PC op afstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

rb32

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2002
Berichten
156
Hallo forummers,

Ik werk met XP home en zit via de kabel op Internet.

Mijn ouders werken OOK met XP Home, maar dan via een modem.

Omdat ik nogal ver verwijderd zit van mijn ouders, ben ik op zoek naar een stukje software (het liefst gratis) waarmee ik op afstand de computer van mijn ouders kan bedienen, wanneer er een probleem is met hun PC of software.
Dan hoef ik namelijk niet steeds naar A'dam, dat is nogal ver voor mij ...

En dan moet het mogelijk zijn, dat wanneer ik contact maak met de computer van mijn ouders, dat dat GEEN kosten voor mijn ouders meebrengt.

Iemand een idee ?
Is er iets te vinden op dit gebied ?


Alvast bedankt!

Gr.,
R. Bol
 
Afstand

Dank je wel Seeburg100

PcAnywhere EN Laplink heb ik, ik denk dat het alleen werkt als beide pc's met een modem OF met een kabel-aansluiting werkt.


Gr.,
Richard
 
Re: Afstand

Geplaatst door rb32
Dank je wel Seeburg100

PcAnywhere EN Laplink heb ik, ik denk dat het alleen werkt als beide pc's met een modem OF met een kabel-aansluiting werkt.


Gr.,
Richard

ik denk het ook! heb er verder geen ervaring mee:confused: misschien meld zich nog iemand die je het ei van columbus geeft?
 
Afstand

Ja, ik hoop het ook.
Wat ik natuurlijk enige tijd geleden heb gedaan, is, het uitgeprobeerd met 2 modems.
Dit werkte perfect!

Ik probeer m'n ouders al een tijdje aan de kabel te krijgen, maar ze willen er niet mee instemmen helaas.

Maar ja, A'dam en UPC ???!!! Je kent dat wel ...


Richard
 
Modem of Kabel

Bericht is nog steeds niet opgelost.
Niemand die hier iets meer van weet ?

Wie geeft mij het ei van Columbus ???


Richard
 
Zoals al gezegt zijn er voor remote beheer allerlei progseltjes (win XP heeft bv zelf al een remote beheer functie die je aan kunt zetten, maar je zou ook win VNC kunnen overwegen, dat werkt behoorlijk rap.

en dat laaste, ja dat bestaat niet dat je ouders geen kosten maken. ze moeten immers ingebeld zijn wil jij connectie kunnen maken.
 
Waarom niet met hulp op afstand in msn werkt perfect ook via analoog.

Groetjes Erik Rothuis
 
Afstand

Hé Roto, bedankt man,

Hier had ik nog niet aan gedacht, ik ga het eens proberen ...

Richard
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan