pc (op afstand) reageert allen nog met knipperende cursor

Status
Niet open voor verdere reacties.

trick

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Berichten
396
Ik heb voor mijn vriendin in Hoorn een athlon 2500 met win xp aangeschaft en hem keurig operationeel bij haar afgeleverd met vriusscanner en spywaresoftware en vervolgens de pc werkend met kabelinternet achtergelaten. Na 3 weken loopt het apparaat vast en is niet meer aan de praat te krijgen. Ik heb telefonisch ondersteund om hem in de veilige modus of met de win xp diskette te laten opstarten maar niets doet het! Alleen een zwart scherm en een cursor waar je vervolgens niets kunt intypen.
Wie heeft er enig idee wat hier aan de hand kan zijn en wat kan ik aanraden?
Zou het zomaar kunnen dat de bios niet meer goed is ingesteld? Waarom accepteert hij de cd rom met win xp niet?
Wie geeft raad!

Kan ik een opstartdiskette maken of een madboot discette en wat doet die dan? Dit heb ik bij andere soortgelijke problemen opgepikt. En wat doet in dit geval de INS toets? Kan ik dit ongestraft uit laten proberen.
 
Ik zou haar eens laten proberen de standaard (default) bios settings te laten laden, dat moet met telefonische hulp zelfs een vrouw uit hoorn lukken :D

Groetjes,
Martin.
 
defaults bios settings laden

Ja ...hoe dan ? Gaat dat met de insert toets tijdens het opstarten?
 
HHMmmmm, als jezelf al niet bekend bent met de bios, is het niet zo een verstandig idee om dat door iemand te laten uitvoeren die er nog minder verstand van heeft..:confused:

Groetjes,
Martin.
 
Laatst bewerkt:
bios problemen

Ik ga er a.s. zondag naar toe en dan doe ik het zelf. Maar juist daarom ben ik nu even alles aan het bestuderen. Bij mij kom ik via del tijdens het opstarten in de bios.
 
installatie herstellen!

Ik ben inmiddels zelf naar Hoorn afgereisd en heb de pc mee terug genomen. Ik heb nu de volgende vraag. Ik heb 6 opstart/installatiediskeettes gemaakt van win xp en tot de 4e diskette ging het goed , toen gaf hij aan dat de installatie mislukt was vanwege een beschadigd VGA bestand. Wat is nu de aangewezen procedure?
Dit lijkt toch op software of verwijst het naar de hardware die mogelijk stuk is. Ik dacht nl dat VGA een grafische kaart was.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan