Pc op afstand besturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tombalfoort

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2006
Hallo

ik heb een vraagje, wij hebben een netwerk. Maar we willen de pc's op afstand besturen. Alleen het probleem nu is dat de mensen rechtsonder een icoontje zien. Ze kunnen daar een menu openen en het programma afsluiten.

Het is daar neit de bedoeling dat dat gedaan wordt.

Weet iemand misschien nog een programma waar je dat niet hebt, of dat je een wachtwoord moet invullen om het uit te zetten.

Groetjes Tom en Schilderklusbedrijf Balvos.

Als je UltraVNC gebruikt kan je bij de opties aangeven dat het icoontje NIET getoond mag worden in het systeemvak EN je kan aangeven dat de gebruiker de vncserver NIET mag afsluiten.

Probeer eens het programma crossloop , werkt perfect is snel , is simpel en gratis .

Het programma crossloop is een schil rond VNC. Standaard wordt een versie van TightVNC gebruikt. Die zit in het installatiebestand.
Crossloop is handig, maar je moet aan beide kanten iemand zitten hebben om de verbinding te kunnen maken. De andere kant moet namelijk jouw verbinding goedkeuren of zelfs initiëren.
Bij de meeste remote control programma's kan je trouwens op één of andere wijze het icoontje verbergen.

Ik maak niet op uit de vraag dat er niemand achter de tweede pc zit , wel moest het ikoon verborgen worden . Heb alleen ( prettige ) ervaringen met crossloop en je kan tijdens de installatie het ikoon op de taakbalk uitzetten .
Ook kan natuurlijk altijd ( ook op afstand ) de taakbalk aangepast worden
Rechts klikken op de taakbalk - eigenschappen - aanpassen - het ikoon wat verborgen moet worden aanklikken en kiezen voor altijd verbergen .

@Hansscheer: Ik viel jou niet aan hoor. Ik probeerde alleen de werking van crossloop een beetje uit te leggen en vooruit te denken zodat tombalfoort niet voor verrassingen komt te staan. Ik weet uit ervaring met de mensen bij ons in de firma dat je altijd een beetje vooruit moet denken. Voor IT'ers zijn sommige dingen vanzelfsprekend, voor de modale gebruiker allesbehalve...

Over de werking van UltraVNC (of eender welke variant van VNC):
Op de over te nemen computer plaats je het serverprogramma. Dit wordt als service geinstalleerd zodat het altijd actief is. na het opstarten van Windows. Je kan bij de service aangeven dat hij telkens opnieuw gestart moet worden als hij uitvalt door fouten of gebruikersinterventie.
Op jouw PC waarmee je de andere overneemt wordt de clintversie van het programma geïnstalleerd.
Jij start dat client programma en geeft het IP-adres of, binnen hetzelfde netwerk, de naam van de over te nemen PC in. Als je op 'Connect' klikt probeert het clientprogramma de server verbonden aan het ingebrachte IP-adres of PC-naam te contacteren. Lukt dit, dan moet je nog het tevoren ingestelde wachtwoord (beveiliging tegen onbevoegde toegang) ingeven en je krijgt het scherm van de andere PC te zien. Het toetsenbord en de muis van de andere PC worden dan door jou bediend. Je kan de andere muis en toetsenbord eventueel uitschakelen zodat de gebruiker aan de andere kant jouw handelingen niet kan beïnvloeden.

:)Hello!

k heb zelf geen ervaring met Crossloop, maar t ziet er goed uit.

Alleen vraag ik me af....al die gebruikers die wereldwijd met elkaars PC bezig zijn...dat moet natuurlijk nogal wat bandbreedte nemen. Hoe wordt dat bekostigd? Nu is dat natuurlijk niet mijn probleem, zolang iets gratis én goed is, maar word je tijdens het gebruik ervan b.v. niet lastiggevallen met reclame of is de duur van de sessie beperkt?

Laatst bewerkt:
Ze verdienen vaak geld door reclamen op de site te zetten.

Het is namelijk vaak zo dat je gewoon een verbinding van pc naar pc maakt.

Heb ik je vraag zo beantwoord ?

....Het is namelijk vaak zo dat je gewoon een verbinding van pc naar pc maakt...
Ok...alleen loopt die verbinding via de server van Crossloop en dat genereert toch dataverkeer op die server? :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan