PC opnieuw op starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Seabert

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2003
Een vriend van mij heeft een computer die wel eens de neiging heeft om opnieuw op te starten terwijl hij gewoon aan het werk is. Ik wist daar wel wat op maar dat kan ik niet meer vinden ik weet wel dat je wat kan aanpassen in BIOS maar wat?

Alvast bedankt

In het BIOS is weinig aan te passen hoor, meestal is er een andere oorzaak zoals een te warme processor of, heel berucht inmiddels, het Blastervirus.

ohw ok kan je blast gewoon met ad ware weghalen of heb je daarvoor een frisse format nodig?

Als Blaster aanwezig is kun je een removaltool downloaden bij symantec.com, je kunt ook Stinger eens proberen.

Wat je vriend ook kan doen is speedfan installeren, daarmee is de temperatuur van de processor uit te lezen. (mits er sensors aanwezig zijn)

Het kan ook een blauw scherm zijn.

Om daar achter te komen moet je even het volgende doen:

Klik rechts op deze computer.
Eigenschappen.
Tabblad geavanceerd.
De onderste button instellingen.
Vinkje weghalen voor: "De computer automatisch opnieuw opstarten".
Dit zorgt ervoor dat je voortaan een foutcode te zien krijgt ipv een zwart scherm en een reboot

Bedankt ik zal ff kijken wat er helpt en als er weer problemen zijn kom ik wel weer trug op deze post

THNX

Fix aanbrengen

Hoorde hetzelfde toevallig vandaag op mijn werk. PC boot spontaan, met countdown teller. Hiervoor schijnt een fix van Windows te bestaan.

Heb je SP1 al geinstalleerd?

Hans

Heb ook ik ook gehoord maar is niet zo het was blauw scherm maar doordat dat ene was aangevinkt ging ie rebooten (thnx m@rio) nu nog ff koeken waardoor dat blauwe scherm komt :p.

Hij had het over fout: (heel veel nullen en een paar 1-en) maar ik vraag hem nog wel een keer wat precies de fout is.

MZZL SeaB

Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem, nog steeds, dat aanvinken moet ik nog proberen.
Kun je ons informeren als je iets gevonden hebt, ik heb inmiddels al enkele keren het geheel nieuw geinstalleerd maar het probleem komt daarna weer langzaam terug.

Thx

Die vriend van mij heeft nog 1 keer die fout gehad en dus ook blauw scherm maar hij is te lui om het te lezen maar hij zou het de volgende keer lezen(ik snap hem niet want er zit gewoon een fout maja het is zijn computer) Als ik weet wat voor soort fout het is zal ik wel verder zoeken hoe ik het kan verhelpen.
Dus ik blijf wel actief op deze post geeke

mzzl SeaB

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan