pc overnemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mathijs92

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
ik zoek een (gratis) programma om iemands pc over te nemen als hij een bestand download (soort helpdesk software). ik heb skyfex.com geprobeerd maar dan heb je maar 5 minuten remote control en 30 minuten meekijken.

weet iemand een goed programma?

Is dit wat alleen hij werkt 15 dagen misschien moet je erna betalen!

Alle 2 goede dingen dus verder moet je zelf even kijken wat je het handigst vind!

logmein heb ik al geprobeerd, maar die moet je installeren en aanmelden enzo. ik bedoel een programma dat ze downloaden en dat ik dan hun computer kan overnemen, dus geen instellingen aanpassen ofzo

Dus als hun het downloaden dat jij gelijk op hun computer kan?
Is onmogelijk want dan hebben zij niks aan instellingen gedaan en kan jij er zo maar op!
Dus dan kan de helewereld eigelijk zomaar op die computer!

ze moeten natuurlijk wel toestemming geven, en het is niet zo dat ik altijd op die computer kan, maar alleen die ene keer. bij helpdesken gebruiken ze hetzelfde

Dan moet je het aan hun vragen wat zij hebben!

Maar bij Helpdesk-en betalen ze ervoor :) En bij grote bedrijven zit dat soor software al voorgeinstalleerd en ingesteld op de werknemer machines.

Als je op een lokaal netwerk zit zou je Dameware kunnen gebruiken (trial geloof ik) (dan kun je de software pushen naar de andere machine dus heeft de gebruiker geen instellingen te doen)

Betreft het verbindingen over het internet kun je hamachi in combinatie met een overname tool kunnen gebruiken (VNC/Dameware/RemotelyAnywhere) dan hoeft de andere kant iig netwerk instellingen qua portforwarding uit te halen. ze loggen gewoon hamachi aan op het netwerk wat jij hebt opgezet.....

Bij ultraVNC kan je een programma vinden waarmee je een exe-bestand kan maken met specifieke gegevens om jouw PC te contacteren.
Jij bepaalt wat er aan instellingen moeten staan en compileert dat in een exe. Die exe stuur je door of laat je bijvoorbeeld downloaden van je website.
Jij draait dan een VNCviewer die wacht op een contact van de exe. Zodra de ander de exe start, probeert die contact te maken met jouw PC. Jou viewer neemt de verbinding aan en even later kan jij de ander zijn/haar PC overnemen en helpdeskje spelen.
Het geheel werkt dus een beetje als een oproep aan de helpdesk die dan de oproep beantwoord. De ander nodigt jou dus uit om hem/haar te helpen. Zij nemen het initiatief, maar kunnen niet jouw PC overnemen.

Het ding heet UltraVNC SingleClick en kan je op hun website http://www.uvnc.com/ vinden

Om het geheel een beetje flexibel te maken kan je best gebruik maken van een dienst als no-ip of DynDNS of dergelijke. Je IP wijzigt immers regelmatig door toedoen van die lieve Internet Service Provider van je. En dan kan het handig zijn als je een internetnaam kan gebruiken die door het samenspel van een progje op jouw PC en de dienstverlener no-ip of dyndns e.d. aan het juiste IP gekoppeld wordt.

Als het niet per se via een exe moet gaan en je bereid bent hen je e-mailadres te geven, kan je gewoon in Windows terecht. Druk de Windows-toets en F1 samen in en klik daarna op "Nodig een vriend uit om via Hulp op afstand verbinding met uw computer te maken" (dit moet uiteraard degene doen die overgenomen wil worden). Daarna krijg je een e-mail met alle info.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan