pc overvol

Status
Niet open voor verdere reacties.

juliairma

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2003
Zelf heb ik weinig ervaring in pc , en heb volgend probleem :
Mijn pc is te vol en ik doe regelmatig een scandisk en verwijder ook alle cookies , temporary files en historiek .
Ik heb ook de bestanden die Norton in quarantaine hield weggedaan .
Nu heb ik onder internetlogs in windows heel veel bestanden staan die er zo uitzien : rDB1046.TMP .
Kan ik die verwijderen zonder dat er iets niet meer werkt ?

M'n pc wil maar niet defragmenteren , moet ik daarvoor m'n modem uitschakelen ? Ik heb ADSL .

dank bij voorbaat

Allereerst welkom op helpmij!

Mij is verteld dat alle TMP bestanden verwijderd kunnen worden.

Als je wil defragmenteren, doe dit dan in vielige modus. Bij het opstarten Ctrl inhouden

Succes :)

Om te defragmenteren moet er voldoende vrije schijfruimte zijn (ik dacht minimaal 10%). Verder is het aan te raden om je screensaver uit te zetten en eventueele energiebesparende instellingen, zoals monitor die na 20 minuten uitschakelt. Je kunt dit allemaal vinden in je configuratiescherm.

succes;)

juliairma,

Ga naar Start - Uitvoeren en geef in %tmp% en klik op Oke.
Je kunt alles verwijderen wat er staat. Er komt een bericht als er iets niet verwijderd mag worden.

Succes, Lucia

Hartelijk dank , ik ga een en ander proberen en zeg jullie dan het resultaat .

Fijn zo'n vlugge reply's

Door jullie goede raad heb ik een groot stuk harde schijf weergevonden.
Nu vraag ik me af hoe ik m'n ramgeheugen kan vergroten , kan dat alleen door staafjes bij te laten plaatsen ?

Gedefragmenteerd heb ik nog niet want hier wordt gezegd CTRL ingedrukt houden voor veilige modus , de informaticus van ons bedrijf zegt F8 en op een IBM site zag ik dat het allemaal heel griezelig was voor beginners .
Ik denk dat defragmenteren geen plaats doet winnen maar wel snelheid . Is dat zo ? En is defragmenteren echt nodig ? Kan het je pc platleggen ? Want ik zie me niet formateren en weer installeren daar ben ik niet zeker genoeg voor .

Geplaatst door juliairma
verwijder ook alle cookies , temporary files en historiek .
Ik heb ook de bestanden die Norton in quarantaine hield weggedaan .
Nu heb ik onder internetlogs in windows heel veel bestanden staan die er zo uitzien : rDB1046.TMP .
Kan ik die verwijderen zonder dat er iets niet meer werkt ?
Je kan alles wat er in de mappen"cookies", "temp" en "temporay internet files" zit verwijderen.
De mappen laten staan.
Bestanden met .TMP kan je verwijderen.

Om in "veilige modus"te komen moet je idd F8 gebruiken tijdens het opstarten.

Geplaatst door juliairma
Door jullie goede raad heb ik een groot stuk harde schijf weergevonden.
Nu vraag ik me af hoe ik m'n ramgeheugen kan vergroten , kan dat alleen door staafjes bij te laten plaatsen ?

Gedefragmenteerd heb ik nog niet want hier wordt gezegd CTRL ingedrukt houden voor veilige modus , de informaticus van ons bedrijf zegt F8 en op een IBM site zag ik dat het allemaal heel griezelig was voor beginners .
Ik denk dat defragmenteren geen plaats doet winnen maar wel snelheid . Is dat zo ? En is defragmenteren echt nodig ? Kan het je pc platleggen ? Want ik zie me niet formateren en weer installeren daar ben ik niet zeker genoeg voor .

Het is F8, echt waar :)
Defragmenteren levert idd alleen snelhied op, maar verwacht er geen wonderen van. Over fragmenteren is al veel gesproken en gezged. De een doet het weekelijks de ander 1 of 2 x per jaar. Hoe vaak je moet defragmeteren heeft ook te maken met hoeveel gebruik je maakt van je pc. persoonlijk defragmenteer ik 1x in de 3 a 4 maanden. En nee, het kan je pc normal gesproken niet platleggen. Het is wel aan te raden om de pc niet te gebruiken tijdens defragmenteren en screensaver en energie besparende opties (zie configuratiescherm) uit te zetten. De tijd die het defragmenteren erover doet hangt van vele factoren af, maar over het algemeen kun je er beter niet op gaan wachten tot het klaar is :D

Succes;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan