting en plaats voorzien.
Dat is typisch voor dit soort merk pc's.

Jawel, die 2e heeft plek voor een los te kopen videokaart. (zie ook bericht #2)

Ik heb deze kaart hier nog liggen, is dat nog iets waard of is dat antiek ?

Laatst bewerkt door een moderator:
SAPPHIRE Radeon X800GT DirectX 9 100136L 256MB

Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk hier even. De kaart die je 'nog hebt liggen' tref je aan op de 13e plek (rij) van onderen in de middelste kolom.
Verder moet je deze tabel als volgt lezen :
er zijn 3 videokaart (chip) fabrikanten : Nvidia (1e kolom), AMD / ATI, (2e kolom) en Intel (3e kolom).
Op elke horizontale rij staan videokaarten van de fabrikanten die min of meer gelijk presteren.
Op de bovenste rij staan de nieuwste / beste / snelste kaarten. Hoe verder naar beneden, hoe ouder en trager.
Er staan nog 25 rijen met kaarten boven de huidige kaart. Afhankelijk van budget zou ik dus een kaart uitzoeken staande op rij 10 t/m 15.

Waarom dacht jij trouwens dat die Lenovo desktop geen videokaart zou kunnen gaan herbergen? Als je in bericht 2 even op de link klikt en je klikt in de link op de specificaties, dan zie je wat verder naar beneden (onder het vetgedrukte kopje : Computing Features) de / het pci (e) x16 slots.

Laatst bewerkt:
Je hebt gelijk in de tweede past wel een videokaart.
Bedankt voor de info.

Aks ik dit zo bekijk, dan zou er standaard (bij aflevering), naast de onboard videochip, al een Ati kaart in zitten.

Laatst bewerkt:
Er worden in de productsheet 3 'kasten' besproken. Afhankelijk van welke jij hebt, ben ik bang dat als het de ultra-small.... versie betreft :

Note:
a: Ultra-Small Form Factor cannot support
Intel® Core™2 Quad processors.
b: Ultra-Small Form Factor supports up to 4GB.
8GB support is based on physical level, some
operating systems can only use a maximum of 3/4GB
c: For USFF, PATA Slim DVD-ROM and DVD
Recordable will be supported
d: Ultra-Small Form Factor doesn’t support discrete
graphic card

e: ATI Radeon™ HD 2600XT 512MB graphic card is
supported by Tower

In beide linkjes kom ik op een pagina met vele aanbiedingen?

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Ik vind ze allebei eigenlijk te mooi om waar te zijn. Voor een redelijk laag bedrag koop je toch best wel een leuke machine. Als jij de aanbieder betrouwbaar vindt, dan zou ik het zeker doen. Persoonlijk zou ik de 1e nemen.

Hier hetzelfde, dat Dell heeft mij teveel specifieke meuk aan boord ( o.a. moederbord, BIOS ).
HP is ook niet mijn ding maar liever dat als Dell..:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan