PC pas geformatteerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cubicle

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2011
Gegroet!

Eerste maal gebruiker van dit forum en een volledig analfabeet als het op computers aankomt.
Mijn hobby is elektronische muziek producen doormiddel van Reason 4 dus zonder PC vallen zou een steek in mijn hart zijn.
Afgelopen week echter, liet hij het afweten en bleef hij zichzelf opstarten.
Na al de bestanden van mijn HDD te hebben gehaald werd hij geformateerd en heb ik de Vista Ultimate opnieuw geinstalleerd.

HOWEVER: Na de formatatie vindt hij geen wireless internet meer en werkt mijn DVD-driver niet meer (opent wel nog maar kan geen DVD's/CD's meer lezen).

Nu is mijn vraag: wat zie ik hier over het hoofd? Er werd mij gezegd dat ik de drivers opnieuw moet installeren maar hoe begin ik daar nu precies aan en kan dit zonder enige cd's te hebben van de modem/pc zelf?

Op voorhand zeer hartelijk bedankt!

is het een pc of een laptop?
als het een pc is kijk dan of alle kabeltjes bij je cd-rom speler er wel goed in zitten en of je de drivers wel hebt geinstalleerd voor je cdrom speler
voor draadloos internet: installeer de nieuwste drivers
als je niet weet hoe je de drivers moet vinden kun je eventueel gebruik maken van driver robot

Dank je Dennis, ik heb geen cd's meer van mijn dvd/CDstation en ook niet meer van de modem. Hoe kan ik dit vluchtig oplossen?

Ik zal dat eens proberen. Bedankt voor je snelle antwoord Dennisdennis12!

Hoi,
welkom op Helpmij
geef ff de specs van je pc/laptop door (merk/type e/o serie/modelnr.) want volgens mij heb je de chipset e.d. niet geïnstalleerd. Aangezien ze gewoon bij je pc fabrikant zijn te downloaden moet je wel ff die gegevens doorgeven (achterkant/onderkant pc of laptop).
Druk de windowstoets + pause/breaktoets en kijk bij apparaatbeheer bij welke apparaten overal gele vraagtekens staan.

Classificatie: 1,0 (Windows-prestatie-index; niet geclassificeerd)
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9300 @2.50GHz 2.50 GHz
Geheugen (RAM): 4,00GB
Type computer: 32-bits besturingssysteem

Het is een pc btw, geen laptop.

Even een kijkje gaan nemen bij apparaatbeheer:
Nergens gele vraagtekens maar wel zo een geel driehoekje met een uitroepteken bij RTL8187_Wireless (Overige apparaten)

Dankje Mik Zjegger, ben nu aan het downloaden!

Heb je enig idee wat het probleem met mijn DVD drive kan zijn?

Update: Heb de driver van RealtekSite gedownload met succes, internet werkt weer op en top!
Nu is het alleen nog de DVD drive die niet leest. (en dan ook vastloopt)

In ieder geval al heel hard bedankt, zo snelle feedback heb ik nog nergens gekregen!

Was ff weggeweest, mooi voor je dat het weer werkt. De dvd-drive heeft die voordien wél gewerkt? Die drivers van je dvd-station zouden gewoon op de Vista-installatie-dvd moeten zitten of je moet e.o.a. exotisch dvd-station hebben. Begrijp ik het goed dat je 2 optische stations hebt? Je hebt immers Vista opnieuw geïnstalleerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan