PC overleden - Tijd voor een vervanger (budget €650)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb zelf een laptop gekocht je mag mijn desktop computer kopen voor 500 euro belangstelling mail:thumb:

Tja... Als je denkt dat die opzet beter is: gewoon doen.....:confused:
Je kiest alleen voor een zwakke voeding. Niet dat de voeding superslecht is: ik zou in elk geval geen risico willen lopen. Neem dan een corsair CX400....
Je kiest voor een quadcore processor die wat langzamer geklokt is. Neem dan de x3 720.
En waarom dat moederbord? :confused:

Waarom die harde schijf? Neem dan een Samsung F1 of een WD Blue /AAKS-versie...

edit2:
En wel zo netjes was het geweest dat je de vraag ook bij computertotaal hebt gesteld......

Laatst bewerkt:
Ik zal zo even een foto maken en de specificatie's er op zetten kan wel vast zeggen dat er een DualCore processor inzit een E8400 @ 3 ghz en een Tvkaart van haupage en een Gigabyte 8500GT 512mb videokaart geheugen volgens mij 3 gb moederbord is een gigabyte ep35ds zo alles uit mijn hoofd heb nog niet gekeken doe ik straks even ik denk dat ik het dan heel netjes doe:thumb:

Onderhand is de build al iets verandert.
Waarschijnlijk wordt dit hem:
Klikerdeklik

Is ver boven 650 euro...maar waarschijnlijk bestel ik hem eerst zonder de videokaart en doe ik het wel een maandje met de onboard.

Voor de rest ben ik nog wel nieuwschierig naar de specs van PasAppie's PC ^_^

Edit:
Heb bij computer totaal de vraag ook voorgelegt omdat ik graag uit meerdere bronnen advies heb :)
Het moederbord is bij die site aangeraden en de Seagate HD tevens ook.

Commentaar over de asrock was

"Als ik de kwaliteit let, zou ik zeker niet voor het Asrock bord kiezen, want dat is zeker een budget bord. Daar staan bv. nog normale condensatoren op. Alleen rond de processorvoet staan hoge kwaliteit condensatoren.

Het Gigabyte bord heeft alleen maar hoge kwaliteit condensatoren. En zeker met de hoge vermogens die de huidige processors gebruiken zou ik hierop letten."

Maargoed ik koppel het hele gebeuren ook weer terug naar hier om de meningen te pijlen.

Laatst bewerkt:
er staan nog normale condensators op... Goh wat erg...
Een Pentium 4 van JAAAAAREN geleden ( de beruchte Prescott) verbruikt bijna net zoveel als de zware processors van nu.
En de condensators op de budgetborden van Asrock zijn beter dan de condensators van toen...

Ik vind het allemaal een beetje onzin. Asrock maakt budgetborden. Zolang je gewoon normaal gebruik maakt van het moederbord werkt het prima. Je moet er niet mee gaan overklokken.
Maar goed: wat denk je dat er in in goedkope kant en klare pc's zit?
Een duur gigabyte moederbord? Ik dacht het niet...

En de sata-poorten zitten nogal ongelukkig. Ik kies nooit een moederbord waar de satapoorten onder een videokaart komen te zitten (excl htpc's e.d. waar geen grote videokaarten op gaan)

Seagate is een relatief langzame schijf: al beter dan de vorige die je had...

Processor is al een betere keuze.
Al kan je als je niet overklokt ook voor deze kiezen:
http://www.azerty.nl/8-1127-212285/amd-black-edition-processor.html
Mocht je ooit naar een am3-moederbord willen overstappen, dan heb je in elk geval een processor dat daarop past. Nu is de kans niet groot dat je dit gaat doen: je weet nooit...

En je zit nu 100 euro boven het systeem dat ik had samengesteld....
Beetje rare vergelijking.

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...t[199808]=1&product[5545]=1&product[212285]=1

Maar goed: nu heb je mijn advies... de rest mag je van mij uitzoeken op CT...
Ik ga mijn tijd dan liever besteden aan mensen die echt hulp nodig hebben...

Laatst bewerkt:

Hey ik waardeer je advies heel erg en ik ben er blij mee.
Reden dat ik hier de vraag poste was omdat ik het idee had dat er voldoende mensen zijn die hier verstand hebben van dit soort dingen.

Maar ik vind het meer dan logisch dat ik elders ook even navraag doe...als ik zoiets koop wil ik 100% zeker zijn en het is niet dat ik twijfel aan jouw advies.

Maar zoiezo bedankt voor alles. :)

ik heb vanmidddag en vanavond visite gehad vandaar deze laate reactie (heb vakantie) heb een lan game gespeeld trackmania super gaaf en gratis te downloaden haha
ik steek je niet de gek aan als je echt belang hebt heb ik een super computer voor je ik heb zelf een laptop gekocht kun je terug lezen en vandaar dat ik mijn desktop wil verkopen om eerlijk te wezen hij heeft veel geld gekost ik kon hem inruilen bij de mediamarkt maar daar kreeg ik er te weinig voor dan zet ik hem liever als server in mijn huis maar geld is geld dus heb ik hem jou aangeboden

Nou PasAppie...bedankt voor het aanbod maar ik denk dat ik toch een geheel nieuwe PC koop.
En inruilen bij de Mediamarkt had kapitaal vernietiging geweest dus goeie keuze om het niet te doen.
Je ken die PC vast wel via Marktplaats kwijt voor meer dan die korting. (of hem gewoon als server houden zoals je zei.

Anyway...dit zou dus echt de definitieve eind build moeten zijn:
click

Raar dat ik voor 554 euro bijna precies het zelfde systeme heb :eek:
Alleen moederbord verschilt en jij hebt een extra koeler en windows. Maarja voor die 554 euro heb ik ook windows alleen dan illigaal..:P

Laatst bewerkt:
Nou...er zal dan wel nog een verschil in zitten dan alleen dat moederbord en die koeler (ik gok dat je er geen montage bij heb bijvoorbeeld).
En ik vind het prettiger om gewoon een legale versie van Windows te hebben dusjah.
En Montage heb ik er liever ook bij omdat ten eerste ik het liever door proffs in elkaar laat zetten...en ik dan ook minder kans heb dat ik iets DOA thuis gestuurt krijg want ze testen het boeltje namelijk :)

Laatst bewerkt:
En de sata-poorten zitten nogal ongelukkig. Ik kies nooit een moederbord waar de satapoorten onder een videokaart komen te zitten (excl htpc's e.d. waar geen grote videokaarten op gaan)

Seagate is een relatief langzame schijf: al beter dan de vorige die je had...

Processor is al een betere keuze.
Al kan je als je niet overklokt ook voor deze kiezen:
http://www.azerty.nl/8-1127-212285/amd-black-edition-processor.html
Mocht je ooit naar een am3-moederbord willen overstappen, dan heb je in elk geval een processor dat daarop past. Nu is de kans niet groot dat je dit gaat doen: je weet nooit...

En je zit nu 100 euro boven het systeem dat ik had samengesteld....
Beetje rare vergelijking.

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...t[199808]=1&product[5545]=1&product[212285]=1

jammer dat je de amateurs van CT hebt gevolgd... :confused:

Eigenlijk heb ik jouw advies gevolgt...en voor een gedeelte hun advies.

Maar per onderdeel heb ik het internet afgestruind voor reviews en wat voor ervaring mensen hebben met de desbetreffende onderdelen.

Dus alles heb ik zitten overwegen.

En 1 van de redenen dat ik toch voor die Gigabyte Mobo ben gegaan is omdat ik een firewire port goed ken gebruiken...en die heeft de Asrock niet.

Laatst bewerkt:
pc overleden

Vandaag stond een aardige pc bij de aldi. De service en de garantie zijn daar erg goed. (Ervaring)

Het is jammer dat die andere mobo geen onboard videokaart had waar ik dan een maandje op vooruit kan.

En in principe heb ik ook aan 1 firewire voldoende.

En ik denk dat het kwa hinder wel mee gaat vallen als het gaat op dingen erbij plaatsen, ben niet van plan al teveel te gaan uitbreiden namelijk.

Maar evengoed, bedankt voor de tip :thumb:

Je had dan ook windows later kunnen kopen. Dit had je de verzendkn voor W7 ook nog gescheeld. (tot die tijd testversie draaien)

Precies, heb het topic steeds gevolgd, maar begrijp de keuzes ook niet als ik eerlijk ben.

En inderdaad, in mijn eerste post in dit topic, heb ik exact hetzelfde voorgesteld.

Windows 7 gaat duurder worden dan Vista...dus verzendkosten maken dan niet gek veel uit.

En alle hardware die in de PC gaat heb ik allemaal nagetrokken en het is allemaal prima spul, ik heb vergeleken en dingen tegen elkaar opgewogen....ik zie het probleem niet echt. :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan