pc overnemen op afstand ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
3.606
IK zou de pc van mijn vriend vanaf mij thuis willen herstellen.
Bestaat er een heel simpel programma(niet te groot) waarmee ik van bij mij thuis zijn pc
kan overnemen ?

We spreken dan bv om 10 uur af dat we samen online gaan zodat ik zijn pc kan overnemen met zijn goedkeuring eventueel.
 
Het gebrek aan toelichting van mijn kant wordt op de site via de link die ik gaf gecompenseerd, tenzij Engels een probleem voor je is.
 
Ik zou dit erg op prijs stellen, ik heb het programma al gedownload maar zo simpel om er direct mee te starten lijkt het me nu ook weer niet.


Is het via netmeeting misschien nog handiger ??
 
(PS ik heb alleen de engelstalige versie)

Via netmeeting is dit heel makkelijk te doen.
Vraag aan de andere persoon om ook netmeeting op te starten. Daarna vraag je hem om zijn ip-adres door te geven. Dit is te vinden door in netmeeting op HELP te klikken en daarna op OVER/ABOUT. Onderaan zie je meestal twee IP-adressen. Laat hem de eerste reeks van vier getallen inclusief puntjes doorgeven. Tik deze in het vakje naast het telefoontje in klik op het telefoontje. Je maakt nu verbinding. De andere persoon wordt nu gevraagd of hij de verbinding wil accepteren. Hierop geeft hij Ja in.
Daarna moet hij op het handje linksonder klikken. Hij krijgt nu een overzicht van de actieve toepassingen. Nu moet hij op het DESKTOP-icoon klikken en op DELEN/SHARE en op Controle toestaan /allow control waarna jij de controle over kunt nemen.

Veel suc6
 
Het is wel makkelijk hoor, start de VNC server op de pc die je wilt overnemen, geef een wachtwoord op ivm veiligheid en open je browser op de pc die de ander gaat overnemen.

Type als adres: http://ipnummer:5802/

Het IP nummer van de pc die je gaat overnemen kan je achterhalen door op die pc via start>uitvoeren>cmd [enter] ipconfig [enter] de gegevens van de computer te lezen.

Op windows 98 is ipconfig --> winipcfg
 
Geplaatst door silkcom
(PS ik heb alleen de engelstalige versie)

Via netmeeting is dit heel makkelijk te doen.
Vraag aan de andere persoon om ook netmeeting op te starten. Daarna vraag je hem om zijn ip-adres door te geven. Dit is te vinden door in netmeeting op HELP te klikken en daarna op OVER/ABOUT. Onderaan zie je meestal twee IP-adressen. Laat hem de eerste reeks van vier getallen inclusief puntjes doorgeven. Tik deze in het vakje naast het telefoontje in klik op het telefoontje. Je maakt nu verbinding. De andere persoon wordt nu gevraagd of hij de verbinding wil accepteren. Hierop geeft hij Ja in.
Daarna moet hij op het handje linksonder klikken. Hij krijgt nu een overzicht van de actieve toepassingen. Nu moet hij op het DESKTOP-icoon klikken en op DELEN/SHARE en op Controle toestaan /allow control waarna jij de controle over kunt nemen.

Veel suc6

Dit is de lastige manier. Het kan makkelijker dan hoef je alleen een IP in te vullen een w8woordt en dan op ok klikken en dan merkt de gebruiker er nix van..
 
Met netmeeting lukt het prima.

Bedankt allemaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan