De door jou gevolgde link geeft een mooie site te zien, niets mis mee.
De aangeboden artikelen zijn niet expliciet duur te noemen (Ik heb een paar steekproeven gedaan bij Paradigit en Norrod. Paradigit is in de meeste gevalleen en paar eurootjes duurder, Norrod een paar tot iets meer Eurootjes goedkoper.)
Maar op het gebied van prijzen geen "schokkende" dingen gezien.
Wat mij wel opvalt bij de door hen aangeboden "basisconfiguraties", is dat deze toch wel wat gedateerd zijn en een koper die weinig verstand heeft van configuraties, al snel op het verkeerde been kan zetten.
Voorbeeld ?
Er zijn er meer, maar ik noem er 3:
in ALLE aangeboden systemen, zowel de 3 Intels als de 3 Amd's:
1. wordt een redelijk gedateerd videokaartje geleverd. Om nu een beetje "mee te komen" is de Geforce4 ti 4200 toch wel erg gangbaar,
2. is de geluidskaart/chip niet eens een 5.1 Live of de Audigy bulk, maar "slechts" een Sounblaster 128 compatible, kaart/chip,
3. wordt GEEN brandertje meegeleverd.
Tuurlijk, tuurlijk, als je het bedrijf dit voorlegt dan zullen ze reageren door te stellen dat je de onder de 6 systemen staande opties naar hartelust kan "bijklikken", maar wat ik al schreef, een relatieve "leek" denkt wellicht voor de genoemde 6 prijzen van de basissystemen een leuke computer te krijgen en daar kijk ik iets anders tegenaan.
De gevorderde (lees 3e of 4e systeemkoper) pc-bezitter kan hier naar hartelust een pc bij elkaar schrapen en ook nog eens tegen "normale" prijzen.
Ik wil best een systeem voor je samenstellen : een topper, maar dat zou dan MIJN mening zijn. Er bestaat m.i. eigenlijk geen objectief "top"systeem. Wat ik daarmee bedoel te zeggen is dat hetgeen de gebruiker ermee gaat doen, bepaalt of het voor HEM een topper is.
Voorbeeld ? De die-hard gamer die voorlopig even niet bang wil zijn om op videokaartgebied achter te gaan lopen, zal wellicht kiezen voor de Ati Radeon 9700 (pro). (Op dit moment even het neusje van de zalm.......... zolang als het duurt want Geforce schijnt het antwoord al (bijna) te hebben.........)
Diezelfde gamer die tevreden is met een mooi stereo geluid (maar verder geen interesse / belang heeft bij geluid), zal waarschijnlijk kiezen voor de Live 5.1 of de Audigy bulk of misschien zelfs wel voor een moederbord met de onboard AC97 geluidschip.
Daartegenover staat wellicht iemand die helemaal "verslingerd" is aan het maken / bewerken / mixen en weet ik veel, van geluid. Hij / zij zal wellicht genoegen nemen met een MMX videokaart of hooguit de Geforce4 ti4200. DEZE aspirant koper zal waarschijnlijk investeren in de duurde Audigy2 type ??, waarin hij allerlei snoertjes en kabeltjes kan pluggen om zodoende allerlei fratsen met geluid(sinstrumenten) uit te halen.
2e kleine voorbeeldje: de grootte van de Hardisk. Zelf doe ik niets met videobewerking en DVD's etc. De in mijn machine zittende 60 Giga HDD krijg ik dan ook van mijn lang zal ze leven niet vol. Ik kan mij echter voorstellen dat er mensen zijn die WEL als hobby het bewerken van video's / DVD's of hoe het allemaal ook moge heten, hebben. Voor hen is het raadzaam om een grote of misschien wel 2 grote HDD's te hebben van een Giga of 160 totaal.
3e voorbeeldje : merk brander. Onder andere Liteon maakt (volgens objectieve "bronnen") prima brandertjes en Cd-spelers. ZELF "zweer" ik bij Plextor -> naar mijn bescheiden mening de Rolls Royce onder de branders.
Zo is het m.i. dus redelijk lastig om een algemeen top-systeem samen te stellen......................
En wat te denken van de aspirant koper die zo nu en dan een (oud) spelletje speelt en verder alleen maar een nieuwe pc wil hebben om zijn Office-applicaties en het Internet een beetje soepel te kunnen laten lopen? Deze aspirant koper heeft meer dan voldoende aan een pc met een kloksnelheid die (bijv.) niet meer bedraagt dan 1.5 Mhz.
Ik zal je daarom mijn persoonlijke mening over een topsysteem niet geven.
Wat ik zou doen als ik jou was, is het volgende:
in mijn 1e posting heb ik een linkje geplaatst. Open binnen het forum een nieuwe topic en plaats daarin die link en vraag wat men van de drie systemen vindt. Je krijgt dan "opbieders" en "afdingers" op de systemen en wellicht ook verwijzingen naar andere systemen. Daaruit zou je dan de "grootst" gemene deler moeten kunnen selecteren...................
(als ik online ben als je de vraag plaatst, zal ik er denk ik ook nog wel op schieten...............)
Succes !
't is een lang verhaal, vergeef mij de typefouten......