PC piept tijdens opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

marco282

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2006
Berichten
786
hallo ik heb hier een ouwe pc, die als je hem opstart gaat piepen in een regelmatige toon.
je hebt dan geen beeld, maar heel soms doet die het wel.

Wat ik me dus afvraag is wat het nu dus is
als je meer info nodig hebt vraag t;)
 
Hoeveel piepjes zijn het en wat voor moederboard heb je ?
 
piept die zo zoja dan is je moederbord kapot <a href="#" onclick="newwindow=window.open('http://www.zideo.nl/zideomediaplayer.php?zideo=6b3457616e773d3d&playzideo=6c494b566d31593d&popup=6c494b566d31593d','ZideoPlayer','height=400,width=560,left=100,top=100,resizable=yes,scrollbars=no,toolbar=no,status=yes');">Klik hier voor het filmpje</a>
 
dat is onzin marcel, mijn PC begint ook te piepen als m'n videokaart scheef zit en dan is m'n moederboord ook niet gelijk stuk;)

heb je je pc al afgestoft?
 
dat is onzin marcel, mijn PC begint ook te piepen als m'n videokaart scheef zit en dan is m'n moederboord ook niet gelijk stuk;)

heb je je pc al afgestoft?


Net gedaan alleen nu doet die het helemaal niet meer:S
ik krijg geen beeld,, en hoor ook geen normaal standaard opstart piepje
HDD draait niet terwijl er wel stroom op voeding kabel staat want met datzelfde stekkertje krijg je de cd speler wel aan het draaien,,,

piept die zo zoja dan is je moederbord kapot <a href="#" onclick="newwindow=window.open('http://www.zideo.nl/zideomediaplayer.php?zideo=6b3457616e773d3d&playzideo=6c494b566d31593d&popup=6c494b566d31593d','ZideoPlayer','height=400,width=560,left=100,top=100,resizable=yes,scrollbars=no,toolbar=no,status=yes');">Klik hier voor het filmpje</a>

hij piept veel trager
2 sec piep 1 sec niks 2 sec piep enz
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lijkt me toch duiden op een geheugen probleem met AMI bios.

Hoeveel geheugenbankjes zitten er in je PC? Meer dan 1? Haal er dan eens 1 uit en probeer met 1 reepje op te starten, wissel ze voor de zekerheid ook even om dan.
 
Nou die piep is weg,,,

alleen hij ziet m`n hdd niet meer,, terwijl jumpers en alles goed staan,,
hij draait ook niet eens,,, haal ik ide kabel eruit draait die wel
 
Heb je de stekker van de harde schijf in de eerste IDE aansluiting, dus die met 0 of 1 erbij geschreven? Is het de master? Zit deze aan het einde van de kabel? Zijn de jumperinstellingen van andere drives ook correct? Haal de CDRom drive anders voor de zekerheid even los. Ik heb wel eens een drive gehad die master of slave moest zijn, dus dat kan ook nog. Het is beslist een hardwarefout wanneer de computer alarm piepjes laat horen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan