PC presteert onder de maat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Afwasmiddel

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2008
Hoi,

ik heb een tijd geleden een nieuwe pc gekocht en ben d'r zeer blij mee. Nu wou een vriend ook een pc en die heeft toen dezelfde gekocht als die ik had samengesteld. Allemaal leuk en aardig. Nu ben ik erachter gekomen dat mijn pc slomer is dan die van hem en soms wat fratsen heeft waar hij geen problemen mee heeft. We hebben allebei Windows XP van dezelfde CD dus daar kan het ook niet aan liggen. Ook heb ik gedefragmenteerd, maar dat wilde ook niet helpen. Ik heb mijn drivers geüpdatet en dat had ook geen sycces...

Ik vermoed dat er iets niet goed staat ingesteld ofzo. Mijn processor draait op max en heeft meestal ook geen problemen. Hetzelfde geldt voor mijn RAM. Met een performance monitor zie ik dat mijn CPU meestal rond de 15% ligt en bij spellen op 30%. Mijn RAM staat meestal rond de 30% en met spellen rond de 50%. Door mijn BIOS te updaten is mijn PC al eens een stuk sneller geworden maar hij is nog steeds veel slomer dan die van die vriend van mij. Met name bij spellen zoals Battlefield Bad Company 2 merk ik dat ik veels te lang laad. Voordat ik verder ga zal ik ff onze hardware vermelden:

Moederbord: Gigabyte GA-MA790XT-UD4P
Processor: AMD Phenom II X4
RAM: Kingston ValueRAM - Geheugen - 4 GB
Grafische kaart: XFX Radeon HD 4890
Harde schijf: Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD103UJ
Voeding: CoolerMaster Real Power M620
Processor koeler: Thermaltake V1

De hyperlinks zitten erbij voor meer info. Verder heb ik internet van 25 Mb/s. Dus ja dat was het wel zo eigenlijk. Als iemand tips heeft zou ik die graag horen.

PC van je vriend echt helemaal 100% identiek?

Ook geen andere merken??

draaien jullie ook exact dezelfde software?

Anti virus etc etc. Sommige programma's gebruiken veel computer resources zoals geheugen en/of cpu tijd.

Heb jij je geheugen gescanned op fouten? Gebruik een live CD en start op, en scan het geheugen...

Laatst bewerkt:
draaien jullie ook exact dezelfde software?

Anti virus etc etc. Sommige programma's gebruiken veel computer resources zoals geheugen en/of cpu tijd.

Dat waarschijnlijk niet. Maar ik heb geen virusscanners aan staan omdat die vaak voor problemen zorgen tijdens het spelen. Verder was dit van begins af aan al. Dus latere software die erop is gezet heeft er waarschijnlijk geen invloed op. Wat ook vreemd is is dat ik mijn BIOS heb moeten updaten en hij niet.

Goedemiddag,

Ik zou voor de zekerheid eens beide bv deze eens draaien als de hardware gelijk is zou de uitkomst ook dicht bij elkaar moeten liggen.

Laatst bewerkt:
Ok ik heb net het programma Can You Run It? gebruikt om te kijken waarom ik bij sommige spellen langer laad. Verassend genoeg staat er dat mijn grafische kaart te slecht is. Er staat dat ik minimaal een HD 4870 moeten hebben, en ik heb een HD 4890. Dus misschien is er iets mis met de grafische kaart of is daar iets mis met de software.

Video Card
Recommended: 512 MB Graphics card (NVIDIA GeForce GTX 260 + / ATI Radeon HD 4870 +)
You Have: ATI Radeon Graphics Processor (0x9460)

Zeker weten dat je de videodriver hebt geïnstalleerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan