PC onderdelen voor videobewerking.

Status
Niet open voor verdere reacties.

itsjustme

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2012
Berichten
152
Ik wil graag een PC kopen die ik ga gebruiken voor video bewerken. Ik heb nu een Imac 7.1 en dat gaat echt te traag. Het hoeft niet allemaal heel duur maar het liefst wel heel snel. Ben niet van plan iets anders met de PC te doen. En maakt de HDD ook nog wat uit? Zijn er dingen waar ik een HDD koop? Kast kan ik zelf wel vinden, het gaat puur om de onderdelen.

Ik zat zelf ook nog te denken om deze 8gb ram 2x te kopen: http://www.komplett.nl/komplett/pro...de=4&product_code=55938285&utm_source=beslist
Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Je zult echt wat meer informatie moeten geven om een zinnig antwoord mogelijk te maken :)

Wat is het budget? Welke programma's wil je draaien? Eventueel welke filters / bewerkingen zijn het belangrijkst?

In principe is zo'n beetje alles op de markt sneller dan je imac, maar dan is het bereik nog steeds ruwweg tussen de 300 en 600 euro.
 
Omdat ik niet zo goed kan inschatten, wat je bedoeld. Hierbij een pure Multimedia pc. Wat over 2-3 jaar nog een high end pc is.

Gelet op:
- Ultra still
- Mooi design (Past bij je Imac)
- Zeer snel
- High end (Graphics)
- Zuinig
- De PC beschikt over een Blueray ,DVD ,CD Brander/speler in 1.
- Alle Geheugen kaarten van elke Foto camera direct aflezen.
- USB 3.0
- 4x4=16 GB geheugen 2400Mhz (Voor professional photoshoppen en of video bewerken)
- Nieuwste I5 processor 3de generatie
- High end Videokaart.
- 180GB SSD van Intel.
- 1000Gb Sata600/7200/64MB Voor opslag veel video bestanden.
- Asus Extreme3 moederbord. Tot 5x sneller videobewerken en photoshoppen.
- Pc start binnen 5-10 seconden op.

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B406577%5D=1&product%5B508194%5D=1&product%5B555731%5D=1&product%5B565767%5D=2&product%5B485373%5D=1&product%5B495057%5D=2&product%5B511737%5D=1&product%5B478396%5D=1&product%5B555331%5D=1&product%5B9448%5D=1&product%5B542677%5D=1&product%5B239784%5D=1 (1300 Euro) Iets goedkoper dan de Imac.

Als je de PC besteld, word hij al in elkaar gezet en geinstaleerd met Windows 8 (64 Bit). Vraag er naar of ze de SSD je C:/ maken. De Sata Hardeschijven in een raid 0 configuratie zetten en je D:/ maken. Dubbele prestaties.
Let erop: op je C:/ installeer je programma's en je D:/ om bestanden op te slaan

Gratis virus scan download je van de Microsoft site of via automatische updates.
 
Laatst bewerkt:
@sander, ik heb even een andere voeding erin gedaan, met een high-end kaart en alles erop en eraan (SSD, cardreader, HDD, etc.) gaat een 430 W voeding het echt niet niet trekken. Ook heb ik de GTX 660 Ti vervangen door de goedkopere HD 7870, voor videobewerking heeft de TS zo'n dure gamerskaart echt niet nodig. Ik heb ook de processor iets gedegradeerd, maar daar merk je weinig verschil van, alleen in je portemonnee.
Tot slot vind ik een blu-ray brander compleet overbodig en heb ik er een goede LG dvd-brander ingezet.

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...528721]=1&product[485286]=1&product[568296]=1
 
Dat is wel de heel andere kant Sander. Bedenk wel dat zonder filters en CS extensies in photoshop de videokaart bijvoorbeeld helemaal niets doet . Vandaar dat ik ook naar de specifieke programma's en filters vraag. Het klinkt misschien niet geheel intuïtief, maar er zijn zeer veel benchmarks te vinden die aantonen dat een snelle i7 voor veel beeldbewerking meer toevoegt dan enige videokaart.

i7-3770 met onboard HD4000 videochip is sneller dan i5 met GT680 in PS-benchmark.

@ storm, die 430 was prima voldoende en je CPU downgraden voor veel videobewerking is dus juist niet handig voor een groot deel van de videobewerking programma's
 
Laatst bewerkt:
Je zult echt wat meer informatie moeten geven om een zinnig antwoord mogelijk te maken :)

Wat is het budget?

Heel zinnige vraag en wellicht is het ook veel verstandiger om het antwoord daarop aftewachten.
Nu komt men al met een samensteliing van pak hem beet 1300 euro (Waarop gebasseerd??) en komt er een discussie over los.
Wat als de TS'r zodadelijk aangeeft maar bijv 800 euro te besteden heeft?
Onnodige postings dan;)
 
@ storm, die 430 was prima voldoende en je CPU downgraden voor veel videobewerking is dus juist niet handig voor een groot deel van de videobewerking programma's

De I7 zat ik ook al aan te denken, maar de I5 Voldoet ook prima, daarbij is die wat zuiniger. De GTX 660GTI is ook weer 25 Wat zuiniger dan de Radeon kaart 7850. Had alle onderdelen van mijn configuratie op de site http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp vergeleken met 90% belasting, zou 390 Watt voeding al voldoende zijn. Voor de zekerheid heb ik een 430 Watt voeding genomen.
 
Laatst bewerkt:
Waarom niet gewoon een i7 met intel HD graphics? Dat volstaat hoor, het gaat gewoon om de hyperthreading.
Een i7 3770(k) is zeker genoeg. Tenzij de TS ook nog gamet?
 
Zo goedkoop maar snel mogelijk. Ik heb hier zelf een PC die heel goed geschikt is voor games die me maar €400 heeft gekost. Een PC voor video bewerken zou toch ook wel rond die prijs kunnen liggen? De PC zet ik zelf wel in elkaar en er hoeft geen windows bij te zitten.
En het is dus echt alleen voor video bewerking.
 
Laatst bewerkt:
Dit zou wel goed zijn als je er het geld voor over hebt,
om onder de 400 te blijven is zoiets een betere optie.
Het probleem is dat wanneer je een Bulldozer processor wil nemen (die zijn over het algemeen sneller) dat je dan ook een externe videokaart moet nemen.
Deze 2 processoren (i7 3770 en 5800k hebben redelijke igp's) zullen wél volstaan.
 
Dit zou wel goed zijn als je er het geld voor over hebt,
om onder de 400 te blijven is zoiets een betere optie.
Het probleem is dat wanneer je een Bulldozer processor wil nemen (die zijn over het algemeen sneller) dat je dan ook een externe videokaart moet nemen.
Deze 2 processoren (i7 3770 en 5800k hebben redelijke igp's) zullen wél volstaan.
Dus bij die van €400 moet ik alsnog een videokaart er bij kopen? Want die zit toch al in de processor?
 
Laatst bewerkt:
Neen, juist niet, als je 500 euro of meer wil uitgeven dan zal die 1e ook wel volstaan.
 
Waarop de nee. Zit er geen grafisch ding in de processor of dat ik nog videokaart moet kopen?

Dus geef maar antwoord op deze vraag:
Moet er nog een videokaart bij of niet?
 
Er zit een graphisch ding in de processor, je zal geen aparte videokaart nodig hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan