pc nu kapot...?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marco39

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2010
Beste computerkenners,

Deze week onaangenaam verrast door wat lijkt op een crash van de harde schijf. Het begon met meldingen van de AVG virusscanner dat er virussen (Trojan Horses) op mijn computer rondzwierven, binnen de map C:Windows/ system32. Die kon door de scanner, steeds op 1 na, worden verwijderd. Ook een volledige scan met scanner Malware hetzelfde resultaat.

Het virus uitte zich doordat IE “vanzelf “ opstartte, met bijvoorbeeld pokersites. Het leek er op dat het gebruik van Google de cyclus steeds opstartte en direct weer 10-20 virussen opleverde.

Naar aanleiding van gelijksoortige issues op dit forum heb ik met DR Bit?? nogmaals een volledige scan gedaan. Deze leek het overblijvende virus wel te kunnen verwijderen (naamgeving virus iets met Trojan Horse Starter) . Na de scan vroeg de tool opnieuw op te starten. En toen…niets meer. Bij het opstarten geen korte “tiktik” meer, maar geluidloos, wat duidt op het niet starten van de harde schijf.

Ik kan wel in de <f2> modus opstarten, maar ik weet niet wat ik dan vervolgens moet doen.
Vragen die ik heb;
- komt bovenstaande bekend voor?
- Is de harde schijf nog te redden en zo ja; hoe?

Alvast dank!

groet, Marco

Lijkt mij vrij onwaarschijnlijk dat een vrius de schijf kapot kan maken. Maar probeer eens het volgende:

1. Ga naar de BIOS en kijk of de schijf herkend is
2. Probeer eens met een opstart CD zoals Hirens Bootdisk of ERD commander op te starten en te kijken of de data op de schijf benaderbaar is
3. Probeer eens een Windows Repair
4. Mocht de data te benaderen zijn, dan backuppen. Met ERD commander of Hirens kun je dat doen.
5. Zelf heb ik voor hetbackuppen van disken goede ervaringen met acronis true image

Gaat lukken?

trojan horse

ik heb zelf ook ooit een trojan horse gehad

mijn mening : moeielijkte virus dat ik ooit heb moeten verwijderen

Laatst bewerkt:
Windows opnieuw installeren en eerst even je bestanden backuppen met Ubuntu live cd of hiren.

ik heb zelf ook ooit een trojan horse gehad

mijn mening : moeielijkte virus dat ik ooit heb moeten verwijderen

je pc is niet kapot hoor
stappenplan

1 . soms bij het opstarten zie je start in veilige modus ( als het er niet staat
....:confused: gewoon wachten en opnieuw opstarten
2.l laat je virus scanners dan scannen ( in veilige modus )
3. als dat niet werkt gewoon binnenoen

heb je toevalling een acer
ik heb een en ik vind die niet zo goed
Zou je deze onzin achterwege willen laten.
1. Je ziet niet soms bij opstarten veilige modus, je moet daar een handeling voor
doen. Een daarvan is bv. F8.
2. Dit heeft niets met een merk computer te maken.

!!!

Zou je deze onzin achterwege willen laten.
1. Je ziet niet soms bij opstarten veilige modus, je moet daar een handeling voor
doen. Een daarvan is bv. F8.
2. Dit heeft niets met een merk computer te maken.

ik wou alleen maar helpen

Laatst bewerkt:
Wow, wat is hier gaande?
Het gaat nog steeds om een vraag en niet over een discussie!:)
Opzich een acer is gewoon een r*t merk, omdat de MOBO van acer nvaak niet goed samen gaat met een ander merk hardware.
Maar andwoord op de vraag:
Als je iets van computers afweet is het zeker het proberen waard de bovenstaande oplossingen te proberen
Weet je er niet zoveel van af probeer dan inderdaad nog een back-up te maken via veilige modus en install widnows opnieuw:confused:

Na deze reactie worden de offtopics verwijderd. Wanneer je deze stelling
Opzich een acer is gewoon een r*t merk, omdat de MOBO van acer nvaak niet goed samen gaat met een ander merk hardware.
hier deponeert zien we dit graag gestaafd met enige bewijzen, kan je dat niet dan laat je deze opmerkingen achterwege.

@yordi600 Dat wordt ook gewaardeerd maar probeer geen kreten te lanceren die kant noch wal raken. Daar heeft de TS niets aan.

Laatst bewerkt:
2 familieleden hebben ook een acer en hebben die tot nu toe geen problemen ;)

@T.S
Wat is DR Bit?

Dank voor alle reacties.

Ik ga er (overigens wel met een relatie die er iets meer vanaf weet) mee aan de slag.

groet, Marco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan