PC probleem met HDMI

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chillax

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2012
Berichten
5
Ik heb een vreemd probleem.
Tot vorige week had ik mijn HP pc aangesoten op de tv (Philips 32FL5322) met een HDMI kabel voor het weergeven van fi;ms en foto's. Nooit een probleem geweest. Audio liep naar een versterker voor de muziek.

Afgelopen week heb ik een Yamaha RXV 671 receiver met 7.1 aangeschaft. (Overigens; een perfecte combinatie met Mission luidsprekers.)
Deze receiver heeft 6x HDMI ingang en 1x uit (naar de tv).
De Blu Ray doet het perfect op HDMI en ook de Samsung digitale ontvanger.

Ik wil natuurlijk van 7.1 geluid genieten direct vanaf de pc.
Dus HDMI kabel naar de receiver getrokken en jawel, beeld!

Tot zover niets vreemds
Ik moest de receiver ook nog instellen en dat gaat het makkelijkst via de menuschermen op tv.

Eenmaal klaar zet ik de tv uit,...probleem!
De pc monitor schiet in een andere modus en prompt alle bureaublad snelkoppelingen weg en de gehele startbalk. Wél staat de bureaublad achtergrond er.
'Instellingsprobleempje' dacht ik, dus naar configuratiescherm

Heel lang bezig geweest, o.a. verlengd bureaublad, kopie bureaublad (dus monitor en tv hetzelfde beeld), gespeeld met resoluties, het mocht niet baten.

Het gebeurt zowel als ik de tv in uit-standby zet als volledig uit. Op dat moment verlies ik dus de startbalk en bureaublad pictogrammen.

Van armoede heb ik de pc nu weer rechtstreeks met HDMI op de tv gezet. De audio loopt nu via zowel een digitale als analoge kabel naar de receiver.
ik moet nu steeds de geluidskaart omschakelen van speaker modus naar digitale uitgang als ik een film wil bekijken.

Zelfs een nieuwe HDMI kabel gehaald, maar ook dat was geen oplossing.

Ik had gedacht dat de HDMI receiver juist de perfecte oplossing was voor geluid én beeld.
Heeft iemand een idee of oplossing zodat ik de pc met alleen HDMI aan de receiver kan aansluiten en daarmee zowel beeld als geluid kan weergeven?

Alvast bedankt!
Peter
 
Kijk eens onder je instellingen van je beeldscherm. Daarna instellingen voor een tweede scherm en dan zoeken naar clone desktop of iets dergelijks.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan