PC opstart probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

frisiana

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jul 2013
Berichten
1
Sinds enige tijd worstel ik met een probleem met mijn PC (Dell) Windows 7
Dell wil me niet helpen opdat de garantie termijn verlopen is. Een computer zaak bij ons in ’t dorp heeft geen verklaring.

Als ik mijn computer afsluit wil hij niet weer opstarten. Bij het indrukken van de startknopbrand er een geel/oranje knipperlicht in de computer.

Als ik de Pc daarna helemaal van de stroom haal en na ± 15 minuten weer aansluit start hij wel weer op.

Nu heb ik alle apparatuur op één contactdoos staan met een centrale schakelaar en schakel daarmee alles uit als ik ‘s avonds naar bed ga.
De Pc start dan weer gewoon op als ik ‘s morgens de startknop indruk.

Alles heel omslachtig en ik heb er geen verklaring voor.
Wie helpt ?
 
Leen van iemand tijdelijk even een vervangende voeding en sluit die aan in je computer.
Heb je dan dit probleem niet, dan lag het dus aan je voeding.

Tijs.
 
Ok, Windows Vista/7/8 staan standaard niet op Afsluiten (uitschakelen) via het menu, maar op Slaapstand. Dat verklaard het geel/oranje knipperlicht. Wakker maken doe je doorgaans met een met op de spatiebalk.

Vanaf de Pro-versies kan je onder Energiebeheer instellen wat de hoofdknop is in het menu.

Ben ik toch nieuwsgierig wat de uiteindelijke oorzaak is, dit, of de voeding zoals dnties... :)
 
je kunt ook kijken of het aan de accu licht door de accu er uit te halen (maar wel aan de voeding te hebben) en proberen de voeding te starten. als hij dan nog steeds dezelfde symptomen vertoont moet je inderdaad je voeding even checken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan