pc over versterker

Status
Niet open voor verdere reacties.

epbkr

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2007
ik wil het geluid van mijn pc via mijn versterker laten lopen.

mijn pc heeft een s/pdif in/uitgang, en nu had ik op internet gelezen dat ik daar een enkelvoudige rca kabel met tulp voor nodig heb, en die heb ik gekocht. in mijn versterker heb ik de aux/video ingang gebruikt, en de jack plug in dat gele gaatje van de s/pdif ingang, wat niet helemaal soepel past.
er kwam geen geluid uit mijn speakers, daarop heb ik in de geluidskaart achtereenvolgens de gele, zwarte en blauwe gaatjes geprobeerd, en daarna weer die s/pdif. mijn boxen kraakten wel wat, maar meer niet.

wat kan ik het beste doen?

spdif is een digitaal signaal. Jouw versterker zal dan ook een digitale spdif ingang moeten hebben.

Dit kan je niet in een aux ingang stoppen, want dat werkt niet.

Waarschijnlijk komt het omdat je een analoge versterker hebtm en het signaal uit je S/pdif is digitaal.
Door je RCA gaat dus ook digitaal, des je gaat met een digitaal signaal een analoge versterker binnen.
Heeft je laptop een 3.5 mm uitgang (gewone hoofdtelefoon)?en je versterker heeft als het goed is 2 tulpingangen ( L + R)?
ik ehb mijn laptop aan mijn vertserker dmv:
Ga naar de mediamarkt en zoek:
tulpkabel (heb je al =rca)
vivanco audio adapter 3.5mm plug = 2 RCA sockets.
Probeer deze.. eventueel (grote kans dat je brom krijgt (aardlus) koop een aardlus isoator bij de audiospeciaalzaak;)

Succes!

luetooth

ik heb zo'n da converter gegoogled, en klopt het dat een goedkope vanaf 500 is? want ik had een beetje minder in gedachte

Heeft je laptop een 3.5 mm uitgang (gewone hoofdtelefoon)?en je versterker heeft als het goed is 2 tulpingangen ( L + R)?

Succes!

luetooth

het gaat om mijn pc, versterker staat een aantal meter verder en er zit een hoofdtelefooningang op de speakers van de pc, maar ik wil het liefst een ingang op de geluidskaart gebruiken zodat ik het wat netter kan wegwerken

ok, zo'n wireless apparaat is wel wat, welke kabels moet ik daarbij kopen?

Alles wat je daar voor nodig heb is een stereo Tulp - Tulp kabeltje

NIEUW-Tulp-Tulp-Kabel-5-meter-1685254.jpg

en in welk gaatje (in/uitgang) op mijn pc /geluidskaart moet ik dat wireless apparaat aansluiten, en heb ik daar ook kabels voor nodig?

(excuses voor de wellicht wat onduidelijke formuleringen)

zo te zien (afbeelding) zit er een USB stickje bij.
Heirmee stream je dus je geluid naar de ontvanger, en deze zit weer met tulp aan je versterer verbonden :)
Je geluidskart heb je dus eignelijk niet nodig, maar wel je USB poort!:)

zo te zien (afbeelding) zit er een USB stickje bij.
Heirmee stream je dus je geluid naar de ontvanger, en deze zit weer met tulp aan je versterer verbonden :)
Je geluidskart heb je dus eignelijk niet nodig, maar wel je USB poort!:)

Je haalt de woorden uit m'n mond.

Zo is het :)

wat ze al niet bedenken tegenwoordig! iedereen hartelijk dank voor de hulp, het werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan