PC piept bij opstarten en krijg geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

ezra24rct3

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2013
Mijn PC is aan het einde van de zuider zomervakantie gecrashed toen ik Minecraft aan het spelen was. Na een lange tijd heb ik hem open geschroefd en de cd lezers en 1 hardeschijf eruit gehaald en een nieuwe videokaart erin gedaan (Heb de vorige verkocht). Ik heb ook de kabels van de case van het moederbord gehaald en dus ook de USB. Ik start hem op, doet het maar krijg 'bootmgr ontbreekt'. Dus ik denk; 'Ikw eet de oplossing daarvan, we gaan eens kijken wat er gebeurt als ik de powerbutton aansluit.'. Nou, dat gedaan te hebben krijg ik het volgende:
http://nl.tinypic.com/r/o5nswp/8
(Vervang ik later voor YT video)
Ik heb dat kabeltje weer van het moederbord gehaald maar heb het nu nogsteeds.
Hoe kan ik weer zorgen dat ik weer beeld krijg en hij weer normaal opstart?

Hoi,

Misschien is het ook even handig om aanwezige hardware en voeding te benoemen helpt allicht met helpen

Intel dual Core 2.1 GHz, MSI Moederbord, 1 stick 2 GB DDR2 ram, 1 stick 1GB DDR2 ram, 150 Watt voeding, onbekende ASUS Videokaart. Aan de videokaart kan het sowieso niet liggen, want ik heb deze kaart al meerdere keren in de PC gebruikt en toen werkte hij gewoon.

Hoi,

Type fout 150 watt voeding is wel erge weinig anders

Oké, dus het probleem ligt bij de videokaart? Ik neem aan dat de voeding te slecht ervoor is? En nee, het is een 152 watt voeding... Oude PC's hé...

Hallo ezra24rct3,

De bootmgr (boot manager) is de boot loader van windows vista/7.
Met het opstarten wordt via de bios het programma geladen en start de bootloader voor het bestuuringssysteem en andere programma's die nodig zijn.

Je heb bijvoorbeeld de cd lezers en 1 hardeschijf eruit gehaald, en hoe staat nu de boot volgorde in de bios aangegeven ?
Kan vanuit de bios b.v de schijf waar de bootmgr op staat niet worden gelezen dan kun je zo'n melding krijgen als bootmgr ontbreekt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan