PC op TV met intel 82815 graphics controller

Status
Niet open voor verdere reacties.

kcavia

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2007
hallo,

ik probeer mijn pc op mijn tv aan te sluiten en heb de juiste kabels al.
(composietuitgang met gele tulpstekker op mijn scart)

Veel websites zijn duidelijk beschreven hoe dit moet, alleen bij mijn beeldinstellingen staat de optie "via de tv" ofzo er gewoon niet bij. Ik heb al drivers gedownload maar ook nu staat die optie er gewoon niet bij. Terwijl het wel moet kunnen lijkt mij waarom zou er anders een composietuitgang zijn? hij is geintergreerd in mijn moederbord.

mijn vraag is: weet iemand hoe ik deze optie in kan schakelen? om via de tv te computeren?

Bij de instellingen van je videokaart kun je dit instellen...
Rechter muisknop op je bureaublad aanklikken... en dan naar eigenschappen, geavanceerd......

ja dat andwoord vind ik overal inderdaad:)

maar daar vind ik de optie om via tv-out te kijken niet. hij staat er gewoonweg niet tussen..

dit is het optie scherm dat ik dan krijg:

screenshot018oz5.jpg

Hoi !

Je hebt geen grafische kaart, maar een on-board chip !

Ik lees nergens dat die twee beeldschermen (1 beeldscherm + TV) aan kan !

Bovendien staat hier: http://www.intel.com/support/graphics/intel815/ dat die chip uitde produktie is !

Misschien kun je bij de FAQ's op die pagina nog wat nuttigs vinden.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Je hebt geen grafische kaart, maar een on-board chip !

Ik lees nergens dat die twee beeldschermen (1 beeldscherm + TV) aan kan !

Bovendien staat hier: http://www.intel.com/support/graphics/intel815/ dat die chip uitde produktie is !

Misschien kun je bij de FAQ's op die pagina nog wat nuttigs vinden.

Greetz,

Harry.

bedankt voor je andwoord. maar als ik hem niet kan gebruiken, waarom zouden ze hem er dan ingebouwd hebben?

Je hebt Everest zag ik op je bureaublad.... wat is het type van je moederboard?
Als dat moederboard in een standaardkast is gebouwd dan kan het wel eens voorkomen dat er extra stekkers, tot zelfs complete scarts aan toe op de achterkant zitten welke niet door het moederboard ondersteunt worden... en dus niet werken... maar als jij zegt dat die gele tulpstekker [want die bedoel je toch?] geintegreerd is op het moederboard, wordt het wel spannend...

ik heb een MSI MS-6351

en er zin ook een S-Video aansluiting trouwens, maar ik heb niet zo'n stekkertje.

Als je het stekkertje erin steekt, zal die optie voor TV ook naar voren komen, denkelijk.

PS, zit er niet een grafische kaart extra in? en heb je de monitor nu op de onboard zitten?
Vroeg ik mij zo af.

Laatst bewerkt:
Er zit inderdaad een video out op dat board... [zit verwerkt in het chipset GMCH]
Is video-out in bios inschakelbaar?
Installeer anders even de driver opnieuw.......

Het toeval wil dat ik hier ook zo'n klein ding [micro desktop/bookshelf PC] heb staan, met, naar het lijkt, hetzelfde mobo, en ik kan ook alleen maar het monitor menu vinden.... maar de video-uit loopt constant vrolijk mee.....

Er zit inderdaad een video out op dat board... [zit verwerkt in het chipset GMCH]

Het toeval wil dat ik hier ook zo'n klein ding [micro desktop/bookshelf PC] heb staan, met, naar het lijkt, hetzelfde mobo, en ik kan ook alleen maar het monitor menu vinden.... maar de video-uit loopt constant vrolijk mee.....

Heb hier zo'n bord met een 815(G) chipset, maar daar zit geen TV out op, maar de chipset ondersteunt het wel.

Als je het stekkertje erin steekt, zal die optie voor TV ook naar voren komen, denkelijk.

PS, zit er niet een grafische kaart extra in? en heb je de monitor nu op de onboard zitten?
Vroeg ik mij zo af.

als ik het stekkertje erin steek blijft het hetzelfde. tenminste of moet ik hem dan ook gelijk op de tv aalsuiten? en ik heb geen 2e grafische kaart. alleen in het moederbord. mobo zit onboard dus inderdaad.

in de bios vind ik niets over video-out ofzo. staat er niet bij. en bedoel je de driver voor de "intel graphics controller" zelf of de drivers van het hele moederbord?

Misschien loopt de video-out bij mij ook constant mee en werkt mijn tv er gewoon niet op, bedenk ik me nu. De tv staat op av, en ik gebruik een scart van mijn ps2. die mist standaard een paar pinnetjes. zou dat het misschien zijn?

ja dat heb ik wel gedaan maar het beeld bleef zwart. dus ik ging er van uit dat mijn computer instellingen niet goed stonden maar het zou ook aan de tv zelf kunnen liggen toch?

Of aan de kabel, of aan de scartstekker [is dit een in/uit omschakelbare?]....

Als de scart niet omschakelbaar is, moet je opletten dat je wel de juiste gebruikt... er zijn namelijk 2 types: transmitter/out en receiver/in ...... en je hebt de receiver nodig aan de tv kant....

Laatst bewerkt:
Of aan de kabel, of aan de scartstekker [is dit een in/uit omschakelbare?]....

nou de kabel is nieuw en simpel gewoon met 2 gele stekkertjes en verder niets. de scart is van mijn ps2. zou dat receiver zijn?

Laatst bewerkt:
Als die stekker werkte met je PS2 op de tv, dan moet het wel de receiver zijn......
Zit er geen camera aansluiting op de voor of zijkant van de tv, zodat je de gele tulp er zo in kunt steken? [wel even de goede A/V ingang op de tv kiezen]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan