pc probleem HELP!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

skua

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2005
Berichten
11
Hallo,

ik heb m'n eigen pc in elkaar gezet. hij starte gewoon op de eerste keer. ik ging meteen win xp installeren van de cd ( zonderbios instellen) dat ging wel even goed maar op een gegeven moment viel de pc uit en sindsdien wil hij niet meer opstarten. er gaan geen lampjes branden of piep tonen of fans draaien. ik hoor alleen af en toen een soort zacht piepje in de voeding( niet zo'n piepje van dat als er iets fout gemonteerd zit of kortsluiting)
ik heb geen koelpasta op de processor gedaan want ik heb standaard koeler en daar zat al koelpasta op. ik had alles van hieronder aangesloten. ik denk zelf dat de voeding het begeven heeft i.v.m dat ie helemaal geen stroom meer geeft.

alles is helemaal nieuw:

MSI K8N NEO-FSR 800/DDR/754

Athlon64 3000+ 2.0GHz 512KB So754 BOX

512 mb ram pc 3200 400mhz

xFx GF FX 5500 128 mb

samsung 160 GB 7200 rpm IDE

2x case fan

ATX Tower Middle PX4 300Watt USB Front



groetjes randy
 
Welkom op Helpmij.:)

Heb je wel afstandhoudertjes achter het moederbord gedaan?
 
hoi, bedankt!

ja heb ik gedaan ;) de eerste x toen ik een pc in elkaar zetten was ik dat wel vergeten.

groetjes randy
 
hoi,

ja dat dacht ik zelf ook al, uhm ik ga hem zo even open maken kijken of er misschien een zekering is doorgebrand. wat denken jullie dat ik het beste kan doen?? ik kan het cker niet terug naar de winkel?? en kan het zijn dat er meerdere onderdelen beschadigd zijn??

groetjes randy
 
ik heb hem open geschroefd maar volgens mij zit alles op z'n plaats en de zekering is ook nog heel
 
300 watt vind ik wel een beetje weinig...normaal moet het voldoende zijn, maar tog...
 
ik ga vanavond m'n eigen voeding er op aansluiten want dit is de pc van m'n vriendin en mij. dan weet ik iig dat het aan de voeding ligt mocht het aan de voeding liggen dan ga ik gewoon terug naar de winkel waar ik hem vandaan heb en vraag een nieuwe en mocht dat niet gaan dan ga ik gewoon voor een andere voeding met een hogere wattage van 350 a 400 watt.
 
Je voeding zou min 400watt behoren te zijn om probleemloos te draaien met jou systeem.
 
okeej, ik ga nu mijn eigen voeding erop testen maar dan met wat minder onderdelen aan gesloten.

maar mijn eigen pc doet het wel heel goed no problems en toch zal je zeggen dat m'n eigen pc beter is als die van m'n vriendin en mij. dit is wat ik in m'n eigen heb:

MSI K8MM ILSRB 800/DDR/754/VGA

AMD Athlon 64 3200 1600/512Kb/754/Virus

Cooler S-754 up 3.7Ghz. Spire

2 x DDR Geheugen 512Mb 400Mhz. PC3200

AGP8 MSI GF FX5200-TD 128Mb

80.0 GB Hitachi 7200/SATA150 8Mb Cache

ATX Tower Middle PX4 300Watt USB Front

het geheugen wordt binnen kort:
2x DDR Geheugen 1024Mb 400Mhz. PC3200

en videokaart wordt:
XFX GeForce 6600 AGP Video 256 MB

groetjes randy
 
hallo,

het dus toch de voeding, ik heb net die van mijn eigen aangesloten en dan alleen cpu mobo videokaart en geheugen. hij deed het meteen maar gaf om de seconde een aanhoudende piep ik weet niet cker wat dat is maar het zal wel zijn dat niet alles goed is aangesloten. maar ik ga disndag naar de winkel met de kapotte voeding en ziedan wel verder.

maar iig allemaal bedankt voor jullie hulp

groetjes randy
 
voeding

ik heb ook eens van die zachte piepjes gehoord meer een soort "tikken"
maar dat was op een defect mobo
mischien help t
gr ruud
 
Geplaatst door skua
hij deed het meteen maar gaf om de seconde een aanhoudende piep
Het verschilt per Bios wat de piepjes betekeken.
De volgende mogelijke problemen kunnen het zijn:
  • Videokaart niet goed of niet goed in het slot,
  • Geheugen module(s) stuk of niet goed in het slot,
  • CPU fan draait niet.
 
nouw ik heb alles geinstalleerd zonder problemen. alleen ik heb nu weer een ander probleem de com loops om de zoveel tijd vast gewoon zomaar zonder dat ik wat aan het doen ben. of hij valt zomaar spontaan uit en daarna zegt hij dat het systeem is hersteld van een ernstige fout. ik d8 eerst dat m'n processor te warm werd of m'n chipset, dus heb ik speedfan geinstalleerd maar de temps zijn juist heel goed.

temp1:35
temp2:46
temp3:-35
temp4:-1
hdd temp:35

ik heb windows xp home edition geinstalleerd en verder geen udates gedaan.

ik denk dat het probleem bij m'n videokaart ligt of bij win xp.

wat denken jullie??

groetjes randy
 
ik heb heb windows xp home edition eraf gegooid, en geprobeerd win xp prof. te installeren maar dat ging met moeite hij liep de hele tijd vast dus ben ik naar het bios gegaan en heb hem weer naar de fabrieks instellingen gezet. daarna kon ik win xp zonder moeite installeren. de pc loopt nu perfect ik weet niet waarom die de heletijd vast liep maar dat maakt nu niks meer uit hij doet het teminste!! + ik heb gister een
Q-tek 350 watt low noise voeding gehaald.

allemaal onwijs bedankt voor jullie hulp!!! jullie zijn TOP:thumb:

greetzzz randy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan