hallo,
Ik heb een LAN verbinding (cross utp cat.5) verbinding tussen 2 pc's. (geen router e.d.)
de aansluiting werkt, ze worden beide door elkaar herkent.
maar vanaf de ene pc kan ik wel op de andere komen, maar andersom niet.
k heb de windows en norton firewall al uitgeschakeld.
kan het aan een instelling liggen, oid?
Als ik via netwerklocaties het netwerk kies (gewoon MSHOME), en op de andere pc klik (vanaf de half functionerende dus), krijg ik deze melding:
\\woonkamer_oud is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.
(woonkamer_oud is de PC naam van de wel beide richtingen op werkende pc in het netwerk)
Herkent iemand dit probleem, of weet die waar het aan kan liggen?
Ik heb een LAN verbinding (cross utp cat.5) verbinding tussen 2 pc's. (geen router e.d.)
de aansluiting werkt, ze worden beide door elkaar herkent.
maar vanaf de ene pc kan ik wel op de andere komen, maar andersom niet.
k heb de windows en norton firewall al uitgeschakeld.
kan het aan een instelling liggen, oid?
Als ik via netwerklocaties het netwerk kies (gewoon MSHOME), en op de andere pc klik (vanaf de half functionerende dus), krijg ik deze melding:
\\woonkamer_oud is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.
(woonkamer_oud is de PC naam van de wel beide richtingen op werkende pc in het netwerk)
Herkent iemand dit probleem, of weet die waar het aan kan liggen?