PC overleden??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hi,
Komt daar nog iets anders bij kijken dan op de juiste plek "inpluggen" en de software installeren dan ?:confused:

Nee, maar als je het misschien nog nooit gedaan hebt is het even lastig.
Het is inderdaad een simpel klusje, en je krijgt natuurlijk ook een manual bij de videokaart dus in principe mag het allemaal geen problemen opleveren. Verwijder wel eerst even alle videokaartdrivers van het systeem, start dan op met nieuwe videokaart en installeer de nieuwste drivers voor je nieuwe kaart. Meer informatie over het installeren en verwijderen van drivers vind je in deze handleiding van Helpmij. :)

Hi,

Heb vandaag een nieuwe videokaart gekocht, niet degene die door jullie werd aangeraden want die zou voor mijn "oude" pc niet geschikt zijn volgens de winkelier. Ik heb nu een GEFORCE 5500, 256 DDR, DirectX9, AGP 8x.

Ik heb 't nog nooit gedaan. En eerst de oude drivers verwijderen gaat niet want die pc doet nu helemaal niets!! Ik was van plan de oude kaart eruit te halen, de nieuwe te plaatsen en dan hopen dat de pc weer opstart.... Of is dat te simpel gedacht??
:):D:shocked:

Ik hoop niet dat je voor dat kaartje veel betaald hebt......

Nee, dat valt wel mee, nou ja, ik vind 't wel een hoop geld maar voor een videokaart was 't niet veel... € 55,--

Is 't geen beste kaart dan? Ik ben een beetje afgegaan op wat de verkoper me vertelde. Ik had wel een briefje mee met daarop wat door één van jullie werd aangeraden en wat ik er nu in heb zitten, dus vandaar...:o

Ja gewoon doen want je kan toch niks anders .

Beetje jammer alleen dat je hier om advies vraagt, ons laat zoeken en aanbevelingen laat doen en dan iets heel anders koopt waarvan je dan niet eens weet wat het is....
Dat kaartje is inderdaad een heel stuk minder als wat wij adviseerden hier, maar goed, dat is jouw keus!

Beetje jammer alleen dat je hier om advies vraagt, ons laat zoeken en aanbevelingen laat doen en dan iets heel anders koopt waarvan je dan niet eens weet wat het is....
Dat kaartje is inderdaad een heel stuk minder als wat wij adviseerden hier, maar goed, dat is jouw keus!

Heb vandaag een nieuwe videokaart gekocht, niet degene die door jullie werd aangeraden want die zou voor mijn "oude" pc niet geschikt zijn volgens de winkelier.

Ik denk daarom .

niet degene die door jullie werd aangeraden want die zou voor mijn "oude" pc niet geschikt zijn volgens de winkelier.
Ik denk daarom .

En jij denk dat we daar bij adviseren niet naar gekeken hebben.....

De FX5500 heeft een geheugensnelheid van 350Mhz
De door ons geadviseerde X1650 1300Mhz

Daarnaast is 55,- euro veel en veel te veel voor dat kaartje. Weer in de doos doen en terug brengen!

Sorry, maar ik werd daar een beetje voor 't blok gezet. Die verkoper had me ook een duurdere kaart kunnen aansmeren, maar hij zei eerlijk dat die SapphireRadeon niet geschikt was voor mij omdat mijn pc te oud is. Bovendien had 't ook iets te maken met AGP.

By the way: deze site is toch bedoeld om advies aan anderen te vragen die verstand van zaken hebben, of ervaringsdeskundige zijn?? Ik ben helemaal niet te beroerd om zelf huiswerk doen maar dan moet ik wel weten waar ik 't over heb....

By the way: deze site is toch bedoeld om advies aan anderen te vragen die verstand van zaken hebben, of ervaringsdeskundige zijn??

Dat advies waarom je gevraagd hebt hebben we je toch ook uitgebreid gegeven? Graag zelfs!

Alleen heb je ons advies niet opgevolg maar het verkooppraatje van de verkoper! Om je voor 55,- euro een FX5500 te verkopen die te koop is voor 29,- euro bij een beetje webshop en die daarnaast stukken minder presteert.

Laatst bewerkt:
En jij denk dat we daar bij adviseren niet naar gekeken hebben.....

De FX5500 heeft een geheugensnelheid van 350Mhz
De door ons geadviseerde X1650 1300Mhz

Daarnaast is 55,- euro veel en veel te veel voor dat kaartje. Weer in de doos doen en terug brengen!

Oke dan heb je groot gelijk !!!!
ik ben het met je eens terug brengen .

't Kwam bij mij niet over als een verkooppraatje, die verkoper had me ook, ik denk zelfs liever, een duurdere kunnen verkopen.

Maar goed: excuses voor het niet opvolgen van het advies. Ik zal hier voorlpig maar niet meer komen. De tenen zijn me een beetje te lang...

Het gaat niet om lange tenen, maar om het feit dat we je welwillend en goed adviseren en met name ik het nu zonde van jouw centjes vindt en anders niets...

Ik heb ook heel graag naar jullie advies geluisterd, en ben er weer iets wijzer door geworden, maar als mensen boos worden ben ik snel vertrokken. De man bij de computermarkt kwam ook professioneel over en als hij dan een goedkopere aanraadt omdat die duurdere niet zou passen bij mijn pc en bij het slot dat er in zit, komt dat geloofwaardig over. Als 't andersom geweest zou zijn zou ik 't eerder als een verkooppraatje hebben bedacht. Of niet soms?:shocked:

ok maar het is jou geld.
het gaat erom dat hij werkt
Dus : Werkt hij ???:D

Begrijp me ajb niet verkeerd, ik ben helemaal niet boos. ja, op die verkoper wel!

Het maakt mij echt niets uit welke videokaart jij koopt en of je iets te duur koopt of niet...

Nogmaals, ik vind het alleen zonde van je geld, je hebt door een leuk praatje nu een stuk teveel betaald voor een veel te langzame kaart en dat vind ik jammer voor je!

Want zonder eerst hier op het forum om advies te vragen was dat dus ook gebeurd en nu kon het voorkomen worden.

In eerste instantie was ik hier gekomen om advies te vragen over wat er met mijn pc aan de hand kon zijn. Ik wist toen nog niet dat het aan de videokaart zou liggen. Dus daarom alleen al was ik blij met dit forum. Misschien ben ik toch een beetje te ongeduldig geweest maar mijn man doet veel met die pc (min of meer professioneel) en het probleem moest 't liefst zo snel mogelijk opgelost worden. Er zit dus wel een beetje haast achter. Vandaag op de Zwarte Markt te Beverwijk geweest (daar is een aparte computermarkt) en bij de eerste drie winkels konden ze me al niet aan de kaart helpen die jullie aanbevolen. De vierde had 'm wel maar adviseerde dus, na overleg met een collega, die GEFORCE5500, vanwege de leeftijd van mijn pc. Het kwam erg geloofwaardig over, vandaar dat ik gezwicht ben... We gebruiken die pc niet echt voor gamen meer voor youtube en andere videofragmenten (vooral muziekoptredens), voor de rest voor e-mailen en tekstverwerking. Ik hoop dat deze kaart daar wel goed genoeg voor is...

Geen paniek, dat zal denk ik best wel lukken hoor, alleen, je bent dan wat te duur uit, maar helaas niks meer aan te doen

Nu hoop ik alleeen dat de pc na het plaatsen van de nieuwe videokaart weer zal opstarten. Want dat doet ie nu dus niet. Morgen ga ik er mee aan de gang...'k Laat nog wel weten hoe 't is gegaan,
groet en voor straks welterusten, :eek:
Connie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan