PC poetsen voor Dummies

Status
Niet open voor verdere reacties.

PieterP

Verenigingslid
Lid geworden
27 jan 2004
Berichten
139
De PC maakt een gezellig broebelend geluid; moet eens goed gepoetst worden van binnen, denk ik.
Ik ben niet handig, maar wil dat toch graag zelf leren.

Een handig lijstje voor technische onbenullen als ik zou welkom zijn.
Hoe je zoiets systematisch aanpakt, welke spullen je daarvoor nodig hebt.
Waar je voor moet oppassen.

Alles op een rijtje dus; zodat zelfs voor onhandige sukkels als ik zoiets te doen is.
De kast open maken lukt me net....
 
Hallo Pieter. Onhandige sukkels daar geloof ik echt niet in. Ik weet zeker, je kunt het goed zelf. :D

Hier een mooie workarround. Klik
 
Helemaal mee eens,

:thumb::D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
:thumb: zo is het toch, doe wat je kunt doen voor een ander - met respect ;)
 
@chopra,

Laten we het op computer gerelateerde onderwerp houden voor mantra zal er best ook wel een site zijn en het is niet echt on-topic.
 
@ modag, begrijp ik hoor, ging misschien iets te ver :d
 
Er gaat gepoetst worden

Als aanvulling op het schoonmaken van een gewone balmuis heb ik nog een tip extra gekregen.
Verwijder hardnekkig stof door er een stuk sellotape overheen te plakken. Als je het eraf haalt blijft het stof op de tape zitten.

Tip kwam te laat.

Met de schroevendraaier had ik de wijsvinger van mijn linkerhand - waarmee ik het ding vast had - al te pakken.
Bloed op de muis poets je er zo af, bleek. Maar die sellotip werkt wel.

Dank voor de zeer bruikbaar uitziende link, zal dit of volgend weekend de desktop schoonmaken en de resultaten melden.
 
Wat men vaak vergeet bij een 'balmuis' zijn de contactpunten (3). Deze bevatten veel stof.
 
Vond het wat griezelig om te doen, maar het masjien doet het nog.
Of ik hieruit mag concluderen dat een en ander gelukt is is een tweede, natuurlijk.
Maar ik verwacht het wel.

Het gezellige broebelgeluid is in ieder geval grotendeels weg; ergens toch jammer; waster aan gehecht geraakt. :)
 
Aha oke, zie je nou wel dat je het zelf kunt. Goed gedaan hoor. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan