PC opstart probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarts

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2010
Hallo ..,

Ik heb een probleem met mijn computer, ik heb gister een nieuwe videokaart gekocht een EAH 5750 Formula(ASUS) 1GB.
Nu heb ik die gister geplaatst en mijn pc stofvrij gemaakt. Nu heeft mijn PC het gisteravond de hele avond goed gedaan.
Nu start ik deze vannochtend op en doet hij niets meer. Ik krijg geen beeps van het moederbord te horen wel gaan alle fans draaien en de lampjes gaan branden. Nu heb ik dus het batterijtje van het cmos verwijderd en deze weer terug geplaatst.
Nu start mijn PC weer op, wel met de melding dat de datum en tijd etc. niet meer kloppen. Nu draait mijn PC weer.
Echter als ik hem nu weer op de normale manier afsluit en ik wil hem dan later weer aanzetten dan krijg ik weer hetzelfde.
Dan krijg ik weer geen beeps van het moederbord. Het stomme is als ik de batterij weer eruit haal en weer terug zet dat hij het dan wel weer doet. Ik ga natuurlijk niet iedere keer als ik wil gaan gamen onder mijn bureau kruipen om dat batterijtje er opnieuw in te doen. Nu vraag ik af waar dit aan zou kunnen liggen. Ik heb ook mijn oude grafische kaart weer geprobeerd maar dan houd ik het zelfde probleem.

PC speccs:
Intel E8500 Dualcore
4 Gig ram
Asus 5750 (Oude kaart was een N9800GT van MSI)
Ik gebruik windows 7.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik word gek hier!
Alvast bedankt!
Gr Arie.

Welk moederbord.

Niet dat ik weet dat het daar aan kan liggen , maar heb je de oude drivers wel eerst verwijderd.

En heb je de stroom er wel af gehaald toen je de batterij eruit haalde, hier gaat men vaak in de fout door niet eerst te ontaarden.

Reactie SDR

Hallo Sdr,

Ik heb als moederbord een Intel P45 Neo3.
Ik heb ook de spanning eraf gehaald op het moment dat ik de batterij eruit haal en weer terug stop.
En oude drivers heb ik inderdaad als eerste verwijderd toen pas de nieuwe kaart erin gezet, in het begin ging het dus prima
maar nu krijg ik mijn pc niet meer aan zonder dat ik iedere keer die batterij eruit haal.

Gr. Arie

Wat gebeurt er als je de oude videokaart weer terug zet.

Reactie sdr

Dan heb ik het zelfde probleem, de beep blijft weg :(.

Re Ronnie1

Er zit inderdaad een jumper deze heb ik ook al eens geswitched naar de reset procedure.
Dat haal ik in ieder geval uit het boekje dat ik bij mijn moederbord heb.
Als ik die omzet zodat de gegevens zijn gereset, gaat de pc niet eens meer aan.
Dan geeft hij geen kick. Zet ik hem daarna weer op normaal dan doet hij het weer na de batterij eruit gehaald te hebben.

Heb je de jumper wel weer teruggezet vóórdat je de PC opstartte ?

Kun je PC nu wel normaal opstarten ?

Verspringt de datum nog ?

Laatst bewerkt:
Re Ronnie

Ik heb inderdaad de jumper teruggezet.
voordat ik de pc opstartte anders doet hij het niet.
En dan moet ik weer de datum opnieuw invoeren als ik in windows kom na het verwijderen van de batterij.
Ik kan wel in de bios komen om de tijd aan te passen, maar als ik dan uit de bios en die settings opsla reboot de pc weer.
en krijg ik dus weer het oude verhaal van dat alles draait lampjes branden maar geen beep en dus geen beeld.
Dit probleem heb ik ook met de oude grafische kaart.

Geen idee , wat je gisteravond op de PC hebt gedaan , maar je zou ook een infectie kunnen hebben opgedaan.

Kun je in de Veilige Modus opstarten ? Na Start herhaaldelijk op F8 drukken.

Misschien de programma's MBAM en SuperAntiSpyware eens draaien ?!

Beide programma's helpen niet, beide ook geupdate.
ik behoud het zelfde probleem.

Helemaal geen onregelmatigheden gevonden en opgeruimd ?

Ben bang , dat ik je momenteel niet verder kan helpen . :o

Alleen wat cookies maar geen andere rare dingen.. ik weet het ook niet meer..
Ik denk dat ik maar een nieuw moederbord ga kopen..

heb je al een andere batterij erin gezet, misschien heeft die een op lawaai gehad en is leeg gelopen ??

Tis goedkoper dan een moederbord

Ik heb inderdaad ook al een nieuw batterijtje gekocht, daar ligt het niet aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan