pc overleden???

Status
Niet open voor verdere reacties.

markbert

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2003
HELP HELP HELP

Tijdje geleden kwam er een fout melding die ik niet meer precies weet maar iets met "onvoldoende geheugen in hymem/sys". Whizzkid nichtje ingeschakeld maar dat hielp niets of eerder van de wal in de sloot. Verschillende dingen geprobeerd met als resultaat dat het scherm nu zwart blijft. Dat licht niet aan de monitor want met een andere pc doet die het prima. Op de overleden? PC reageert hij echter met de mededeling dat hij in de slaapstand gaat. Hij krijgt kennelijk geen signaal. Pogingen met opstarten via de opstartschijf en dan op goed geluk F1 of F8 ingedrukt houden leverden niets op. Hij draaide op windows 98 versie 2. Wat kan ik doen????

Win98 opstartschijf gebruiken, GEEN toets ingedrukt houden tijdens het opstarten. Op de vraag hoe op te starten, kies je "opstarten met CD ondersteuning" In de CD speler de windows98 CD zetten, en het beste is dan om Windows opnieuw te installeren.

Het probleem is dat de monitor gewoon zwart blijft, dus ik weet helemaal niet wat er gebeurd. Wat er voor herstelpogingen zijn gedaan weet ik ook al niet precies, maar onder andere de reset knop indrukken, wat niks opleverde. Ook het aanzetten van de PC met de opstartschijf erin levert nog steeds hetzelfde zwarte scherm op en ook hoor ik niet de vertrouwde kenerpgeluiden die bij het opstarten horen. .....

Reageer niet via PB maar hier:
Je bericht was:
overleden pc
Dank voor je antwoord, maar hoe moet ik dat doen als alles gewoon zwart blijft? Wat ik inmiddels zelf al een paar keer geprobeerd heb is, nadat ik de opstartschijf in de pc heb gestopt, zet ik hem via de schakelaar aan de achterkant uit en vervolgens gaat de schakelaar weer aan en zet ik hem via de aan knop aan de voorkant aan. Het lampje gaat branden, ook even die van de cd en de dvd en de floppy, die gaan dan een voor een uit en daarna gebeurt er niets meer.....
Groeten, Eduard.

Geen piepjes. Je hoort de ventilator zoemen, lampjes van cd,dvd, en floppy gaan even aan maar verder niets.

Mogelijk oorzaak, Moederbord naar zijn groot, Processor stuk of problemen met de voeding.

Als dit een oude pc is, zou ik deze niet laten repareren.

PC is 2 jaar oud. Ik werk nu met mijn vorige. Kan me haast niet voorstellen dat moederboard of voeding stuk zijn. Begon met een foutmelding en daarna is de zaak door allerlei reparatiepogingen via toetsenbord of schijf of resetknop verergerd.....

Twee jaar is idd nog jong. Maar normaal moet er een piep(jes) komen. Deze geven de soort fout aan. Dat het Moederbord stuk is, dat kan wel. Toch nog eff terug naar de pc winkel. (meeste pc en moederborden hebben een garantie van 3 jaar)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan