Pc opschonen/optmaliseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

groen1

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2014
Ik wil mijn laptop opschonen/optimaliseren mijn vraag is welke programma kan ik het beste hier voor gebruiken?

Hallo Er zijn tientallen manieren. En toch moet je er mee uitkijken. Je gooit al snel teveel weg zodat je er niet veel meer mee kunt. Maak eerst altijd een backup. Klikje Je zegt niet welk systeem je hebt

Laatst bewerkt:
Idd. Ccleaner installeren en met de standaard instellingen zn werk laten doen.

Eerst het cleaner gedeelte, daarna het register gedeelte. Herhaal het register gedeelte tot er geen fouten meer gevonden worden.

De werking spreekt bijna voor zich. Wanneer er om gevraagt word kun je een backup van je register laten aanleggen maar noodzakelijk is t niet...

V.w.b. het gebruik van Cleaner als nieuweling, kijk ook even hier.

Ondanks dat Ccleaner een goede tool is, verwijdert het lang niet alles. Doe voor de grap maar eens ná Ccleaner de 'ordinaire' schijfopruiming van Windows.

Laatst bewerkt:
Nog een tip, maak voordat je aan dergelijke ingrijpende dingen begint ook eerst even een backup van je drivers.
Mocht je ongewenst van nul af aan moeten gaan beginnen dan scheelt dit je heel erg veel tijd.

Ccleaner is absoluut veilig, ik gebruik 'm al sinds de vorige eeuw of zo.
Jouw advies is echter prima, maar ik ga nog een stap verder : maak van een goedwerkend systeem, nadat Windows en alle progjes zijn geïnstalleerd, een systeemkopie (een mirror) op externe hdd en berg 'm ergens in huis op. (ver weg van de pc / laptop).

Maak daarnaast 1x per week of 1x per maand even een Windows bestandsbackup.

Té vaak en véél te veel lees ik op de Helpmij klaagzangen van mensen wiens computer is gecrasht en die geen backup hebben.

ik gebruik een true image van acronis, dagelijks om 6.00 een incrementele van mijn C
wekelijks een volledige op zondag om 7.00, daarna verwijder ik de dagelijkse van de week.
Voor de wekelijkse draai ik ccleaner en mbam.
Dan moet het al heel erg fout gaan om nog een echt probleem te hebben.
Een volledig back-up duurt trouwens maar 4 minuutjes. :-)

V.w.b. het gebruik van Cleaner als nieuweling, kijk ook even hier.

Ondanks dat Ccleaner een goede tool is, verwijdert het lang niet alles. Doe voor de grap maar eens ná Ccleaner de 'ordinaire' schijfopruiming van Windows.

idd, mijn C was na volledige cleanupsessie met ccleaner nog 41 gb groot, na windows schijfopruiming nog 38 gb !
ik doe dit dan ook maandelijks, duurt redelijk lang, vandaar.

Bedankt, voor alle reacties ik heb voor de ccleaner gekozen en alles gedaan wat erop stond. Mijn Laptop draaid nu een stuk beter. Ben blij met alle ideen te mogen delen met jullie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan