PC opruimen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marjonj

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2002
Op mijn eerste pc heb ik als leek eens alles verwijderd wat me niet bekend voorkwam. Het gevolg zal duidelijk zijn......
Nu beginnen toch de schoonmaakkriebels voor mijn 3 jaar oude pc te komen, maar je begrijpt na mijn1e ervaring dat ik erg huiverig ben om al te rigoreus te werk te gaan.

Ik heb een windows temp file van 301 mb. Kan ik alles in deze map verwijderen of kom ik dan (opnieuw) in de problemen?

En als ik mijn schijf wil defragmeteren, moet ik dan eerst de netwerkverbinding verbreken, of is dit niet nodig?

Geplaatst door Marjonj

1) Ik heb een windows temp file van 301 mb. Kan ik alles in deze map verwijderen of kom ik dan (opnieuw) in de problemen?

2) En als ik mijn schijf wil defragmeteren, moet ik dan eerst de netwerkverbinding verbreken, of is dit niet nodig?

1) Ja, kan je verwijderen.

2) Start de pc op in de Veilige Modus en ga dan defragmenteren.

Je kan ook de Temporary Internet Files leegmaken.
Heb je ook al es gescant op spyware?

Voor spyware te verwijderen, kijk es hier:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=134129

Ok jongens ik ga het proberen. Temp file is al leeg. Nu nog de schijf defragmenteren. Ik hoop dat ik me straks vanaf een schone pc kan melden...

Alvast dank voor de hulp

Helaas stuitte ik toch op wat problemen. Ik heb eerst het programma schijf controleren gestart. Die bleef maar aan de gang ik kreeg de indruk dat hij steeds opnieuw begon?
Die heb ik uiteindelijk maar onderbroken. Toen mislukte Windows opstarten in de veilige modus. Ik heb het een keer geprobeerd door de ctrl toets ingedrukt te houden en een keer met de F8 toets, maar Windows trekt er zich niks van aan en start net zo op als normaal

Helaas stuitte ik toch op wat problemen. Ik heb eerst het programma schijf controleren gestart. Die bleef maar aan de gang ik kreeg de indruk dat hij steeds opnieuw begon?
Die heb ik uiteindelijk maar onderbroken. Toen mislukte Windows opstarten in de veilige modus. Ik heb het een keer geprobeerd door de ctrl toests ingedrukt te houden en een keer met de F8 toets, maar Windows trekt er zich niks van aan en start net zo op als normaal

Geplaatst door Marjonj
Die heb ik uiteindelijk maar onderbroken. Toen mislukte Windows opstarten in de veilige modus. Ik heb het een keer geprobeerd door de ctrl toests ingedrukt te houden en een keer met de F8 toets, maar Windows trekt er zich niks van aan en start net zo op als normaal

Om in veilige modus te komen moet je meteen bij het opstarten herhaaldelijk op een bepaalde toets drukken (meestal F8); niet ingedrukt houden dus, maar een paar keer achter elkaar even op die toets tikken.

Super! Bij deze kan ik me melden vanaf een 'schone' computer. Iedereen bedankt voor de adviezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan