PC --> PC netwerk werkt in 1 richting

Status
Niet open voor verdere reacties.

C-power

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 feb 2006
hallo,

Ik heb een LAN verbinding (cross utp cat.5) verbinding tussen 2 pc's. (geen router e.d.)
de aansluiting werkt, ze worden beide door elkaar herkent.
maar vanaf de ene pc kan ik wel op de andere komen, maar andersom niet.
k heb de windows en norton firewall al uitgeschakeld.
kan het aan een instelling liggen, oid?

Als ik via netwerklocaties het netwerk kies (gewoon MSHOME), en op de andere pc klik (vanaf de half functionerende dus), krijg ik deze melding:

\\woonkamer_oud is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.

(woonkamer_oud is de PC naam van de wel beide richtingen op werkende pc in het netwerk)

Herkent iemand dit probleem, of weet die waar het aan kan liggen?

Kijk eens of alle services wel werken die je nodig hebt.
Ik heb een lijstje voor een netwerk met een router en ik heb geen idee of dit voor jou ook opgaat maar dit kun je zelf lezen als je op de regel klikt. Met dubbelklikken kun je wijzigen.
Kijk zelf maar even.

Start/uitvoeren/services.msc

Application Layer Gateway/Gestart/Automatisch
Computer Browser/----------automatisch
DHCP Client/gestart/automatisch
Network connections/gestart/handmatig
Network Location Awarenes/gestart/handmatig
Server gestart/automatisch
Verbindingsbeheer voor Ras/gestart/handmatig
Windows Firewall/gestopt/uitgeschakeld===========indien andere firewall aanwezig is.

Ook kun je controleren of die pc wel op 'delen' staat. Anders heb je ook geen toegang.
Kijk via de verkenner/extra/mapopties/weergave of eenvoudig delen van bestanden is aangevinkt.

Laatst bewerkt:
Heb je bij woon kamer oud wel alles gedeeld?
Het volgende heeft mij geholpen met een soort gelijk probleem maar met router:

Netwerk probleem:

Ga naar mijn netwerklocatie`s - netwerkverbindingen weergeven - rechtsklikken eigenschappen -
Tcp/ip eigenschappen - geavanceerd - Wins tabblad netbios via rcp/ip inschakelen aan vinken
En wat ik ook heb gedaan het protocol netbios geinstalleerd, ik weet niet of dat ook helpt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan